Volvo's weg bij de Landelijke Eenheid Verkeerspolitie ?

Auteur Topic: Volvo's weg bij de Landelijke Eenheid Verkeerspolitie ?  (gelezen 35386 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #80 Gepost op: 4 augustus 2014, 21:14:15
worden die up's voorzien van OGS?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #81 Gepost op: 4 augustus 2014, 21:37:08
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1287329 date=1407179261
of de nieuwe VW Passat biturbo

Geweldige auto. Enige tegenvallende is het milieulabel (E). Daar zal wel iets aan moeten gebeuren.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #82 Gepost op: 4 augustus 2014, 21:43:24
Citaat van: HGL link=msg=1287342 date=1407181028
Geweldige auto. Enige tegenvallende is het milieulabel (E). Daar zal wel iets aan moeten gebeuren.

Dat hebben de huidige V70's ook, de T6 daarbuiten gelaten(G-label)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #83 Gepost op: 4 augustus 2014, 22:11:05
Citaat van: CopVR3 link=msg=1287326 date=1407178901
helaas niet. ivm de grote afstanden die wijkagenten in landelijk gebied moeten afleggen, is de fiets geen optie.
En er is ook geen geld. Dan moet je out of de box denken. Er is een nh Touran ingeleverd (a45 duizend euro) en er komen
4 UP's voor terug a 10duizend per stuk.
kon je eerst 1 wijkagent op pad sturen, nu dus 4. En herkenbaar.
Maar ja. Ik vind het persoonlijk geen porum, al die suffe eco karretjes bij de Nationale Politie.
Tja, als die auto's puur en alleen ingezet worden voor ritjes van A naar B dan heb je daar ook helemaal geen Touran voor nodig. Ik snap de keuze dus best. Zolang je hem zo verpakt dat burgers ook zien dat het een secundair voertuig is (heeft het ding bijvoorbeeld ogs nodig?) dan krijgen ze ook al wat minder verwachtingen.

En natuurlijk zal de wijkagent een keer een staande houding missen, en een stuk minder makkelijk met een melding kunnen meerijden, maar dat is sowieso niet zijn taak natuurlijk.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #84 Gepost op: 4 augustus 2014, 22:19:55
Citaat van: Red link=msg=1287349 date=1407183065

En natuurlijk zal de wijkagent een keer een staande houding missen, en een stuk minder makkelijk met een melding kunnen meerijden, maar dat is sowieso niet zijn taak natuurlijk.

Hier in het noorden gebeurt dat wel degelijk. Wij hebben namelijk niet zoveel politie bij de weg...

@silque. Ik heb ergens een foto. Komt er volgende week aan.  Volgens mij een blauwe pit.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #85 Gepost op: 4 augustus 2014, 22:24:27
Een prio 1 voor iedereen, is hier ook. Ik kan me voorstellen dat een VW Up met toeters en bellen best voor wat lachende gezichten kan zorgen  0098
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #86 Gepost op: 4 augustus 2014, 22:26:40
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1287345 date=1407181404
Dat hebben de huidige V70's ook, de T6 daarbuiten gelaten(G-label)

Wat denk je dat een simpele LAPV Touran voor label heeft... een F.
Ik vind dat de politie sowieso niet moet kijken naar een milieulabel. Maar naar het doel, en welke daarvoor het beste geschikt is. De labels zijn puur een politiek verhaal en milieutechnisch namelijk nergens op gebaseerd.
Hoe kan een S klasse een C label hebben en 1 op 8 rijden en een Golf die 1 op 20 doet, een D?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #87 Gepost op: 4 augustus 2014, 22:47:41
Ik persoonlijk vind het ook overdreven om naar energielabels te kijken. Kijk eerst naar het doel waarvoor je een voertuig nodig heb. Kan je daar een deugdelijk, snel of whatever met een laag energielabel krijgen die er aan voldoet prima. Zoniet dan niet. Je moet wel fatsoenlijk kunnen werken.

Dat die S een zuiniger label heeft, dit heeft met diverse factoren te maken. Hoe die bereking precies zit kan ik nu niet direct vinden op het www.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #88 Gepost op: 4 augustus 2014, 22:53:12
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1287367 date=1407185261
Dat die S een zuiniger label heeft, dit heeft met diverse factoren te maken. Hoe die bereking precies zit kan ik nu niet direct vinden op het www.
Een Mercedes produceert nu eenmaal gezondere uitstoot dan een VW.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #89 Gepost op: 4 augustus 2014, 22:57:11
Het milieulabel-verhaal heeft te maken met verbruik in zelfde klasses en de oppervlakte van de auto L x B. Zo kan een polo (met kleine oppervlakte dus) een negatiever label hebben dan bv een passat die veel groter is en onzuiniger.

Zo krom zijn die labels!