GRIP 1 (brand in motor klein vliegtuig) Vliegveld Groningen - Eelde 16-05-2014

Auteur Topic: GRIP 1 (brand in motor klein vliegtuig) Vliegveld Groningen - Eelde 16-05-2014  (gelezen 7996 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Groningen Airport Eelde heeft een professionele brandweer organisatie

Groningen Airport Eelde heeft een professionele brandweer organisatie bestaande uit 20 personeelsleden. Om hun taak te kunnen uitvoeren, beschikt de brandweer over drie brandweervoertuigen, de zogenaamde "crashtenders". Twee van deze crashtenders zijn van het merk E-One en zijn uitgerust met de meest geavanceerde technieken op het gebied van vliegtuigbrandbestrijding. Het personeel van de afdeling brandweer verricht naast de specialistische brandweer taak ook assistentie in de overige werkzaamheden op de luchthaven.

http://www.groningenairport.nl/over-groningen-airport-eelde/informatie-voor-vliegverkeer/brandweer/


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat van: Peter71 link=msg=1267848 date=1400249843
Ach, er is weer iets om te zeuren. Wordt er lager opgeschaald, en blijken er daadwerkelijk passagiers om te komen door een brand in een vliegtuig is het ook weer niet goed, en wordt er weer moord en brand geschreeuwt. Dus wanneer wordt er iets goed gedaan.
Ja dat zeuren toch ook. Erg lastig voor je.  98uiye  Mag ik wel opmerken dat de brandweer zogenaamd te duur begint te worden en er op brandweervoertuigen/uitruk, de echte helden, bezuinigd wordt en vervolgens zie je steeds meer overhead een rol krijgen bij incidenten. Zie je niet alleen bij de brandweer maar bij meer overheden.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: JJ75 link=msg=1267896 date=1400264069
Ja dat zeuren toch ook. Erg lastig voor je.  98uiye  Mag ik wel opmerken dat de brandweer zogenaamd te duur begint te worden en er op brandweervoertuigen/uitruk, de echte helden, bezuinigd wordt en vervolgens zie je steeds meer overhead een rol krijgen bij incidenten. Zie je niet alleen bij de brandweer maar bij meer overheden.
Bij mogelijke vliegtuigongevallen zijn dit soort inzetprocedures in het leven geroepen om grotere problemen te kunnen voorkomen. Dat heeft Fireball ook al uitgelegt. GRIP zegt helemaal niets over de grote van het incident, GRIP zorgt er wel voor dat je al voorbereidt bent op erger en meteen op erger kunt handelen. Repressief ingezette eenheden hebben geen tijd om zich ook nog een druk te moeten maken over opvang van eventuele slachtoffers. En ja, dat kost geld, niks doen en dan een keer volledig achter de feiten aan rennen met tig doden en gewonden kost nog veel meer geld. En dan zijn de rapen helemaal gaar, want dan hebben de hulpverleners volledig verkeerd ingezet, zo is het toch?  ::)