Prio 2 melding en toch???

Auteur Topic: Prio 2 melding en toch???  (gelezen 26767 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #60 Gepost op: 7 juli 2005, 22:03:33
1 Mag
2 Mag
3 Mag
4 Sinds wanneer zit politie weer op analoog?
5 Niet netjes, maar mag
6 Laat maar zien. Ik ben benieuwd  :)
7 Ja omdat het mag  ::)


we zullen het wel niet eens worden, maar zowel 1,2 en 3 mogen echt niet.
Nemo me impune lacessit


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #61 Gepost op: 7 juli 2005, 22:08:41
heb jij ze ook over drempels heen zien vliegen en zien landen dat de vonken der onder uit kwamen? :-X

ik wordt zeer regelmatig geconfronteerd met de gevolgen daar van, dus doen ze het.
Nemo me impune lacessit


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #62 Gepost op: 7 juli 2005, 22:16:14
In Utrecht is dat dagelijkse kost hoor.

Ik zeg het niet graag, maar het verkeersgedrag van de politie is hier alles behalve 'voorbeeldig' te noemen.

- zonder signalen door rood
- geen gordel om
- zonder toestemming toch O&G
- één auto krijgt een melding, 3 andere 'rijden mee'.

Gister ook weer een fraai voorbeeld.
Politieauto neemt een grote rotonde (5 meiplein) tegendraads, wel met O&G.
Levensgevaarlijke actie, niemand rekent daarop, trams al helemaal niet. Tijdwinst: misschien 10 seconde?
Grappig is dat ik net mijn digitale camera aan het testen was. Die hele actie staat op film :o

Enfin, ik heb er ooit eens een briefje aan gewaagd, maar klachten op dat gebied worden gewoon weggewimpeld.
we zullen het wel niet eens worden, maar zowel 1,2 en 3 mogen echt niet.
http://vrijstelling.cjb.net/ ...ik lees dat....en interpreteer dat zo dat iig 1 mag.... anders is namelijk een groot deel van de overvallen/inbraken etc nooit meer op heterdaad te beeindigen....

2 valt onder hetzelfde verhaal als 1, staat in het RVV, als het nodig is heb je daar vrijstelling van.....

3 is volgens mij een kwestie van de instructies die je krijgt... In mijn operationele Instructie staat dat het bepaald wordt door de meldkamer, de HovJ van dienst...of de voertuigcommandant...  dus kan ik als voertuigcommandant bepalen dat ik ivm de melding en eventueel mijn aanrijtijd gebruik maak van de op mijn voertuig gemonteerde ogs....

4 is afhankelijk van de melding.....maar beter mee als om verlegen....meestal....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #63 Gepost op: 8 juli 2005, 00:08:33
Wil dr ook nog wel op reageren. In het rvv zijn de wettelijke bepalingen geregeld en daarmede ook de vrijstellingen voor de politie en andere hulpverleners.

Voor ALLE regels in het RVV 1990 is vrijstelling verleend in deze regeling. Behalve artikel 5 en 6.

Dit houdt dus in dat voor de uitoefening van de politie taak zonder optische en geluidssignalen door rood gereden mag worden, een hogere snelheid dan toegestaan, maar ook de auto gordel en zelfs mobiel bellen.... zo zijn er nog meer dingen te noemen. Echter alleen als dit voor de uitoefening van de politie taak NODIG is.

Er zijn dus heel veel dingen te noemen die wel en niet nodig zijn. Echter vind ik het jammer dat een hoop burgers meteen reageren op een manier van hee waarom jij wel en ik niet..... laat ze eerst is vragen wat er aan de hand is....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


BWeer

  • Gast
Reactie #64 Gepost op: 10 juli 2005, 14:22:39
Wil dr ook nog wel op reageren. In het rvv zijn de wettelijke bepalingen geregeld en daarmede ook de vrijstellingen voor de politie en andere hulpverleners.

Voor ALLE regels in het RVV 1990 is vrijstelling verleend in deze regeling. Behalve artikel 5 en 6.

Dit houdt dus in dat voor de uitoefening van de politie taak zonder optische en geluidssignalen door rood gereden mag worden, een hogere snelheid dan toegestaan, maar ook de auto gordel en zelfs mobiel bellen.... zo zijn er nog meer dingen te noemen. Echter alleen als dit voor de uitoefening van de politie taak NODIG is.

Er zijn dus heel veel dingen te noemen die wel en niet nodig zijn. Echter vind ik het jammer dat een hoop burgers meteen reageren op een manier van hee waarom jij wel en ik niet..... laat ze eerst is vragen wat er aan de hand is....

Dit is naar mijn mening weer zo'n typisch voorbeeld van de politie die overal een uitvlucht voor heeft terwijl van de burger wordt verwacht dat deze zich netjes aan de regels houd.
Hetzelfde geldt voor de auto's van politie, al dan niet onopvallend of justitie voertuigen die vrolijk met het blauwe lampje aan langs de file gaan en na de file weer vrolijk invoegen en het lampje uitdoen.
Daar erger ik me nou groen en geel aan!!!
Maar ja, er zal wel weer een agent zijn die het goed kan praten.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #65 Gepost op: 10 juli 2005, 20:05:11
Dit is naar mijn mening weer zo'n typisch voorbeeld van de politie die overal een uitvlucht voor heeft terwijl van de burger wordt verwacht dat deze zich netjes aan de regels houd.
Hetzelfde geldt voor de auto's van politie, al dan niet onopvallend of justitie voertuigen die vrolijk met het blauwe lampje aan langs de file gaan en na de file weer vrolijk invoegen en het lampje uitdoen.
Daar erger ik me nou groen en geel aan!!!
Maar ja, er zal wel weer een agent zijn die het goed kan praten.
Nee hoor...ik hou wel gewoon op.....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Target77

  • Gast
Reactie #66 Gepost op: 10 juli 2005, 20:08:13
Dit is naar mijn mening weer zo'n typisch voorbeeld van de politie die overal een uitvlucht voor heeft terwijl van de burger wordt verwacht dat deze zich netjes aan de regels houd.
Hetzelfde geldt voor de auto's van politie, al dan niet onopvallend of justitie voertuigen die vrolijk met het blauwe lampje aan langs de file gaan en na de file weer vrolijk invoegen en het lampje uitdoen.
Daar erger ik me nou groen en geel aan!!!
Maar ja, er zal wel weer een agent zijn die het goed kan praten.

Moet elke agent dan naar jou komen verklaren waarom en waar ie naar op weg toe is..... dacht het niet. Zullen ze ongetwijfeld wel een reden voor gehad hebben. Of wil jij graag lang op de politie wachten na een melding omdat ze in de file staan... dacht het wederom niet!!  ;)


BWeer

  • Gast
Reactie #67 Gepost op: 10 juli 2005, 20:16:37
Volgens mij snap je de strekking van mijn verhaal niet :-[

Ik heb er geen enkel probleem mee als een voorangsvoertuig langs de file gaat.

Ben zelf ook vrijwilliger dus weet hoe het werkt en ook dat er misbruik wordt gemaakt van de ontheffing die de wet aan voorrangsvoertuigen geeft.

Als je echter voorbij de file weer netjes invoegt en je zwaailicht uitdoet ben je niet op weg naar een melding maar ben je gewoon de file aan het ontwijken.


Target77

  • Gast
Reactie #68 Gepost op: 10 juli 2005, 20:21:18
En als je ze niet aanzet val je niet op op de vluchtstrook (verkeersveiligheid) of mensen menen je te moeten blokeren omdat je over de vluchtstrook rijdt.....


BWeer

  • Gast
Reactie #69 Gepost op: 10 juli 2005, 20:27:51
Geef mij dan eens een goede reden waarom een voorrangsvoertuig zonder opdracht niet gewoon in de file kan aansluiten, net als iedereen. ???