En dat is dus mijn houding? dan geloof ik dat ik toch eens aan mijn communicatieve vaardigheden moet gaan werken....
Dat sloeg niet op jouw of iemand in het bijzonder, ik wil alleen naar voren brengen dat je weldegelijk in je achterhoofd moet houden met dat je mogelijk iemand ergert bij het maken van "een funcitionele" overtreding. Als je tenminste prijs stelt op een goede relatie met het publiek.
Nee ik ga dat soort dingen niet goed praten. Tenzij het is voor de rechtmatige uitoefening van de politie-taak. Dan mag jij je groen en geel ergeren. Als ik voor mijn taak (zonder ogs) overtredingen moet maken dan doe ik dat, en dan ga ik mezelf niet afvragen of burgers zich misschien wel aan mij ergeren. Heb wel andere dingen te doen op het moment.
Ik kan moeiteloos de volkgende week tig video's maken van klevende politievoertuigen op de snelweg. De tijdsdruk is enorm, dat weet ik van vrienden die ik heb bij de politie, en ik kan me ook bijna niet voorstellen dat je dan
niet vlak achter je voorganger gaat rijden om hem aan de kant te krijgen. Ik heb er wel begrip voor, met drie auto's in de hele regio voor de noodhulp, er zal maar een inbraak in Blaricum zijn en de vrije auto rijdt net in Ned Den Berg, 25 op km afstand of in Weesp, nog verder ...
maarja... het mag eigenlijk niet. (art 5 Wegenverkeerswet).
Voorts hoorde ik hen met afschuw praten over de nieuwe richtlijnen OGS. Je kan ze net zo goed uitlaten, veel scheelt het niet meer. De veronderstelling is dat je bij een onwelwording toch wel harder rijdt dan de 20 km harder binnen de bebouwde kom of 40 km op de snelweg. Maar alleen krijg jij dan de schuld als er wat misgaat..
Henk