Prio 2 melding en toch???

Auteur Topic: Prio 2 melding en toch???  (gelezen 27925 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #100 Gepost op: 24 juli 2005, 23:56:55
Dat sloeg niet op jouw of iemand in het bijzonder, ik wil alleen naar voren brengen dat je weldegelijk in je achterhoofd moet houden met dat je mogelijk iemand ergert bij het maken van "een funcitionele" overtreding. Als je tenminste prijs stelt op een goede relatie met het publiek.
ah..ok dan snap ik het ongeveer....

Ik kan moeiteloos de volkgende week tig video's maken van klevende politievoertuigen op de snelweg. De tijdsdruk is enorm, dat weet ik van vrienden die ik heb bij de politie, en ik kan me ook bijna niet voorstellen dat je dan niet vlak achter je voorganger gaat rijden om hem aan de kant te krijgen. Ik heb er wel begrip voor, met drie auto's in de hele regio voor de noodhulp, er zal maar een inbraak in Blaricum zijn en de vrije auto rijdt net in Ned Den Berg, 25 op km afstand of in Weesp, nog verder ...
maarja... het mag eigenlijk niet. (art 5 Wegenverkeerswet).

Voorts hoorde ik hen met afschuw praten over de nieuwe richtlijnen OGS. Je kan ze net zo goed uitlaten, veel scheelt het niet meer. De veronderstelling is dat je bij een onwelwording toch wel harder rijdt dan de 20 km harder binnen de bebouwde kom of 40 km op de snelweg. Maar alleen krijg jij dan de schuld als er wat misgaat..

Henk
Dat is inderdaad wel vrij zinloos dan....door gewoon een beetje door te rijden kun je die snelheden al halen....zelfs in een burgerauto....haal dan inderdaad die blauwe lampen maar van het dak ....  :-\
Als een agent al het foute voorbeeld geeft waarom zouden wij simpele burgers dan wel de wet na leven.

Als de handhavers van de wet de wet ook niet handhaven. En er met woorden niet uitkomen.
Als jij dat zo wilt zien moet je vooral die plaat voor je hoofd houden...

Volgens mij is het merendeel van de "overtredingen" die je ziet gerechtvaardigd....Ik wil best het goede voorbeeld geven, maar helaas houdt het werk in dat dat niet altijd kan...als je dat niet kunt accepteren kan ik verder ook niets meer zeggen dat je kan overtuigen....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #101 Gepost op: 24 juli 2005, 23:57:13
Waarom zou je de wet wel overtreden?

Dit is net zoiets als "als hij in de sloot springt doe jij het toch ook niet"

Dat is kleuterniveau. De politie is het gezag. Als iemand als zijnde het bevoegd gezag van een ander verlangt om regels na te leven en je lapt zelf die regels aan je laars, kom je met "als ik in de sloot spring, spring jij toch ook niet in de sloot" niet ver. Hoe hoog schat je de burgerij in?

Henk

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #102 Gepost op: 25 juli 2005, 08:28:11
Ben het een met je henk.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #103 Gepost op: 25 juli 2005, 09:09:48
Ben het een met je henk.

Vroeger zeiden ze wel, héél lang geleden “quod licet jovi, non licet bovi” wat Jupiter mag mogen zijn runderen nog niet" ;D

Maar helaas voor Jupiter, zijn tijd is voorbij.

Henk

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #104 Gepost op: 25 juli 2005, 17:27:25
Dat is kleuterniveau. De politie is het gezag. Als iemand als zijnde het bevoegd gezag van een ander verlangt om regels na te leven en je lapt zelf die regels aan je laars, kom je met "als ik in de sloot spring, spring jij toch ook niet in de sloot" niet ver. Hoe hoog schat je de burgerij in?

Henk
Jij schijnt toch wel helemaal overtuigt te zijn van het feit dat de politie alleen maar overtredingen pleegt hè  :-X

Target77

• Gast
Reactie #105 Gepost op: 25 juli 2005, 17:32:01
Jij schijnt toch wel helemaal overtuigt te zijn van het feit dat de politie alleen maar overtredingen pleegt hè  :-X

Je weet toch wel dat je met boeven juist boeven vangt  ;) ;D ;D

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #106 Gepost op: 25 juli 2005, 17:51:58
Jij schijnt toch wel helemaal overtuigt te zijn van het feit dat de politie alleen maar overtredingen pleegt hè  :-X

Oeh, wat ben ik weer onduidelijk.

Ik reageer op "als ik in de sloot spring, doe jij dat dan toch ook niet". Op zich vind ik dat -zonder daarmee te zeggen of te denken dat politiemensen als- zomaar overtredingen maken- geen goed en volwassen statement. Er is wellicht een onderscheid te maken tussen functionele en niet functionele overtredingen.

Bij veel niet functionele overtredingen, zoals kleven zonder OGS en geen richting aan geven, zou het kunnen zijn dat er een aantal mensen enigsinds het respect voor de politie als handhaver zouden kunnen verliezen met daarbij het gevaar op meer zich niet aan de verkeerswet houdende mensen, op zich goed voor het bonnenquotem maar slecht voor de bijna net zo belangrijke verkeersveiligheid, ...

Henk

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #107 Gepost op: 25 juli 2005, 19:22:27
Je weet toch wel dat je met boeven juist boeven vangt  ;) ;D ;D
het schijnt niet anders te zijn nee  :-X

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #108 Gepost op: 25 juli 2005, 21:00:38
Henk,

Dat voorbeeld van in de sloot springen is natuurlijk kleuterniveau, maar het gaat om het principe.
Dat de politie een overtreding maakt (ervan uitgaande dat het geen functionele is) is natuurlijk niet correct, maar als burger heb je je (net als de ambtenaren) gewoon aan de regels te houden. Je gaat niet door rood rijden omdat degene voor je dat ook doet.
OK, de politie heeft een voorbeeldfunctie, maar de gemiddelde burger kan niet weten of de overtreding wel of niet functioneel is. Daarnaast heb je zelf ook nog de verantwoordelijkheid over je eigen gedrag.
Blauwe lampen aan doen dan?
Lijkt mij niet, dan is het van: "de politie gebruikt te pas en te onpas zwaailampen" met het gevolg dat er aan OGS niet veel waarde meer wordt gehecht.

En de mensen die misbruik maken van hun middelen positie: eruit gooien wat mijn betreft. die hebben het niet begrepen. (bijv. met de dienstauto van zuid holland zuid naar amsterdam, hoe haal je het in je hoofd)

Dat is kleuterniveau. De politie is het gezag. Als iemand als zijnde het bevoegd gezag van een ander verlangt om regels na te leven en je lapt zelf die regels aan je laars, kom je met "als ik in de sloot spring, spring jij toch ook niet in de sloot" niet ver.
Henk

Dat ook slechts ter aanduiding van de verantwoordelijkheid die je voor jezelf hebt.

Vroeger zeiden ze wel, héél lang geleden “quod licet jovi, non licet bovi” wat Jupiter mag mogen zijn runderen nog niet" ;D

Maar helaas voor Jupiter, zijn tijd is voorbij.

Henk

Té ver voor mijn tijd denk ik ;)

Maarten
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #109 Gepost op: 25 juli 2005, 21:12:35
Eens, in principe geldt het voor iedereen, onverminderd. Je kunt je nooit achter een ander verschulen.

"Want hij deejutook"is ook kleuter niveau.

Ik gaf echter twee voorbeelden waarbij het zelfs voor de onwetende burger duidelijk is dat ze niet functioneel zijn: bumperkleven en geen richting aangeven.

Een politieauto wacht maar gewoon tot ik klaar ben met inhalen, of doet z'n blauw maar aan. In 't bussie kunnen ze mooi acjhterin, bijna zonder dat ik het merk.

Mogen ze zelf uitmaken of het handig is veiligheidsriemen om te doen. Het is ook spiegisch, je ziet 10-tallen politieauto's correct voorbij komen en die ene die kleeft, waar je je aan ergert, die blijft in je hoofd hangen.  Maarja, je weet idd niet waar ie naar onderweg is... Maar dat weet je van die burger ook niet. Misschien zit ie wel bij een reddingsvereniging of brandweerklubje en is er een oproep, ik fantaseer maar wat...

Henk