Ja een burgerauto is wel handig, heeft wel mijn voorkeur iig. Je kunt de boefjes redelijk ongezien benaderen, en je kan ook beter opschieten in het verkeer (ook zonder je te misdragen). Als je met een pit auto bent gaat men zo'n 110-115 km/u rijden op de snelweg, en dan ook met zulke snelheden inhalen. En iedereen kan opeens voorrang krijgen, ook die het niet hebben (maar ja als je twijfelt met een politieauto achter je kies je de veiligste oplossing).
Het is voorbeeldig weggedrag, dat zeker, maar de doorstroming stagneert dan nogal eens. En als je echt haast hebt OGS erop, ook aan de achterzijde en de zijkanten, zodat het overige verkeer kan zien wie er zo'n haast heeft.
Die lampen a/d achterzijde en de zijkanten creeëren iets meer begrip bij de overige weggebruiker doordat je ook voor de iets minder alerte verkeersdeelnemer herkenbaar bent als je ze al ingehaald hebt.
Maar of dat straks allemaal nog kan met de op handen zijnde bracherichtlijn? Er kan nu misschien wel teveel, maar of we straks nog zo slagvaardig kunnen werken als verkeersafdeling dat vraag ik me toch wel af. Je kan niet alle misdragingen, die er ongetwijfeld zijn, ondervangen door deze nieuwe regeltjes.
Sta je met je lasergun langs de A7 komt er een met 200+ voorbij, mag je achtervolgen met een minimale overschrijding van de max. snelheid. En bekeuren op kenteken wil het OM weer niet. En de verdachte spurt snel bij Nieuweschans de opengestelde grens over Duitsland in...... Je zal dus ook niet weten waarom 'ie zo'n haast had (wellicht iets op z'n kerfstok of "gewoon" haast?).
Het snelle materieël van ons kan zo in de conserveringsolie weggezet worden, als daar geen andere oplossing voor komt.
Maar het mag duidelijk zijn dat ik elk werkbaar voorstel om misdragingen aan de kaak te stellen alleen maar toejuich!