Prio 2 melding en toch???

Auteur Topic: Prio 2 melding en toch???  (gelezen 28103 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #120 Gepost op: 3 oktober 2005, 19:06:34
Hebben jullie hier wat aan:

Citaat
vrijdag 30 september 2005, 13:14:14
;)

op de A9 ofzoiets.

Henk

PS
mijn punt is dus, als deze mijnheer net een kilometer of vier in z'n kont is geduwd en even later op zijn beurt kleeft zou het kunnen dat hij wordt aangehouden met een dure preek: "weet U wel hoe gevaarlijk dat is?".

Hoe waar, maar de preek verliest toch iets van z'n kracht na dit voorval.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #121 Gepost op: 3 oktober 2005, 19:10:05
Luchthavenpolitie? Bestaat dat dan? Ik dacht dat alleen de luchtvaartpolitie bestond, luchhavenpolitie is toch KMar?
Dat ie van het KLPD is, is een ding dat zeker is, dus daar is ie in ieder geval aan het goede adres.

Ai, inderdaad, ik bedoelde luchtvaartpolitie. Foutje... maarre... die jongens zijn natuurlijk gewend om te vliegen, dus is het logisch dat ze het liefst over die andere auto's heen willen.
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #122 Gepost op: 3 oktober 2005, 20:32:24
Haha, je hebt je mening over hun wel klaar Enrique :laugh:

PS
mijn punt is dus, als deze mijnheer net een kilometer of vier in z'n kont is geduwd en even later op zijn beurt kleeft zou het kunnen dat hij wordt aangehouden met een dure preek: "weet U wel hoe gevaarlijk dat is?".

Hoe waar, maar de preek verliest toch iets van z'n kracht na dit voorval.

Helemaal mee eens, daarom vind ik ook dat deze mensen erop aangesproken moeten worden, maar dat moet uiteraard intern gebeuren.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #123 Gepost op: 3 oktober 2005, 22:05:54
Voor alle duidelijkheid: ik heb geen oordeel over de gedraging in kwestie. Redenen: 1) ik ben er niet bijgeweest; 2) ik weet niet waar die jongens mee bezig waren op dat moment; 3) het kan een momentopname zijn.

Natuurlijk ga ik ervanuit dat Henk niet heeft zitten fotoshoppen en gewoon de waarheid spreekt, maar ik ben er niet bij geweest, en dus veroordeel ik niemand. Ik had van de week zelf een Sprinter van de havendienst in mijn kofferbak zitten zowat, en ik reed echt niet langzamer dan de maximumsnelheid. Kort volgen is gewoon verboden en ook voor mensen die met herkenbare dienstvoertuigen rijden. Het is alleen wat kort door de bocht om te oordelen dat een herkenbare dienstwagen die geen signalen voert, ook geen reden heeft om zo te rijden. Ik voel me in elk geval niet geroepen om aan de bel te trekken bij het KLPD. Reden: ik bel ook niet de politie op het moment dat ik een burger zie bumperkleven. Je kunt als burger altijd op het moment dat je iets meemaakt dat niet door de beugel kan (bv een politievoertuig dat bumperkleeft), 0900-8844 bellen en melding doen van dat feit. Dat gebeurt af en toe wel. Dan wordt de bestuurder van dat voertuig getraceerd en op zijn/haar gedrag aangesproken. Blijft natuurlijk staan dat men die feiten nooit kan bewijzen, omdat het niet door een daartoe bevoegd persoon geconstateerd is. Maar als er natuurlijk in een jaar meerdere klachten over 1 bestuurder binnenkomen, heb je wel wat uit te leggen.
greetz,  Enrique


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #124 Gepost op: 3 oktober 2005, 23:12:36
Voor alle duidelijkheid: ik heb geen oordeel over de gedraging in kwestie. Redenen: 1) ik ben er niet bijgeweest; 2) ik weet niet waar die jongens mee bezig waren op dat moment; 3) het kan een momentopname zijn.

Natuurlijk ga ik ervanuit dat Henk niet heeft zitten fotoshoppen en gewoon de waarheid spreekt, maar ik ben er niet bij geweest, en dus veroordeel ik niemand. Ik had van de week zelf een Sprinter van de havendienst in mijn kofferbak zitten zowat, en ik reed echt niet langzamer dan de maximumsnelheid. Kort volgen is gewoon verboden en ook voor mensen die met herkenbare dienstvoertuigen rijden. Het is alleen wat kort door de bocht om te oordelen dat een herkenbare dienstwagen die geen signalen voert, ook geen reden heeft om zo te rijden. Ik voel me in elk geval niet geroepen om aan de bel te trekken bij het KLPD. Reden: ik bel ook niet de politie op het moment dat ik een burger zie bumperkleven. Je kunt als burger altijd op het moment dat je iets meemaakt dat niet door de beugel kan (bv een politievoertuig dat bumperkleeft), 0900-8844 bellen en melding doen van dat feit. Dat gebeurt af en toe wel. Dan wordt de bestuurder van dat voertuig getraceerd en op zijn/haar gedrag aangesproken. Blijft natuurlijk staan dat men die feiten nooit kan bewijzen, omdat het niet door een daartoe bevoegd persoon geconstateerd is. Maar als er natuurlijk in een jaar meerdere klachten over 1 bestuurder binnenkomen, heb je wel wat uit te leggen.

Natuurlijk, dat is ook mijn punt: "ik weet niet wat hij op dat moment aan het doen is" raakt precies de kern van de zaak, want het is heel simpel er zijn maar twee mogelijkheden:

1 hij heeft haast. Terecht haast, want er is een ernstig belang mee gediend dat snel om een paar petten vraagt. Daar zijn OGS voor. Dan rijd je dus met OGS.

2 Hij heeft haast. Terecht of onterecht, maar er is kennelijk niet een zo'n groot belang dat er met OGS gereden kan /mag worden.
Dan is het belang ook vast niet zo groot dat de mijnheer/mevrouw in de auto daarvoor  in gevaar mag gebracht worden.  Het is géén momentopname, hij zat al achter mij te douwen, even later deze auto en later weer een volgende en het is een gedrag wat ik structureel zie bij politieauto's (en wat ik reeds eerder aangekaard heb hier) en waar ik nu eens een keer een paar foto's van gemaakt heb.  En het gaat kilometers zo door, als de ene auto opzij is doemt de volgende al weer op, dus het maakt in tijd niet echt veel uit.  Het is veel meer emotie en het gevoel van opzij ik moet erdoor dan dat het bewust en weloverwogen gebeurt.

Want als je (en ook de bemanning van dat voertuig) erover nadenkt is het gewoon van de gekke, veel gevaarlijker als het geen richting aangeven en verkeersdrempels nemen met vonken.

Het duurt echt niet zolang of ik kan hier een filmpje plaatsen. En alleen al de suggestie besloten in "dat je niet denkt dat ik heb lopen foto-shoppen..."

En wat betreft de 0900 8844 : op de heenweg heb ik gebeld voor een grijze VW zonder kentekenplaten:

Belt U voor een van de grote steden enz Nou het was bij a'dam dus ik kies 1 even later de Amsterdam weer een paar minuten later de meldkamer ik zet U door naar de KLPD tuut tuut tuuut Ik belde op de toen ik bij de Bijlmer reed en had bij de schiphol tunnel nog niemand aan de lijn, tot drie keer toe gebeld, waarvan de laatste keer 112 met "ja op 0900 8844 kom ik er niet door dus" dat was niet erg, ze gingen kijken Dat was bij afslag hoofdorp. Dat werkt toch niet!

Henk


[verwijderd door de admin]


Karim

  • Gast
Reactie #125 Gepost op: 3 oktober 2005, 23:19:57
Sjee gaat deze discussie nu echt over 'n politie auto die blijkbaar haast had en daarbij een paar keer bumperkleefde  :-X

Gelukkig rijden we zelf allemaal natuurlijk keurig en overtreden we nooit de verkeersregels  ::)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #126 Gepost op: 3 oktober 2005, 23:30:36
Sjee gaat deze discussie nu echt over 'n politie auto die blijkbaar haast had en daarbij een paar keer bumperkleefde :-X

Gelukkig rijden we zelf allemaal natuurlijk keurig en overtreden we nooit de verkeersregels ::)

Nee de disussie heet prio twee en dit is een voorbeeld. Die prio twee is er in mijn ogen niet. Tenminste niet op deze manier. Het is heel zuiver.

Een tijdje geleden beweerde ik dat de polite een voorbeeldfunctie heeft en dat het "ik moet ergens snel naartoe" voor elke automobilist geldt die haast heeft. Een politieauto moet zelf correct rijden om anderen aan te kunnen spreken op hun gedrag.
Karim, kun jij verdedigen met droge ogen dat collega's ( of misschien wel zij zelf) iemand aanhouden en aanspreken op "gevaarlijk gedrag"?

Het gaat over geloofwaardigheid. Vanuit een bepaalde hoek werd beweerd dat dit vast zelden voorkomt. Ik heb maar een paar weken nodig gehad om een foto te kunnen maken van zo iets uitzonderlijks... En ik heb er veel meer gezien, maar zo'n telefoontje is maar beperkt, je kan het alleen fotograferen als het voor je neus gebeurt.

Henk


Karim

  • Gast
Reactie #127 Gepost op: 3 oktober 2005, 23:32:56
Karim, kun jij verdedigen met droge ogen dat collega's ( of misschien wel zij zelf) iemand aanhouden en aanspreken op "gevaarlijk gedrag"?


Zonder probleem.

We zijn allemaal mensen en we maken allemaal fouten.

En als ze nu echt levensgevaarlijke toeren aan't uithalen waren kon ik je nog enigzins begrijpen.

Maar foto's maken van 'n politie-auto die 'n keertje bumperkleeft en dan 0800 en 112 te bellen is in mijn ogen gewoon sneu...


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #128 Gepost op: 3 oktober 2005, 23:44:51
(Daar heeft Henk ook niet voor gebeld, mocht je dat denken, hij belde voor een grijze auto zonder kentekenplaten.)

Elkaar aanspreken op gedrag kan denk ik nooit kwaad, als je het aan wil kaarten moet je dat alleen wel op een juist moment doen en op een juiste manier. Bijv. een brief naar het MinBzk schrijven en rijgedrag van politie aankaarten.
Ik ben nog een 18, ik zit dus ook niet op de weg, ik heb nooit rijgedrag van de politie gezien, dat ik onverantwoord vond.
Ik vind wel: iedereen heeft zich aan de regels te houden. In deze situatie weet je niet of het voor een zaak was dat er (naar Henk zijn zeggen) onverantwoord rijgedrag werd vertoont, zonder dat er OGS aan stonden.
Is dat niet het geval, dan keur ik het rijgedrag af. Maar wat Enrique al zei, je kent de situatie niet.
De zaak aankaarten kan denk ik nooit kwaad.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #129 Gepost op: 3 oktober 2005, 23:46:18
Zonder probleem.

We zijn allemaal mensen en we maken allemaal fouten.

En als ze nu echt levensgevaarlijke toeren aan't uithalen waren kon ik je nog enigzins begrijpen.

Maar foto's maken van 'n politie-auto die 'n keertje bumperkleeft en dan 0800 en 112 te bellen is in mijn ogen gewoon sneu...


Jij draait mooi om het punt heen.

Nu gaat het weer over dat ik 0800 (0900 moet dat trouwens zijn Karim! En was het maar een gratis nummer, het kost klauwen met geld mobiel)  En nu moet ik mij weer verdedigen dat ik op de heenweg 0900 8844 (leer dat uit je hoofd Karim, komt misschien nog een keer van pas!) heb gebeld, dat was niet voor de politiewagen, maar voor een grijze VW zonder kentekenplaten. En "een keer een foutje" en "bumperkleven niet gevaarlijk?".

Mmmm. ik heb een kennis in een zwarte verlaagde Golf GTI. Die dacht ook dat bumperkleven niet gevaarlijk was. :o Dorrestein Autoberging verdient er grof geld mee.
En zolang er nog mensen zijn die vinden dat bumperkleven voor politievoertuigen best wel kan is hier dus reden voor discussie. Want ik vind dat dat absoluut niet kan. Nooit! Ook niet als foutje Ook niet als ie haast heeft. We met OGS, dan mag tie 'm ertegen aanknallen als zo'n sukkel niet opzij gaat. Maar zonder OGS verdenk ik hem ervan alleen snel van A naar B te willen.

Maar dat willen we allemaal.  ;D

Henk