Voor alle duidelijkheid: ik heb geen oordeel over de gedraging in kwestie. Redenen: 1) ik ben er niet bijgeweest; 2) ik weet niet waar die jongens mee bezig waren op dat moment; 3) het kan een momentopname zijn.
Natuurlijk ga ik ervanuit dat Henk niet heeft zitten fotoshoppen en gewoon de waarheid spreekt, maar ik ben er niet bij geweest, en dus veroordeel ik niemand. Ik had van de week zelf een Sprinter van de havendienst in mijn kofferbak zitten zowat, en ik reed echt niet langzamer dan de maximumsnelheid. Kort volgen is gewoon verboden en ook voor mensen die met herkenbare dienstvoertuigen rijden. Het is alleen wat kort door de bocht om te oordelen dat een herkenbare dienstwagen die geen signalen voert, ook geen reden heeft om zo te rijden. Ik voel me in elk geval niet geroepen om aan de bel te trekken bij het KLPD. Reden: ik bel ook niet de politie op het moment dat ik een burger zie bumperkleven. Je kunt als burger altijd op het moment dat je iets meemaakt dat niet door de beugel kan (bv een politievoertuig dat bumperkleeft), 0900-8844 bellen en melding doen van dat feit. Dat gebeurt af en toe wel. Dan wordt de bestuurder van dat voertuig getraceerd en op zijn/haar gedrag aangesproken. Blijft natuurlijk staan dat men die feiten nooit kan bewijzen, omdat het niet door een daartoe bevoegd persoon geconstateerd is. Maar als er natuurlijk in een jaar meerdere klachten over 1 bestuurder binnenkomen, heb je wel wat uit te leggen.
Natuurlijk, dat is ook mijn punt: "ik weet niet wat hij op dat moment aan het doen is" raakt precies de kern van de zaak, want het is heel simpel er zijn maar twee mogelijkheden:
1 hij heeft haast. Terecht haast, want er is een ernstig belang mee gediend dat snel om een paar petten vraagt. Daar zijn OGS voor. Dan rijd je dus met OGS.
2 Hij heeft haast. Terecht of onterecht, maar er is kennelijk niet een zo'n groot belang dat er met OGS gereden kan /mag worden.
Dan is het belang ook vast niet zo groot dat de mijnheer/mevrouw in de auto daarvoor in gevaar mag gebracht worden. Het is géén momentopname, hij zat al achter mij te douwen, even later deze auto en later weer een volgende en het is een gedrag wat ik structureel zie bij politieauto's (en wat ik reeds eerder aangekaard heb hier) en waar ik nu eens een keer een paar foto's van gemaakt heb. En het gaat kilometers zo door, als de ene auto opzij is doemt de volgende al weer op, dus het maakt in tijd niet echt veel uit. Het is veel meer emotie en het gevoel van opzij ik moet erdoor dan dat het bewust en weloverwogen gebeurt.
Want als je (en ook de bemanning van dat voertuig) erover nadenkt is het gewoon van de gekke, veel gevaarlijker als het geen richting aangeven en verkeersdrempels nemen met vonken.
Het duurt echt niet zolang of ik kan hier een filmpje plaatsen. En alleen al de suggestie besloten in "dat je niet denkt dat ik heb lopen foto-shoppen..."
En wat betreft de 0900 8844 : op de heenweg heb ik gebeld voor een grijze VW zonder kentekenplaten:
Belt U voor een van de grote steden enz Nou het was bij a'dam dus ik kies 1 even later de Amsterdam weer een paar minuten later de meldkamer ik zet U door naar de KLPD tuut tuut tuuut Ik belde op de toen ik bij de Bijlmer reed en had bij de schiphol tunnel nog niemand aan de lijn, tot drie keer toe gebeld, waarvan de laatste keer 112 met "ja op 0900 8844 kom ik er niet door dus" dat was niet erg, ze gingen kijken Dat was bij afslag hoofdorp. Dat werkt toch niet!
Henk
[verwijderd door de admin]