GRIP 1 (rookontwikkeling locomotief trein) Anthony Fokkerweg - Hilversum 15-05-2014

Auteur Topic: GRIP 1 (rookontwikkeling locomotief trein) Anthony Fokkerweg - Hilversum 15-05-2014  (gelezen 6316 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Citaat van: JAB link=msg=1267629 date=1400171373
Kunnen ze in G en V ook een incident afhandelen zónder er GRIP aan te hangen? Elke beknelling op de A1 of A 27 wordt ook al GRIP. Nu ook al rook uit een trein. Voor een paar bussen bestellen heb je geen GRIP nodig. En zelfs die waren niet direct nodig.

zucht.... beste stuurlui.....
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Vider link=msg=1267902 date=1400265117
zucht.... beste stuurlui.....
Want? Ik heb meer GRIP,s voorbij zien komen in G&V waarbij je wat twijfels kunt plaatsen.


Regio14.nl

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
    • Regio14.nl Actueel nieuws voor Gooi en Vechtstreek


Railchief

  • Deskundige in de railsector
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
Citaat van: Peter71 link=msg=1267992 date=1400271488
Want? Ik heb meer GRIP,s voorbij zien komen in G&V waarbij je wat twijfels kunt plaatsen.

Potentieel gevaarlijke omgeving (electrocutiegevaar, aanrijdingsgevaar, valgevaar), moeilijke evacuatie door grote afstand maaiveld - vloer trein, internationale trein, dus mogelijk inzittenden die de nederlandse taal niet machtig zijn, moeilijk toegankelijke locatie door hekken, sporen, etcetera. Daarbij verstoring van een vervoersproces. Lijkt mij wel reden voor GRIP 1.
A train can never carry as much as the track beneath it.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Railchief link=msg=1268142 date=1400322125
Potentieel gevaarlijke omgeving (electrocutiegevaar, aanrijdingsgevaar, valgevaar), moeilijke evacuatie door grote afstand maaiveld - vloer trein, internationale trein, dus mogelijk inzittenden die de nederlandse taal niet machtig zijn, moeilijk toegankelijke locatie door hekken, sporen, etcetera. Daarbij verstoring van een vervoersproces. Lijkt mij wel reden voor GRIP 1.
Op zich kan ik voor dit incident een GRIP1 wel verklaren. Ik doelde er meer op dat er vaker GRIP is afgekondigd in G&V voor een incident die elders hooguit middelincident is. ;)


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Citaat van: Peter71 link=msg=1268144 date=1400322501
Op zich kan ik voor dit incident een GRIP1 wel verklaren. Ik doelde er meer op dat er vaker GRIP is afgekondigd in G&V voor een incident die elders hooguit middelincident is. ;)

Beste Peter,

Kun je dit met voorbeelden onderbouwen?
Dit lijkt mij namelijk heel moeilijk omdat geen enkel incident gelijk is en er vaak sprake is van inside information die niet via media verspreid wordt.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: kens62 link=msg=1268148 date=1400323199
Beste Peter,

Kun je dit met voorbeelden onderbouwen?
Dit lijkt mij namelijk heel moeilijk omdat geen enkel incident gelijk is en er vaak sprake is van inside information die niet via media verspreid wordt.
Ja hoor
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=83235.msg1256568#msg1256568
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=36179.msg726146#msg726146

Zo 2 ongevallen waar je kunt afvragen waarom er GRIP is gegeven. Terwijl er een maad geleden bij een ongeval met een behoorlijke impact geen GRIP is gegeven in de regio Utrecht

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=83431.0


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
En het is altijd mooi als er meegelezen wordt vanuit de regio Gooi&Vechtstreek. O0
En wat blijkt ze werken daar niet met  TIS en SIS, maar met Coba / Cori en daar zijn scenario's voor geschreven incl de Grip hoogte. Dus dat verklaard waarom ze in G&V eerder met GRIP werken. ;)