Ongeval Harderwijk

Auteur Topic: Ongeval Harderwijk  (gelezen 1257 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Gepost op: 1 juli 2005, 03:06:10
Op de Waltorenstraat in Harderwijk werd een ongeval gemeld, mogelijk met beknelling. Toen de brandweer ter plaatse kwam was het slachtoffer al uit het voertuig, maar konden ze gelijk de omstanders assisteren met reanimatie :-\. Even later kwamen de ambulances ter plaatse en namen de reanimatie over. Hoe het met het slachtoffer is weet ik niet, maar ze gingen met spoed terug naar het ziekenhuis, dus had het slachtoffer het wel overleefd, maar hoe ernstig het was weet ik niet. De oorzaak van het ongeval is onbekend, maar vermoedelijk is de bestuurder door een hartaanval uit de bocht gevlogen en tegen een boom geknald.

Foto's en tekst: Gilian Hettinga.

[verwijderd door de admin]




Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #1 Gepost op: 1 juli 2005, 09:26:16
Dat is niet zo'n heel mooie situatie.

Wel apart dat er voor zo'n situatie, kijkend naar de auto, voor een ongeval beknelling wordt gepiept...


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #2 Gepost op: 1 juli 2005, 09:33:45
Tja, er was verder geen hulpverlener aanwezig die kon zeggen dat het geen beknelling was en waarschijnlijk konden ze uit het gesprek met de melder ook niet helemaal opmaken of het nou beknelling was of niet, dus sturen ze de brandweer voor de zekerheid er toch heen (de kazerne staat een paar honderd meter hiervandaan)


guest1564

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 1 juli 2005, 09:43:44
Mensen bellen vaak in paniek en de situatie lijkt voor hun meestal erger dan dat het is ;)


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #4 Gepost op: 1 juli 2005, 10:25:47
Tja, er was verder geen hulpverlener aanwezig die kon zeggen dat het geen beknelling was en waarschijnlijk konden ze uit het gesprek met de melder ook niet helemaal opmaken of het nou beknelling was of niet, dus sturen ze de brandweer voor de zekerheid er toch heen (de kazerne staat een paar honderd meter hiervandaan)

Dat is helemaal waar.

"Goedemorgen; er vliegt hier een auto uit de bocht tegen de boom"
Tja, en dan laat je als centralist waarschijnlijk wel even de brandweer aanrijden.


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #5 Gepost op: 1 juli 2005, 10:39:06
maar voor de brandweer en ambulance ter plaatse waren, lag er al een AED naast het slachtoffer en waren omstanders aan het reanimeren, dus het is toch echt heel handig om als bedrijft (die zaten daar genoeg langs die weg) voor de zekerheid toch een AED te hebben, helemaal als je langs een drukke weg zit en zoiets kan gebeuren.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #6 Gepost op: 1 juli 2005, 13:24:29
maar voor de brandweer en ambulance ter plaatse waren, lag er al een AED naast het slachtoffer en waren omstanders aan het reanimeren, dus het is toch echt heel handig om als bedrijft (die zaten daar genoeg langs die weg) voor de zekerheid toch een AED te hebben, helemaal als je langs een drukke weg zit en zoiets kan gebeuren.

Als bedrijven AED's aanschaffen vind ik dat ze via de balsting of overheid ofzo hun geld terug moeten kunnen krijgen....misschien een idee  ;)