GRIP 2 Middelbrand (personenauto, vrachtwagen) Heinenoordtunnel A29 - Barendrecht 21-05-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Middelbrand (personenauto, vrachtwagen) Heinenoordtunnel A29 - Barendrecht 21-05-2014  (gelezen 56476 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Folkert

  • Student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
Citaat van: devilfish link=msg=1269485 date=1400696422
Sprinklers kunnen inderdaad wel voor vertraging van het vuur zorgen maar hier zullen ook kosten en risico's tegen elkaar worden afgewogen
Daarnaast hebben sprinklers het nare effect dat ze de rookgassen omlaag duwen. In een tunnel waar je daarvan toch al veel te veel heb is dat wel het laatste wat je wil.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Citaat van: devilfish link=msg=1269479 date=1400696005
Een autobrand ga je niet uitkrijgen met sprinklers (van boven) aangezien het vaak de motor of het interieur is dat brand en dat is erg goed afgeschermd tegen water van buiten
de spoortunnels in de betuweroute zijn dat wel  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Citaat van: devilfish link=msg=1269485 date=1400696422
Behalve de kosten lijkt me dat niet heel gewenst voor eventuele slachtoffers die zich nog in de tunnel bevinden

Sprinklers kunnen inderdaad wel voor vertraging van het vuur zorgen maar hier zullen ook kosten en risico's tegen elkaar worden afgewogen

Wat ik me dan afvraag, wanneer de brandweer bij een autobrand blust dan is dit toch grotendeels schuim?
Dan zouden de sprinklers uitgevoerd moeten worden met schuimblussers lijkt mij..
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


leo A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • LOTUSŪkring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Citaat van: thetwin84 link=msg=1269493 date=1400697450
Wat ik me dan afvraag, wanneer de brandweer bij een autobrand blust dan is dit toch grotendeels schuim?
Dan zouden de sprinklers uitgevoerd moeten worden met schuimblussers lijkt mij..
De slanghaspels in de tunnels bevatten ook schuim (AFFF), evenals de blussers.
Alleen de Heinenoord is daar een uitzondering op, daar staan 9 kg poederblussers in.
Bron: ikzelf, heb ze 1 maand geleden gecontroleerd.
service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Ik zie allemaal filmpjes voorbij komen over wat te doen bij tunnelbrand nu zag ik op het forum (een wezen zoeken) dat er dit jaar nog een mooi animatiefilmpje is gemaakt bij wat te doen bij tunnelincidenten.

Om het filmpje niet nogmaals te noemen heb ik het onderwerp even gepubliceerd.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?msg=1258564
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


sebas

  • Technisch medewerker / BHV'er
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Citaat van: thetwin84 link=msg=1269493 date=1400697450
Wat ik me dan afvraag, wanneer de brandweer bij een autobrand blust dan is dit toch grotendeels schuim?
Dan zouden de sprinklers uitgevoerd moeten worden met schuimblussers lijkt mij..

Kan ook maar voor de (vluchtende) slachtoffers is dat minder prettig, hier in de naaste omgeving is het station Barendrecht ook deels ondergronds uitgevoerd. De tunnel bestaat daar uit meerdere gescheiden "buizen" waarbij door de goederenbuis geen personenvervoer mag plaatsvinden vanwege de daar aanwezig blusinstallatie.




StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Vincent Arends
@VinnieEagle

(Hoofdofficier van Dienst Brandweer Rotterdam-Rijnmond) Complimenten aan bestuurders in de file op #A29 brand #Heinenoordtunnel. Ruim baan gemaakt voor hulpdiensten. Daardoor snel ter plaatse.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Even wat filmpjes over sprinklers in tunnels:

Tunnel Deluge System in Action
Bron: nzcwk2005


En een filmpje over schuim in een hangaar, waar over gesproken werd.
Fire Engineering Solutions - Aircraft Hangar High Expansion Foam Deluge System
Bron: FireEngSolutions

AQUASYS high pressure water mist fire sprinkler system discharge in road tunnel. HPWM on Vimeo

AQUASYS high pressure water mist sprinkler fire system discharge test in tunnel. on Vimeo

HI-FOG fire protection for traffic tunnels (sprinkler system).mp4
Bron: Fire Technology

Volgens mij bestaat er een speciaal topic op het forum voor tunnelbranden.
Misschien dat deze discussie verplaatst kan worden?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Inmiddels een aantal berichten gelezen van mensen die al ruim 5 uur onderweg zijn..