GRIP 2 Middelbrand (personenauto, vrachtwagen) Heinenoordtunnel A29 - Barendrecht 21-05-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Middelbrand (personenauto, vrachtwagen) Heinenoordtunnel A29 - Barendrecht 21-05-2014  (gelezen 56891 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Citaat van: cornevdijk link=msg=1269634 date=1400741459
Ben er vannacht zelf geweest voor de reparatie aan het wegdek.
De tunnel moet vannacht ook weer dicht voor de schade's aan de wanden te repareren enz.

Hier nog een foto van de schade aan de tunnelwand.

Hier nog 1 van de truck wat er nog van lag toen ik aan kwam

Ik neem aan gedeeltelijk dicht?

cornevdijk

• Senior gebruiker
>
Citaat van: NikonDirk link=msg=1269636 date=1400741957
Ik neem aan gedeeltelijk dicht?

Aan de zijde die net weer open is gaat tie weer helemaal dicht heb ik begrepen vanavond om 8 uur
 [URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?i

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
Citaat van: cornevdijk link=msg=1269640 date=1400742557
>
Aan de zijde die net weer open is gaat tie weer helemaal dicht heb ik begrepen vanavond om 8 uur
Ok, dank. Dan hou ik er alvast rekening mee dat het kan gebeuren.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Citaat van: Thor link=msg=1269627 date=1400736721
Aan Politie geen gebrek zo op de filmpjes te zien.
Thor, is dit alleen een constatering, heb je hier een vraag over of wil je hiermee een statement maken, en zo ja, welk?  ???
Samen sterk in de hulpverlening!

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Fletwed link=msg=1269257 date=1400677618
Waarom leidt politie als zij mankracht over hebben niet alvast veel auto's weg om vrijbaan te maken voor hulpdiensten?
Citaat van: GLZ link=msg=1269262 date=1400677930
Mankracht is ook boij de politie vaak een probleem.
Juist om dit probleem te ondervangen is de IM Aannemer in het leven geroepen wat bij mijn weten in dit geval de firma Wilchem is. Deze heeft standaard rondom Rotterdam drie complete ploegen met TMA en afzetbusjes paraat staan. Eén ervan staat op steunpunt Barendrecht. Mijn ervaring is dat in deze hectiek er nog niet snel genoeg wordt geschakeld naar de IM aannemer die veel werk van Politie en RWS uit handen kan nemen op dat moment.

Citaat van: GLZ link=msg=1269274 date=1400678751
Kerende auto's=chaos en daar zitten de hulpdiensten niet op te wachten. Laat die auto's maar mooi in een rijtje staan totdat je het volgende zeker weet:
Enige dat ik weet uit mijn ervaring uit de KMar, Ambulance, Berging en IM aanneming is dat je hierdoor juist agressiviteit laat ontstaan, iets wat je beter kunt voorkomen. Ook gevaarlijkere situatie's creëert doordat mensen een weg gaan zoeken, denk maar aan achteruitrijden over de vluchtstrook of toch gokken op de rode kruizen.
Natuurlijk moet de eerste aandacht uitgaan naar het helpen van slachtoffers, maar het is niet de bedoeling dat je hierbij slachtoffers creëert.

De beste oplossing voor iedereen is het verkeer versneld afvoeren zodat de weg vrij is voor de hulpdiensten. Dit alles hoeft vanaf de tunnel nog geen half uur te kosten wanneer de IM aannemer is ingeschakeld en samen met RWS dit onder zijn hoede neemt. Vaak is dit ook 1 van de discussiepunten bij een tunnel oefening. De afzetting staat dan vaak al en niemand neemt aandacht over hoe je sneller het verkeer afvoert teneinde chaos te voorkomen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Live link=msg=1269646 date=1400743215
Thor, is dit alleen een constatering, heb je hier een vraag over of wil je hiermee een statement maken, en zo ja, welk?  ???

Het is puur een constatering aan de hand van het beperkte beeldmateriaal vwb aanwezigheid van de betreffende politiemedewerkers op de locatie bij de tunnel in/uitgang.
heb je hier een vraag over nu je het zo vraagt ja, zijn deze politiemedewerkers hier bewust naartoe gestuurd of komt men hier al dan niet gedeeltelijk naartoe op "eigen initiatief".
Statements maken alleen op basis van fragmentarisch beeldmateriaal zonder alle verdere in's en out's en achtergronden te kennen is nmm niet zo verstandig en weinig zinvol.
Zie verder ook reactie 144 mbt de inzetmogelijkheden/onmogelijkheden politie en andere diensten.

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
Knap werk van de dames en heren opruimers/herstellers.

Behalve dat de verlichting op het moment nog niet 100% in orde is, is er verder niets te merken van de enorme chaos van gisteren.  O0

Berger

• Forum gebruiker
Citaat van: Thor link=msg=1269410 date=1400687607
Hebben bergers ademlucht aan boord voor operaties in tunnels ?

Voor zover ik weet is er niemand in bergend Nederland met ademlucht op de wagen.
Meestal komen we natuurlijk pas als laatste bij dit soort ongelukken, en is ademlucht dus overbodig.

De enkele keer dat je wel als eerste ter plekke bent, ga je echt niet de tunnel in, al heb ik het zelf ooit meegemaakt in de Beneluxtunnel een jaar of twee terug dat er melding was van brand na een vrachtwagenongeval, en toevallig stond ik al voor de tunnel, in overleg met VKC  (want die zagen op camera geen brand) voorzichtig de tunnel ingereden, stapvoets, tot ik kon zien of er echt brand was. Niet dus, gelukkig.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Onderzoek dodelijk ongeval Heinenoordtunnel afgerond

http://www.politie.nl/nieuws/2014/mei/22/11-onderzoek-dodelijk-ongeval-heinenoordtunnel-afgerond.html
Laatste update: 22-05-2014 | 13:47 Woordvoering: Landelijke eenheid

Barendrecht - De politie heeft het onderzoek naar het dodelijke verkeersongeval van woensdagmiddag in de Heinenoordtunnel bij Barendrecht afgerond. Bij dit ongeluk kwam een 62-jarige vrachtwagenchauffeur uit Amsterdam om het leven. Twee andere personen raakten zwaar gewond.

De vrachtwagenchauffeur kantelde omstreeks 13.00 uur vanwege een klapband met zijn vrachtwagen in de tunnel, ook raakte hierbij een andere personenauto betrokken. De vrachtwagen, geladen met een container, raakte daarna in brand. De chauffeur kwam waarschijnlijk bij de botsing met de tunnelwand al om het leven. Later werd zijn stoffelijk overschot in de cabine teruggevonden. De twee gewonden in de personenauto, die op tijd uit hun brandende auto konden ontsnappen, zijn een 51-jarige vrouw en een 57-jarige man uit Sommelsdijk. Zij zijn zwaar gewond naar het ziekenhuis gebracht. Over hun toestand is momenteel nog niets bekend. De tunnel was tot in de ochtend afgesloten.
Samen sterk in de hulpverlening!

StevenQ

• Senior gebruiker
hier nog een filmpje waarbij goed de opbouw van de hulpverlening te zien is:

https://www.youtube.com/watch?v=92YzS1vZpLM&feature=youtu.be