GRIP 2 Middelbrand (personenauto, vrachtwagen) Heinenoordtunnel A29 - Barendrecht 21-05-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Middelbrand (personenauto, vrachtwagen) Heinenoordtunnel A29 - Barendrecht 21-05-2014  (gelezen 56893 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Fletwed

• Senior gebruiker
Iemand een idee wat de MD 90-3 is van de brandweer, te zien op 7:57.

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Citaat van: Fletwed link=msg=1269811 date=1400773959
Iemand een idee wat de MD 90-3 is van de brandweer, te zien op 7:57.
Materiaal dienst.
If you can dream it, you can do it.

MJWB

• Ontwerper Tunnelinstallaties, IV NEN3140/3840 en Burgerhulpverlener Hoorn/Zwaag(BLS/AED-bedienaar)
  • Forum gebruiker
Ben erg benieuwd naar het ongevallenrapport / Evaluatie / ROT-rapport.

Zou iemand zodra het rapport er is, dit kunnen delen? (ter lering c.q. toepassing voor andere tunnels)
Alle geschreven teksten zijn geheel op persoonlijke basis en zijn geensinds de mening van enige organisatie of vereniging waaraan ik verbonden ben.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: StevenQ link=msg=1269791 date=1400769573
hier nog een filmpje waarbij goed de opbouw van de hulpverlening te zien is:

http://www.youtube.com/watch?v=92YzS1vZpLM&feature=youtu.be

Ongeveer 12 politievoertuigen spoedden zich naar de ingang van de tunnel. Een agent die probeerde wat orde te brengen mbt de aanrukkende en her en der parkerende hulpverleners werd nauwelijks serieus genomen.

JAB

• Forum gebruiker
Toch lijkt mij dat er enig "parkeerbeleid"wordt toegepast. TS'n en SB's de tunnel in, ambu's ook. Alle dienstauto's van de rode, witte en gele touranbrigades staan voor de buis. In het begin zal dat nog lastig zijn. Direct het parkeren strak regelen helpt echter wel om een doorstroom voor de  vooraan benodigde eenheden mogelijk te maken. ook het terug begeleiden van particuliere auto's en vrachtverkeer hoort snel op gang te komen. Des te sneller heb je overzicht en parkeerruimte beschikbaar. Feit blijft dat een aanwijzing door een verkeer regelende agent niet altijd strak wordt opgevolgd door een hoge oom. Zal ook niet veranderen.

Vinkendrecht

• Forum gebruiker
  • Centralist GMC ZHZ; Bevelvoerder Brw Dordrecht
    • Vinkendrecht
De gevreesde Touranbrigade was volop vertegenwoordigd zie ik wel in het filmpje.  ;D
Leuke reclame voor Volkswagen.
groeten, Martin Vink Dordrecht

FF4266

• Senior gebruiker
  • Centralist & Bevelvoerder
Mijn god.. Heb het filmpje halverwege maar stop gezet. Ik ben goed op de hoogte van tunnelincidenten en wat er bij dit en onder andere GRIP komt kijken, maar het is echt te belachelijk voor woorden hoeveel voertuigen hier met clublied naartoe komen... Om over de 2 VC's maar te zwijgen...

Bijzondere regio..

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: FF4266 link=msg=1270861 date=1401120280
Mijn god.. Heb het filmpje halverwege maar stop gezet. Ik ben goed op de hoogte van tunnelincidenten en wat er bij dit en onder andere GRIP komt kijken, maar het is echt te belachelijk voor woorden hoeveel voertuigen hier met clublied naartoe komen... Om over de 2 VC's maar te zwijgen...

Bijzondere regio..

En dan geeft het filmpje alleen nog maar weer wat er op de ingang van de tunnel afstuift. Een totaal uit de hand gelopen vertoning waar kennelijk geen enkele vorm van coordinatie was ondanks de twee mobiele conferentieoorden.

AVN

• Forum gebruiker
Citaat van: Thor link=msg=1270864 date=1401120915
En dan geeft het filmpje alleen nog maar weer wat er op de ingang van de tunnel afstuift. Een totaal uit de hand gelopen vertoning waar kennelijk geen enkele vorm van coordinatie was ondanks de twee mobiele conferentieoorden.

En dit was GRIP 2. Dat geeft toch aan dat er heel veel coordinatie is ?
Of mis ik nu iets ... ?

StevenQ

• Senior gebruiker
Citaat van: FF4266 link=msg=1270861 date=1401120280

Bijzondere regio..

er stonden nog veel meer voertuigen in de tunnel dan de 2 betrokken voertuigen, inclusief een streekbus vlak achter het ongeval(met 25 passagiers).

als daar iets mee was gebeurd had jij zeker gezegd dat er te weinig hulpverleners waren?