GRIP 2 Middelbrand (personenauto, vrachtwagen) Heinenoordtunnel A29 - Barendrecht 21-05-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Middelbrand (personenauto, vrachtwagen) Heinenoordtunnel A29 - Barendrecht 21-05-2014  (gelezen 56917 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

StevenQ

• Senior gebruiker
Citaat van: FF4266 link=msg=1270861 date=1401120280
Mijn god.. Heb het filmpje halverwege maar stop gezet. Ik ben goed op de hoogte van tunnelincidenten en wat er bij dit en onder andere GRIP komt kijken, maar het is echt te belachelijk voor woorden hoeveel voertuigen hier met clublied naartoe komen... Om over de 2 VC's maar te zwijgen...

Bijzondere regio..

bovendien is die tunnel precies op de grens van 2 regio's: Rotterdam-Rijnmond en Zuid Holland Zuid

Brandpreventje

• Senior gebruiker
WTF Wat een ongelofelijke hoeveelheid dienstauto's van brandweer en GHOR! Zijn we niet een beetje HEUL ERRUG doorgeschoten met coördinatie!?!?

Mijn god.. Heb het filmpje halverwege maar stop gezet. Ik ben goed op de hoogte van tunnelincidenten en wat er bij dit en onder andere GRIP komt kijken, maar het is echt te belachelijk voor woorden hoeveel voertuigen hier met clublied naartoe komen... Om over de 2 VC's maar te zwijgen...

Bijzondere regio..

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: AVN link=msg=1270867 date=1401121478
En dit was GRIP 2. Dat geeft toch aan dat er heel veel coordinatie is ?
Of mis ik nu iets ... ?

Het geeft in ieder geval aan dat er de nodige figuren worden opgetrommeld en dat men vervolgens in "overleg" gaat.
Of uit dat "overleg" praktische zaken komen en dat er het een en ander zinvol wordt gecoordineerd is natuurlijk een vraag. Dat zal in hoge mate afhangen van de deelnemers en de capaciteiten van de deelnemers en wie het uiteindelijk voor het zeggen/regelen heeft.

gignnl

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Toevallig was het op de grens van 2 veiligheidsregios,politiematig valt het wel onder een eenheid,dus misschien dat dat het ook wat verklaard.

FF4266

• Senior gebruiker
  • Centralist & Bevelvoerder
Citaat van: StevenQ link=msg=1270872 date=1401121870
als daar iets mee was gebeurd had jij zeker gezegd dat er te weinig hulpverleners waren?

Uiteraard.. Ik ben hier namelijk alleen maar om te zeiken en dingen te zeggen zonder er eerst goed over na te denken..

Brambd

• Senior gebruiker
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl

Bijzondere regio..
Volgens mij zijn het geen 2 VC's, maar hebben ze beide een eigen functie. Tenminste, zover ik de tekst op de voertuigen kan lezen. Een VC en een commando-unit. Commando unit ipv een CPH gok ik.

StevenQ

• Senior gebruiker
Citaat van: FF4266 link=msg=1270933 date=1401137001
Uiteraard.. Ik ben hier namelijk alleen maar om te zeiken en dingen te zeggen zonder er eerst goed over na te denken..

zo lijkt het wel in dit geval, je maakt opmerkingen over dingen terwijl je de feiten niet eens kent.

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Citaat van: gignnl link=msg=1270903 date=1401129762
Toevallig was het op de grens van 2 veiligheidsregios,politiematig valt het wel onder een eenheid,dus misschien dat dat het ook wat verklaard.
dat klopt, maar wel weer aangestuurd vanuit 2 AC's  ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

FF4266

• Senior gebruiker
  • Centralist & Bevelvoerder
Citaat van: StevenQ link=msg=1270961 date=1401168262
terwijl je de feiten niet eens kent.

= Aanname...

StevenQ

• Senior gebruiker
Citaat van: FF4266 link=msg=1270965 date=1401171295
= Aanname...

nee, dat blijkt uit wat uit wat je neergezet hebt.