GRIP 2 Middelbrand (personenauto, vrachtwagen) Heinenoordtunnel A29 - Barendrecht 21-05-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Middelbrand (personenauto, vrachtwagen) Heinenoordtunnel A29 - Barendrecht 21-05-2014  (gelezen 55364 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=bHPjLf4sTsQ
GRIP 2 Heinenoordtunnel: Rookpluim zuidelijke zijde (21-05-2014)
Jordi-Fun
Gepubliceerd op 21 mei 2014
Citaat
BarendrechtNU artikel + foto's: http://barendrechtnu.nl/incidenten/38...
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=8jsL_T0f6SQ
GRIP 2 Heinenoordtunnel: Hulpverlening noordelijke zijde (21-05-2014)
Jordi-Fun
Gepubliceerd op 21 mei 2014
Citaat
BarendrechtNU artikel + foto's: http://barendrechtnu.nl/incidenten/38...
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Berging A.Barendregt ‏@ABarendregtBV
Zojuist telefonisch akkoord om de tunnel in te gaan. Berger keert zijn voertuig om achteruit de #Heinenoordtunnel in te gaan.
17:40 - 21 mei 2014
Samen sterk in de hulpverlening!


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Waarom roepen beide regio's een VC en CoPI op? 1 VC en CoPI is toch voldoende zou je zeggen?
Brandweer Papendrecht


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Live link=msg=1269402 date=1400687126
Berging A.Barendregt ‏@ABarendregtBV
Zojuist telefonisch akkoord om de tunnel in te gaan. Berger keert zijn voertuig om achteruit de #Heinenoordtunnel in te gaan.
17:40 - 21 mei 2014

Hebben bergers ademlucht aan boord voor operaties in tunnels ?


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Dode bij brand vrachtwagen in Heinenoordtunnel
Dode bij brand vrachtwagen in Heinenoordtunnel
Bij brand in een vrachtwagen in de Heinenoordtunnel bij Barendrecht, in het traject van de A29, is woensdagmiddag een chauffeur om het leven gekomen.
De tunnel is in beide richtingen afgesloten, dat gaat deels tot donderdagochtend duren.

De politie heeft enkele uren na het ongeval een lichaam gevonden in de cabine van de uitgebrande vrachtwagen.
Er zijn ook twee gewonden gevallen, die zijn afgevoerd naar het ziekenhuis. Mensen in andere auto's achter het ongeval verlieten hun auto, maar hebben die inmiddels weer opgehaald. Niemand van hen raakte gewond.

Diverse hulpdiensten werden opgeroepen om de brand te bestrijden en hulp te verlenen. Rond 14.45 uur werd het sein brand meester gegeven, meldt de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond.
De vrachtwagen ligt op zijn kant in de tunnelbuis richting Bergen op Zoom. Er is ook een personenauto bij betrokken. De vrachtwagen zou eerst zijn geschaard, waarna brand ontstond.

Dicht
De tunnel blijft in zuidelijke richting tot donderdagochtend dicht, meldt Rijkswaterstaat. Verkeer kan het beste omrijden via de A16 en provinciële wegen.
De ANWB verwacht grote verkeersproblemen in de regio Rotterdam door de tunnelafsluiting. Vooral op de A16 zal het naar verwachting een stuk drukker worden.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
In plaats van die irrelevante vragen van wie er wel en niet bij moet zijn en waarom ze allemaal gealarmeerd zijn(eeuwige discussie, iets met standaard inzetvoorstellen en in de meldkamerdrukte hier geen tijd aan verspillen), een interessante vraag wat mij betreft:

Hoe heeft de ventilatie zijn werk gedaan? Was er veilig te werken, en kon de ventilatie het allemaal behappen of stond de boel alsnog vol rook?

Zijn er hier mensen die er bij waren? Hoe ging het werken vanuit de "veilige buis"?

Zo vaak komen dit soort incidenten niet voor, en aangezien zowat iedere regio tunnels heeft en dus met die procedures werkt, lijkt mij dit een hele goeie om van te leren, de tips en tops!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Citaat van: FF4266 link=msg=1269433 date=1400690016
Zo vaak komen dit soort incidenten niet voor, en aangezien zowat iedere regio tunnels heeft en dus met die procedures werkt, lijkt mij dit een hele goeie om van te leren, de tips en tops!
O0

ter referentie:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=70730.0#board

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=3260.0#board
Samen sterk in de hulpverlening!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Citaat van: FF4266 link=msg=1269433 date=1400690016
In plaats van die irrelevante vragen van wie er wel en niet bij moet zijn en waarom ze allemaal gealarmeerd zijn(eeuwige discussie, iets met standaard inzetvoorstellen en in de meldkamerdrukte hier geen tijd aan verspillen), een interessante vraag wat mij betreft:

Hoe heeft de ventilatie zijn werk gedaan? Was er veilig te werken, en kon de ventilatie het allemaal behappen of stond de boel alsnog vol rook?

Zijn er hier mensen die er bij waren? Hoe ging het werken vanuit de "veilige buis"?

Zo vaak komen dit soort incidenten niet voor, en aangezien zowat iedere regio tunnels heeft en dus met die procedures werkt, lijkt mij dit een hele goeie om van te leren, de tips en tops!

Ben het volledig eens met je commentaar, maar dat zal inderdaad een eeuwige discussie blijven. (zij-lijn roepers, vaak zonder enig verstand van zaken)

V.w.b. die ventilatie, dat was ook het eerst wat ik mezelf afvroeg. Aan de beelden en foto's te zien heeft het prima gewerkt. Ben er zelf niet bij geweest, maar enkele van mijn collega's wel. Maar ik denk dat enkele antwoorden op je vragen niet lang op zich laten wachten, er zal er straks best een on-line komen die TP is geweest. Althans, dat hoop ik.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: Thor link=msg=1269410 date=1400687607
Hebben bergers ademlucht aan boord voor operaties in tunnels ?

Waarom zou de berger ademlucht moeten hebben.....
Brandweer blust de brand
Ventilatoren aan het dak blazen de rook uit de tunnel
Brandweer doet metingen
Ventilatoren blazen nog meer rook uit en verse lucht in de tunnel...
Brandweer meet geen gevaarlijke concentraties rare stoffen meer
Ventilatoren werken nog steeds
Brandweer geeft tunnel vrij voor het ophalen van voertuigen van achter op komend verkeer en voor de berger....

Waarom heeft de berger ademlucht nodig..... en de andere eigenaren dan niet ???
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend