GRIP 2 Middelbrand (personenauto, vrachtwagen) Heinenoordtunnel A29 - Barendrecht 21-05-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Middelbrand (personenauto, vrachtwagen) Heinenoordtunnel A29 - Barendrecht 21-05-2014  (gelezen 56418 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Waarom wordt zo'n tunnel niet volledig onder 1 regio ingedeeld?


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Citaat van: JJ75 link=msg=1270986 date=1401176402
Waarom wordt zo'n tunnel niet volledig onder 1 regio ingedeeld?
Dat maakt op zich niet uit. Bij een incident op een grensgebied heb je altijd met meerdere partijen te maken. Of het nou bij een tunnel is of ergens midden in de polder. Beide regio's zullen altijd tp. komen. En zeker met zoiets gaan de files/overlast al snel een andere regio in.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Dat maakt op zich niet uit. Bij een incident op een grensgebied heb je altijd met meerdere partijen te maken. Of het nou bij een tunnel is of ergens midden in de polder. Beide regio's zullen altijd tp. komen.

In principe is het vanuit operationeel oogpunt wel slim om een risico object als een tunnel onder eenhoofdig gezag te brengen. Ik heb geleerd dat je grenzen van verantwoordelijkheidsgebieden nooit op belangrijke punten moet leggen, maar ergens midden in de polder.
Bijdragen op persoonlijke titel.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Citaat van: Highfield link=msg=1270996 date=1401178432
In principe is het vanuit operationeel oogpunt wel slim om een risico object als een tunnel onder eenhoofdig gezag te brengen. Ik heb geleerd dat je grenzen van verantwoordelijkheidsgebieden nooit op belangrijke punten moet leggen, maar ergens midden in de polder.
Dan is het verstandig dat jou leidinggevenden eens met hun leidinggevenden om tafel gaan.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Highfield link=msg=1270996 date=1401178432
In principe is het vanuit operationeel oogpunt wel slim om een risico object als een tunnel onder eenhoofdig gezag te brengen. Ik heb geleerd dat je grenzen van verantwoordelijkheidsgebieden nooit op belangrijke punten moet leggen, maar ergens midden in de polder.

Dat is zeer logisch. Nu rukt men beide uit en werkt nog samen. Wanneer krijgen de situatie dat men eerst gaat bekvechten over wie er actie mag ondernemen. Om nog maar niet te denken aan een situatie waar men ter plekke eerst elkaar de hersens gaat inslaan voordat de hulpverlening kan beginnen.

Zaken als afstemming en gezond overleg moeten toch in dit soort praktische situaties voor de hand liggen, gebruikelijk zijn, ook bij de overheid.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Citaat van: JJ75 link=msg=1270986 date=1401176402
Waarom wordt zo'n tunnel niet volledig onder 1 regio ingedeeld?
dat is lastig, er wordt van 2 kanten aangereden, maar laat  de tunnel nu precies de grens vormen tussen beide regio's.  De aansturing is dus uit beide regio's.  Ooit zal dit nog wel is gaan veranderen, als beide meldkamers samen komen in 1 pand  :)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Dan is het verstandig dat jou leidinggevenden eens met hun leidinggevenden om tafel gaan.

Want? Waar doel je op?
Bijdragen op persoonlijke titel.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Citaat van: Highfield link=msg=1271008 date=1401180236
Want? Waar doel je op?
Op het verschil in inzicht van een grensgebied.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Op het verschil in inzicht van een grensgebied.

Ja zover kwam ik ook, maar waarom denk je hier anders over dan? Mijn leidinggevenden, ikzelf als leidinggevende en onze buitenlandse collegae denken hier namelijk hetzelfde over en dat is vastgelegd in doctrines.

Ik ben oprecht benieuwd naar je argument, want wellicht kan het me wat leren.
Bijdragen op persoonlijke titel.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Citaat van: Highfield link=msg=1271013 date=1401181312
Ja zover kwam ik ook, maar waarom denk je hier anders over dan? Mijn leidinggevenden, ikzelf als leidinggevende en onze buitenlandse collegae denken hier namelijk hetzelfde over en dat is vastgelegd in doctrines.

Ik ben oprecht benieuwd naar je argument, want wellicht kan het me wat leren.
Een bewakingsgebied wordt groter en groter, en men denkt er waarschijnlijk minder over na dan Defensie dat doet want die zijn immers continu met dat soort zaken bezig. Vroeger zijn die politiegebieden ooit een keer verdeeld en toen was een brug/rivier juist heel makkelijk als gebiedsgrens. Dat Defensie dat juist ziet als een belangrijk punt is een heel andere insteek die bij de politie misschien nooit zo benaderd is. Vandaar mijn eerste antwoord;
Citaat van: NikonDirk link=msg=1270997 date=1401178699
Dan is het verstandig dat jou leidinggevenden eens met hun leidinggevenden om tafel gaan.
Men leert immers constant van elkaar.