GRIP 3 (meisje overleden en 4 kinderen gewond na instorten dugout) Mounewei - Twijzel 21-05-2014

Auteur Topic: GRIP 3 (meisje overleden en 4 kinderen gewond na instorten dugout) Mounewei - Twijzel 21-05-2014  (gelezen 33035 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Citaat van: Thor link=msg=1269538 date=1400704384
Volgens deze verslaggever in dit verhaal was er stormschade aan het dak van de dugout en heeft de organisatie al eerder kinderen van het dak gestuurd gelet op de gevaren vanwege deze schade. Waarom dan niet als voorzorgsmaatregel de dugout afgezet met linten of hekken oid bij een evenement met 1000 bezoekers.

Ja vaak heb je achteraf van die verhalen, of dit ook echt zo was is maar de vraag en zal onderzocht worden...


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691


Op de bovenstaande foto staat de auto waarmee extra medisch personeel naar de ongevalslokatie is gekomen. Het is een auto van de regio Groningen. Geen idee van wat voor arts (staat een rode esculaap op voorruit) of hoeveel er met deze auto gekomen zijn.


Detail van de zijruit. Duidelijk herkenbaar het helilogo.

Foto's: eigen opnames


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Citaat van: Dokterswacht link=msg=1269554 date=1400706627


Op de bovenstaande foto staat de auto waarmee extra medisch personeel naar de ongevalslokatie is gekomen. Het is een auto van de regio Groningen. Geen idee van wat voor arts (staat een rode esculaap op voorruit) of hoeveel er met deze auto gekomen zijn.


Detail van de zijruit. Duidelijk herkenbaar het helilogo.

Foto's: eigen opnames

Deze auto, werd altijd gebruikt door een coördinator van het MMT, weet niet meer precies wat voor coördinator. Weet ook niet of dat nog zo is. wat ik wel weet is dat deze auto wel eens ingezet is als reserve auto in de tijd dat men nog met de vito reed en die buiten dienst stond. Heb hem wel eens gespot in Groningen met A1


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=FGA84fWjCKI
Twijzel: Kinderen bedolven onder instortende dug-out
Foto Beets
Gepubliceerd op 21 mei 2014
Citaat
Twijzel -- Woensdagmiddag zijn meerdere personen waaronder kinderen ernstig gewond geraakt op het sportveld in Twijzel. Aan de Mounewei was een korfbaltoernooi gaande met enkele honderden kinderen van verschillende scholen. Tijdens het toernooi stortte plots een stenen dug-out in. Daarin zaten op dat moment een onbekend aantal personen, waaronder ook kinderen.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=NrmizXA0GOk
Persvoorlichting in gemeentehuis Buitenpost na ongeval Twijzel
RTVNOF
Gepubliceerd op 21 mei 2014
Samen sterk in de hulpverlening!


scorpionadvies

  • beveiliger - verkeersregelaar - adviseur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Citaat van: rens link=msg=1269400 date=1400687041
Sterkte voor de nabestaanden, betrokkenen & hulpverleners


2:13 "Er zijn heel veel chirurgen ingereden naar Twijzel." Chirurgen? Wat willen die in Twijzel doen?

Het zou kunnen zijn dat ze zijn gereden naar plaats ongeval voor direct medisch noodhandelen (chirurgische handelingen op plaats ongeval)  ?

Volgens mij had dat - gelet op de aard van het letsel EN opschaling naar GRIP 3 - te maken.


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Citaat van: s.strijk link=msg=1269560 date=1400707486
Deze auto, werd altijd gebruikt door een coördinator van het MMT, weet niet meer precies wat voor coördinator. Weet ook niet of dat nog zo is. wat ik wel weet is dat deze auto wel eens ingezet is als reserve auto in de tijd dat men nog met de vito reed en die buiten dienst stond. Heb hem wel eens gespot in Groningen met A1

Hij kwam me nu ook voorbij met A1 toen ik aanrijdende was. Kon niet zien hoeveel mensen er in zaten (moest ogen op de weg houden, mensen reageren soms vreemd bij een voertuig met OGS  :P )
Kofferbak zaten geen koffers of andere apparatuur in toen ik hem op de parkeerplaats even bekeken heb.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Citaat van: scorpionadvies link=msg=1269576 date=1400709705
Het zou kunnen zijn dat ze zijn gereden naar plaats ongeval voor direct medisch noodhandelen (chirurgische handelingen op plaats ongeval)  ?

Volgens mij had dat - van het letsel EN opschaling naar GRIP 3 - te maken.

Dat heeft absoluut niks te maken met de GRIP opschaling, koop eens een boek en lees er wat over...

Wie er in die auto zaten en wat ze daar kwamen doen kan ik niet ruiken. Vreemde auto overigens,  waarom heeft de MMT chef in Groningen een auto met blauw-blauw nodig?


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Citaat van: -Joost- link=msg=1269587 date=1400710542
Wie er in die auto zaten en wat ze daar kwamen doen kan ik niet ruiken. Vreemde auto overigens,  waarom heeft de MMT chef in Groningen een auto met blauw-blauw nodig?

zie http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?msg=959111#board  ;)

Citaat van: Sylvester link=msg=959108 date=1322989468
Ik zag op www.112groningen.nl het volgende voertuig.
Wie weet er meer van?

Citaat van: Mattijs link=msg=959111 date=1322989677
Ik meen dat de MMA van Groningen ook MMT-arts is. Zijn privé auto is uitgerust met OGS als back-up auto.
Citaat van: Sylvester link=msg=959114 date=1322990268
Er staat wel Ambulancezorg Groningen op en op de achterklep een helikopter.
Wat is MMA e050 (ben nog niet helemaal wakker) ;D
Citaat van: Mattijs link=msg=959141 date=1322992194
Medisch Manager Ambulance(zorg)

De foto's nog eens bekeken, maar de betuurder van de volvo staat op foto 13 in MMT outfit. Dit bevestigd mijn vermoeden.
Citaat van: HenriZomer link=msg=960203 date=1323123472
Het lijkt erop dat het MMT van het UMCG zich inmiddels ook per Volvo verplaatst over de weg.
Zie deze foto die te vinden is op 112groningen.nl, gemaakt bij de ambulance crash in Wehe den Hooorn

Citaat van: xangadib link=msg=960295 date=1323159268
Niet het hele MMT. Alleen de MMA, die tevens arts is van het MMT.

Sorry, kon het niet laten met al die MM's.  ;)
Samen sterk in de hulpverlening!


seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
De Volvo van RAV Groningen is van de MMA (Ronald de Vos) die tevens ook MMT Arts (Anesthesioloog) is.

Deze heeft daarbij ook het diploma van ambulancechauffeur (als ik het goed begrepen heb) en rijd (wanneer nodig) ook op meldingen in zijn `eigen` auto in de regio Groningen. Vandaar het logo en zwaailicht

Heb hier stage gelopen voor mijn verpleegkundige opleiding en het is m.i. echt een ambulanceman in hart en nieren, vond het altijd heel mooi om te zien. Tijdens mijn stage heeft die wel eens een dienst gedraaid als `ambulancechauffeur` omdat er een tekort was op dat moment, maar volgens mij draait (de) hij ook wel eens gewoon diensten mee (maar dat weet ik niet 100 % zeker)