Lachgas op evenementen

Auteur Topic: Lachgas op evenementen  (gelezen 13249 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #10 Gepost op: 22 mei 2014, 22:06:49
Evenementen die ik draai werd het niet verkocht en ook nog niemand ermee gezien...

Ben opzich wel benieuwd naar symptomen van (te)veel lachgas geïnhaleerd 998765
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #11 Gepost op: 22 mei 2014, 22:21:03
@kanarie: Ik heb wel eens mensen gezien die hun enkel verzwikt hadden door uit te glijden op 1 van de vele lege lachgas patronen die op de grond liggen maar nog nooit een slachtoffer dat iets had door het inhaleren van lachgas.

alcohol, xtc en ghb zie ik veel meer problemen veroorzaken, misschien fout van mij maar ik heb zo iets van: Liever lachgas dan die andere 3. Maar dat is gebaseerd op mijn onwetendheid en puur op wat ik zie langskomen.

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 22 mei 2014, 22:23:56
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1269877 date=1400790063
@kanarie: Ik heb wel eens mensen gezien die hun enkel verzwikt hadden door uit te glijden op 1 van de vele lege lachgas patronen die op de grond liggen maar nog nooit een slachtoffer dat iets had door het inhaleren van lachgas.

alcohol, xtc en ghb zie ik veel meer problemen veroorzaken, misschien fout van mij maar ik heb zo iets van: Liever lachgas dan die andere 3. Maar dat is gebaseerd op mijn onwetendheid en puur op wat ik zie langskomen.

Ik heb ook liever iemand met lachgas dan alcohol of drugs. Helaas komen we dat steeds meer en meer tegen.........
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 22 mei 2014, 22:28:11
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1269872 date=1400789209
Ben opzich wel benieuwd naar symptomen van (te)veel lachgas geïnhaleerd 998765

Als je met je mond aan een cilinder gaat hangen is diffusiehypoxie een mogelijkheid, maar zal niet optreden na een ballonetje van dat spul. Verder de 'normale' effecten die je verwacht bij een dampvorming anestheticum..

Zo spannend is het allemaal niet, zou me eerder druk maken om andere vormen van drugs. ::)

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 22 mei 2014, 22:30:18
Citaat van: -Joost- link=msg=1269881 date=1400790491
Als je met je mond aan een cilinder gaat hangen is diffusiehypoxie een mogelijkheid, maar zal niet optreden na een ballonetje van dat spul. Verder de 'normale' effecten die je verwacht bij een dampvorming anestheticum..

Zo spannend is het allemaal niet, zou me eerder druk maken om andere vormen van drugs. ::)

Heb je ook uitleg in Jip en Janneke taal? e050 Ik ben op dit moment EHBO'er en nog niet verder medisch opgeleid ;)

En maak me daar (helaas) ook drukker om 98uiye

ir. Auditor

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 22 mei 2014, 22:30:50
Citaat van: -Joost- link=msg=1269881 date=1400790491

mooi zijn we het daar weer over eens.

Kanarie

• Forum gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 22 mei 2014, 22:31:33
Mijn conclusie: er is geen probleem. Volgende vraag: Waarom voeren we al 3 pagina's deze discussie?

ir. Auditor

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 22 mei 2014, 22:37:52
Discussie ging gelukkig dankzij het fantastische vermogen van dit forum om direct off topic te gaan al heel snel over een veel interessanter onderwerp dan lachgas. Namelijk hoe ga je als eerstehulpverlener om met drugs gebruik op je inzet en meld je dat aan de politie of beveiliging.

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 22 mei 2014, 22:59:11
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1269885 date=1400790618
Heb je ook uitleg in Jip en Janneke taal? e050 Ik ben op dit moment EHBO'er en nog niet verder medisch opgeleid ;)

Diffusiehypoxie --> Een tekort aan zuurstof in de weefsels (hypoxie) c.q. bloed (hypoxemie) doordat er niet voldoende zuurstof uit de longblaasjes naar het bloed diffundeert. De lachgas zou dit in geval dan de zuurstof in de longblaasjes 'verdrijven', met als gevolg dat de zuurstofspanning lager wordt, met als gevolg minder diffusie. Hoe dit allemaal precies werkt moet je t.z.t. maar even in een fysiologieboek lezen.

Lachgas (distikstofmonoxide, N2O) heeft o.a. een relatief zwakke anesthetische (Anesthesie -> geen gevoel) werking, een sederende (slaapverwekkend, 'roesje') werking en een analgetische (pijnstillende) werking. Kortom iemand die dat spul inademt heeft een 'roesje', een euforisch gevoel en kan daarbij ook wat hallucinaties en dergelijke krijgen. Bij langdurig gebruik/blootstelling kunnen er wel wat gezondheidseffecten ontstaan, maar daar is hier geen sprake van.

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 22 mei 2014, 23:02:06
Citaat van: -Joost- link=msg=1269898 date=1400792351
Diffusiehypoxie --> Een tekort aan zuurstof in de weefsels (hypoxie) c.q. bloed (hypoxemie) doordat er niet voldoende zuurstof uit de longblaasjes naar het bloed diffundeert. De lachgas zou dit in geval dan de zuurstof in de longblaasjes 'verdrijven', met als gevolg dat de zuurstofspanning lager wordt, met als gevolg minder diffusie. Hoe dit allemaal precies werkt moet je t.z.t. maar even in een fysiologieboek lezen.

Lachgas (distikstofmonoxide, N2O) heeft o.a. een relatief zwakke anesthetische (Anesthesie -> geen gevoel) werking, een sederende (slaapverwekkend, 'roesje') werking en een analgetische (pijnstillende) werking. Kortom iemand die dat spul inademt heeft een 'roesje', een euforisch gevoel en kan daarbij ook wat hallucinaties en dergelijke krijgen. Bij langdurig gebruik/blootstelling kunnen er wel wat gezondheidseffecten ontstaan, maar daar is hier geen sprake van.

Hartelijk dank! Dit begrijp ik :) Je eerdere beschrijving over enkele jaren 998765