Standaard kleding Rode Kruis

Auteur Topic: Standaard kleding Rode Kruis  (gelezen 47158 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #100 Gepost op: 19 augustus 2015, 09:26:49
Info vanuit het Rode Kruis:

Paskleding was nog niet helemaal beschikbaar in Rode Kruis Rood omdat dit niet standaard in het assortement van Helly Hansen Workwear zit. De Jas en Fleece worden dus beiden dezelfde kleur rood.

Er waren 15 vrijwilligers van verschillend pluimage die de kleding hebben aangehad, en zij hebben allen feedback gegeven. Op Yammer wordt ook veelvuldig feedback gegeven en er kunnen nu nog kleine aanpassingen gemaakt worden aan de kleding. Kleurstelling e.d. staan nu wel vast.

Mijn mening: Ik vind het een hele vooruitgang, we houden onze eigen identiteit en ik ben erg benieuwd hoe het zit!
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #101 Gepost op: 19 augustus 2015, 17:45:22
Zijn er betere foto's om te oordelen? Deze mobiele foto is natuurlijk niet helemaal eerlijk.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #102 Gepost op: 20 augustus 2015, 11:26:05
Citaat van: RemRoof link=msg=1367860 date=1439967116
Ik kijk nog een keer naar het plaatje, maar krijgen we ook schoenen van de "zaak"?

Ondertussen ook andere foto's gezien. Persoonlijk vind ik de hoeveelheid kleuren nogal onrustig. Blauwe cap, grijze broek, witte polo, rode jas en oranje? bodywarmer.

Maar goed ik wacht het definitieve werkpak af. Ooit nog proefdrager geweest voor het huidige werkpak. Daarvan was de broek in eerste instantie blauw.

RemRoof


Of we officieel schoenen krijgen is nog onduidelijk, dit was wel het idee.

Ikzelf vind de nieuwe kleding niet spectaculair anders als de huidige kleding (op de pasvorm na). Waar ik blij mee ben is een vakje/houder voor de portofoon! Verder, blauwe pet... Sjah.... Wat zal ik daarvan zeggen? :-X
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #103 Gepost op: 20 augustus 2015, 12:01:36
Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1367849 date=1439935650
Vergeleken met het sigma uniform ga je op alle fronten achteruit...

Sigma uniform was toch in alle regio's anders ;)


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #104 Gepost op: 20 augustus 2015, 14:34:35
Citaat van: cavia link=msg=1367965 date=1440064896
Sigma uniform was toch in alle regio's anders ;)
Dat is waar, werd ook niet 1 lijn in getrokken. Maar was in elk geval herkenbaarder en zichtbaarder.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #105 Gepost op: 20 augustus 2015, 14:39:52
http://www.rescuewear.nl/#4

Via deze website op een aantal fraaie kledingstukken gekomen.
Met name de geel/rode kleuren zijn volgens mij veel geschikter.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #106 Gepost op: 20 augustus 2015, 15:30:35
Als je graag geel-rode kleding wil moet je in een ander topic zijn: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=79918

Dat maakt de verwarring alleen maar groter als het Rode Kruis daar ook in gaat lopen.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #107 Gepost op: 20 augustus 2015, 18:29:28
Citaat van: RAdeR link=msg=1368004 date=1440077435
Als je graag geel-rode kleding wil moet je in een ander topic zijn: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=79918

Dat maakt de verwarring alleen maar groter als het Rode Kruis daar ook in gaat lopen.
Je bent altijd nog te onderscheiden aan je blauwe pet.... ^-^

Maar goed, er is vast iets beters te verzinnen dan dit.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #108 Gepost op: 20 augustus 2015, 22:54:44
Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1368024 date=1440088168
Citaat van: RAdeR link=msg=1368004 date=1440077435
Als je graag geel-rode kleding wil moet je in een ander topic zijn: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=79918

Dat maakt de verwarring alleen maar groter als het Rode Kruis daar ook in gaat lopen.
Je bent altijd nog te onderscheiden aan je blauwe pet.... ^-^

Maar goed, er is vast iets beters te verzinnen dan dit.

Tja, als je naar plaatjes googlet van Rode Kruis kleding wereldwijd is het toch vooral rood/wit en soms grijs wat de klok slaat. En google maar even Lifeguard dan is het voornamelijk rood-geel. Ik zou dat voor de herkenbaarheid toch aanhouden....  8)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #109 Gepost op: 20 augustus 2015, 23:11:15
https://www.youtube.com/watch?v=zN1Xj0EW7Yg

Uploader:
Marlies van der Steeg
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge