Standaard kleding Rode Kruis

Auteur Topic: Standaard kleding Rode Kruis  (gelezen 47160 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #110 Gepost op: 20 augustus 2015, 23:13:13
In de video een toelichten op de kleur oranje (testfase).
Een beter beeld van de jas, het vest, cap en de polo.

Het merk HH vind ik storend aanwezig op de kleding. Meer meningen?
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #111 Gepost op: 21 augustus 2015, 00:48:34
Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1368067 date=1440105193
.

Het merk HH vind ik storend aanwezig op de kleding. Meer meningen?

Ik snap je punt... Zie ik t goed: Weer maar een beenzak? En een blauwe pet? Of is dat ook een testkleur?
De kleur van de broek is wel beter. Hadden de rode kruis broeken van profistep die al een tijdje in omloop zijn niet ook ongeveer die kleur?


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #112 Gepost op: 21 augustus 2015, 01:35:40
Waarom de kleur blauw voor de pet? Is hier een reden voor waarom deze zo afwijkt qua kleurstelling met de rest?
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #113 Gepost op: 21 augustus 2015, 02:21:58
Citaat van: SpaX link=msg=1368077 date=1440113740
Waarom de kleur blauw voor de pet? Is hier een reden voor waarom deze zo afwijkt qua kleurstelling met de rest?
Ik vermoed ivm het nieuwe logo, helpt direct...
Ach ik draag toch nooit een cap.

Ik vind de broek overigens erg donker, ik mis daarbij ook de reflecterende banden. Daarnaast mis ik kniebescherming. Ikzelf had meer een broek als de politie verwacht, meer zakken en meer conform bij een niet staande werkhouding.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #114 Gepost op: 21 augustus 2015, 23:22:59
Ik vermoed ivm het nieuwe logo, helpt direct...
Ach ik draag toch nooit een cap.

Ik vind de broek overigens erg donker, ik mis daarbij ook de reflecterende banden. Daarnaast mis ik kniebescherming. Ikzelf had meer een broek als de politie verwacht, meer zakken en meer conform bij een niet staande werkhouding.
Tja, had zelf voor rood oid gegaan, niet voor niks het rode kruis!
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #115 Gepost op: 22 augustus 2015, 06:15:12
Citaat van: SpaX link=msg=1368169 date=1440192179
Tja, had zelf voor rood oid gegaan, niet voor niks het rode kruis!

Zoals al gezegd zijn de kleuren nog niet definitief


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #116 Gepost op: 24 augustus 2015, 11:26:58
Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1368067 date=1440105193
...
Het merk HH vind ik storend aanwezig op de kleding. Meer meningen?

Tja, scheelt waarschijnlijk wel een stuk in de kosten. Bij de Reddingsbrigade hebben we kleding van GaastraPro, met vrij nadrukkelijk Gaastra-logo's op alle kledingstukken. Maar de meeste kledingstukken zijn nu wel 20% goedkoper dan voorheen én van een veel betere kwaliteit. Voorheen kwam de kleding gewoon van een 'merkloze' bedrijfskledingleverancier en dan vind ik dit toch een stuk beter!
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #117 Gepost op: 26 augustus 2015, 01:14:07
Die donkerdere broeken zijn m.i. Alleen maar beter. Liever nog meer zakken. Reflectie strepen op de broek is niet heel erg nuttig. Liever dan wat grotere op de bodywarmer. Vooral als je ziet hoe snel de oude reflectie strepen altijd beschadigde als je op je knieën zat...


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #118 Gepost op: 26 augustus 2015, 07:26:46
Waarom zijn zo veel zakken toch zo'n issue? Hoeveel meuk wil je meezeulen? Wat heb je nog meer nodig behalve een paar handschoenen op zak en een EHBO tas?

...retorische vragen hoor, ik zie menig EHBO met volle zakken + 3kg-koppel rondsjouwen.  :-\
Arts  www.alphalog.nl


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #119 Gepost op: 26 augustus 2015, 08:17:40
Citaat van: cavia link=msg=1368788 date=1440544447
Die donkerdere broeken zijn m.i. Alleen maar beter. Liever nog meer zakken. Reflectie strepen op de broek is niet heel erg nuttig. Liever dan wat grotere op de bodywarmer. Vooral als je ziet hoe snel de oude reflectie strepen altijd beschadigde als je op je knieën zat...

reflectiestrepen op broeken zijn verplicht bij werken op de openbare weg, en vooral verstandig als je wil opvallen en niet van de weg/terrein gereden wil worden... waar ze geplaatst worden hangt af van de opdrachtgever. Beschadegen van strepen kan zo worden voorkomen. Eigen veiligheid gaat voor een flitsend pakje...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod