Standaard kleding Rode Kruis

Auteur Topic: Standaard kleding Rode Kruis  (gelezen 47159 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #120 Gepost op: 26 augustus 2015, 08:18:12
Citaat van: Delta link=msg=1368791 date=1440566806
Waarom zijn zo veel zakken toch zo'n issue? Hoeveel meuk wil je meezeulen? Wat heb je nog meer nodig behalve een paar handschoenen op zak en een EHBO tas?

...retorische vragen hoor, ik zie menig EHBO met volle zakken + 3kg-koppel rondsjouwen.  :-\
misschien typisch geval van wannabe syndroom? ;-)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #121 Gepost op: 26 augustus 2015, 10:56:12
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1368796 date=1440569892
misschien typisch geval van wannabe syndroom? ;-)

Want jouw zakken zitten ook vol? Jij hebt toch alleen een protocollenboekje en een stethoscoop in je uniform zitten :P ;)
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #122 Gepost op: 26 augustus 2015, 15:59:38
Librza - Notitieboekje, portemonnee, mes en pen.
Rebrza - 3 paar handschoenen en een zaklamp.

Gewoon het nodige, toch wel handig als de zakken hebt op de bovenbenen.
Iemand die me wijsmaakt dat strepen niet nodig zijn op veiligheidskleding...tja  ::)
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #123 Gepost op: 26 augustus 2015, 16:06:13
Citaat van: Delta link=msg=1368791 date=1440566806
Waarom zijn zo veel zakken toch zo'n issue? Hoeveel meuk wil je meezeulen? Wat heb je nog meer nodig behalve een paar handschoenen op zak en een EHBO tas?

...retorische vragen hoor, ik zie menig EHBO met volle zakken + 3kg-koppel rondsjouwen.  :-\

Compensatie voor iets anders.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #124 Gepost op: 26 augustus 2015, 16:36:58
Citaat van: RemRoof link=msg=1368835 date=1440579372
Want jouw zakken zitten ook vol? Jij hebt toch alleen een protocollenboekje en een stethoscoop in je uniform zitten :P ;)

Ik heb inderdaad al jarenlang wel wat meer in mn been&broekzakken en aan riem zitten, maar dat zijn wel items die ik bijna iedere inzet nodig heb  ;)
dus ik ben al heel lang geen wannabee meer  ::)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #125 Gepost op: 23 december 2015, 21:52:19
Maandagavond de nieuwe werkkleding van het Rode Kruis in ontvangst genomen, en wat een super kleding is dat zeg!

Echt geschikt om in te werken, veel ruimte om de armen alle kanten op te bewegen en super mooi afgewerkt!

Ik was in den beginne sceptisch over de kleurstelling en het petje, maar alles zit zeer goed in elkaar en met de kleine blauwe accenten komt de blauwe pet erg mooi uit. O0
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #126 Gepost op: 23 december 2015, 21:58:22
Citaat van: Golly link=msg=1393909 date=1450903939
Maandagavond de nieuwe werkkleding van het Rode Kruis in ontvangst genomen, en wat een super kleding is dat zeg!

Echt geschikt om in te werken, veel ruimte om de armen alle kanten op te bewegen en super mooi afgewerkt!

Ik was in den beginne sceptisch over de kleurstelling en het petje, maar alles zit zeer goed in elkaar en met de kleine blauwe accenten komt de blauwe pet erg mooi uit. O0

Wij als afdeling krijgen ze (mits het meezit) voor begin februari, ik ben echt benieuwd!
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #127 Gepost op: 24 december 2015, 15:59:03
Het blauw petje vind ik er echt niet bijpassen. Draag hem niet vaak dus komt in de kast om er nooit meer uit te komen.
Wat ik wel mis is een warme muts maar als ze die dan ook in het blauw gaan uitvoeren koop ik hem zelf wel bij de brandweerwinkel


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #128 Gepost op: 24 december 2015, 17:29:17
Citaat van: jelte link=msg=1394008 date=1450969143
Het blauw petje vind ik er echt niet bijpassen. Draag hem niet vaak dus komt in de kast om er nooit meer uit te komen.
Wat ik wel mis is een warme muts maar als ze die dan ook in het blauw gaan uitvoeren koop ik hem zelf wel bij de brandweerwinkel

Via officiele lijnen is nooit een muts uitgekomen, ik heb mijne toendertijd via brandweerwinkel besteld.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


guest15549

  • Gast
Reactie #129 Gepost op: 29 december 2015, 22:55:41
Ik moest even binnensmonds braken toen ik de eerste foto's zag, maar met de dag vind ik het mooier worden. Ik blijf het weglaten van de reflecterende strepen en de nieuwe kleur van de pet toch wat minder vinden..

En erg jammer dat de bodywarmer eruit gaat