Standaard kleding Rode Kruis

Auteur Topic: Standaard kleding Rode Kruis  (gelezen 47608 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

owning31

• EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
Reactie #140 Gepost op: 21 februari 2016, 15:37:20
Ik ben bij verschillende inzetten al mensen tegen gekomen in het nieuwe uniform (uit noord-Holland-noord en Kennemerland).
Wij mogen gewoon in het nieuwe uniform lopen, vind het ook een stuk beter dan het oude

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #141 Gepost op: 21 februari 2016, 15:44:42
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1407820 date=1456063783
Hoe bedoel je niemand mag erin lopen? Uitrol is vanaf 1 januari, alle mensen van de Noodhulpteams beschikken al over deze kleding en zij mogen deze ook dragen binnen de gewone inzetten van de afdeling, athans, zo is het hier in District Zuid-Oost afgesproken hoe ik begreep.
oke, wij hebben gezegd eerst het oude nog aan. Anders krijg je misschien onbewust verschil in 'aanzien'. Wij wachten tot het grootste deel van de afdelingen de kleding heeft, en gaan er dan pas in lopen op evenementen.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #142 Gepost op: 21 februari 2016, 15:50:33
Ahh, afspraak binnen de afdeling. Kan ik opzich begrijpen. Wij hebben gewoon ervoor gekozen de mensen in nieuw uniform gewoon daarin inzetten te laten draaien, mede om eens te zien hoe dit nu uitpakt als je inzet hebt en de mensen die het nieuwe aanhadden waren supertevreden hierover. En daarbij het leuke dat we dus complimenten kregen van de gewone burger over het nieuwe uniform. Goed resultaat dus!
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #143 Gepost op: 23 februari 2016, 12:45:33
De nieuwe kleding is toch van Helly Hansen?
De distributeur van Helly Hansen in Nederland, USG (unlimited sports group) heeft uitstel van betaling gekregen.
Ben benieuwd of dat gevolgen gaat hebben voor het rode kruis.
Ik zou persoonlijk niets vooruit betalen.

Rotterdammertje

• Forum gebruiker
Reactie #144 Gepost op: 23 februari 2016, 12:46:43
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1408231 date=1456227933
De nieuwe kleding is toch van Helly Hansen?
De distributeur van Helly Hansen in Nederland, USG (unlimited sports group) heeft uitstel van betaling gekregen.
Ben benieuwd of dat gevolgen gaat hebben voor het rode kruis.
Ik zou persoonlijk niets vooruit betalen.

De kleding wordt geleverd door Company2Wear, dus heeft niks te maken met UGS.

DirkjanO

• Rode Kruis
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #145 Gepost op: 15 maart 2016, 10:48:23
Het werkpak ziet er mooi uit. En de maten zijn ook goed todat je buiten de "standaard" valt.

Ikzelf ben een vrij lange en slanke jongeman. En voor mij is ook alles te klein. Tijdens de pas sessie zijn alle maten opgenomen door medewerkers van het bedrijf.

Helaas komt mijn doos met kleding binnen met de standaard maten. Met den briefje erbij als het verlengd moet worden moet je het terug sturen.

Omdat ik vrij slank ben heb ik dus ook een vrij korte broek. Deze kunnen max 10 cm verlengd worden. Maar bij mij moet er 15 cm bij.

Enige medewerking? NEE!

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #146 Gepost op: 15 maart 2016, 11:47:45
Dirkjan laat je afdeling even met C2W bellen, ze kunnen best veel aanpassen. Het zou zonde zijn als ze dit niet faciliteren.

Ze kunnen je ook een grotere maat leveren en die smaller maken misschien?
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

DirkjanO

• Rode Kruis
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #147 Gepost op: 15 maart 2016, 22:25:41
Hey golly,

Via nht is er al contact geweest met c2w. Ik moet inderdaad extra grote maten nemen om aan de lengte te komen. En deze moeten vervolgens weer flink ingenomen worden voor de breedte. Ik ben benieuwd hoe dit gaat staan...

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #148 Gepost op: 16 maart 2016, 07:10:11
Citaat van: DirkjanO link=msg=1413155 date=1458077141
Hey golly,

Via nht is er al contact geweest met c2w. Ik moet inderdaad extra grote maten nemen om aan de lengte te komen. En deze moeten vervolgens weer flink ingenomen worden voor de breedte. Ik ben benieuwd hoe dit gaat staan...
Dan is er toch gewoon medewerking?

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #149 Gepost op: 17 maart 2016, 18:03:54
@DirkjanO

Jij krijgt ook de nieuwsbrief van het Rode Kruis? Daarin staat ook wat je kan doen:
Citaat uit de nieuwsbrief:

"De kleding laten vermaken
Indien je de kleding wilt laten vermaken, kan Company2Wear dit doen tegen een meerprijs. Wat je ook kunt doen, is de aanpassingen laten doen bij een lokale kleermaker of coupeuse. Wel zo makkelijk!"
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel