Standaard kleding Rode Kruis

Auteur Topic: Standaard kleding Rode Kruis  (gelezen 47695 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #30 Gepost op: 5 juni 2014, 12:57:51
Kleding in bruikleen die ik mee krijg en zelf beheer en zorg dat op orde is. Als ik thuis kom kijk ik wel even hoe het exact staat.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

RemcoV

• Forum gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 5 juni 2014, 13:03:42
Citaat van: Golly link=msg=1273314 date=1401964196
Er zijn ook afdelingen waar vrijwilligers helemaal geen eigen set kleding thuis hebben, maar die uitgeleend krijgen als ze een inzet hebben en daarna weer inleveren. Zoals jij het stelt zou je "recht" hebben op kleding, dit is echter helemaal niet zo.

Dat is natuurlijk ook afhankelijk van de frequentie waarin je ingezet bent en de ligging van het kantoor etc. In Amsterdam hebben hulpverleners een eigen tas en kleding. Het is ook niet te doen om voor iedere inzet naar het centrum van Amsterdam te gaan als je vlak bij je huis/werk locatie een inzet hebt. In een klein dorp zou dat natuurlijk heel anders kunnen zijn.

Remco
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !

DF

• Forum gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 5 juni 2014, 13:46:29
Vrijwilligers werk en dan je eigen uniform/dienstkleding kopen. Nog even en je krijgt een paar rode kruis stickers die je op je eigen voertuig kan plakken, omdat ze willen dat je met je eigen kar gaat.

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 5 juni 2014, 13:49:47
Citaat van: DF link=msg=1273327 date=1401968789
Vrijwilligers werk en dan je eigen uniform/dienstkleding kopen. Nog even en je krijgt een paar rode kruis stickers die je op je eigen voertuig kan plakken, omdat ze willen dat je met je eigen kar gaat.

Ja, van de idioten! En bij onze afdeling mogen we onze mooie Sprinter niet altijd gebruiken voor naar inzet te gaan... Maar met eigen auto..... Dus gek genoeg hebben meerdere een bordje met Rode Kruis achter de voorruit liggen om herkenbaar te zijn...
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #34 Gepost op: 5 juni 2014, 14:55:04
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1273328 date=1401968987
Ja, van de idioten! En bij onze afdeling mogen we onze mooie Sprinter niet altijd gebruiken voor naar inzet te gaan... Maar met eigen auto..... Dus gek genoeg hebben meerdere een bordje met Rode Kruis achter de voorruit liggen om herkenbaar te zijn...

Mijn afdeling gaat ook met eigen vervoer naar inzetten. Ben het niet anders gewend en reiskosten worden over het algemeen niet gedeclareerd. Dat vind ik ook niet erg, of ik nu naar het rodekruis gebouw rij en dan in de pam stap of rechtstreeks naar de inzet. Rijden moet ik toch, dan liever direct naar de inzet want dat scheelt tijd.

Bordjes heeft bij ons niemand behalve ik :-) en die ligt ergens in de kofferbak. Heb het nog nooit nodig gehad. Organistoren van evenementen laten me altijd netjes bij het andere personeel parkeren als ik zeg dat ik ook op hun evenement kom parkeren, ook zonder lelijk bordje ;-)

Bij bevolkingszorg inzetten gaan wij trouwens ook allemaal met eigen vervoer naar de locatie. Er komt 1 chauffeur met materiaal van het gebouw. De rest komt daar niet in principe.

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 5 juni 2014, 15:40:41
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1273339 date=1401972904
Mijn afdeling gaat ook met eigen vervoer naar inzetten. Ben het niet anders gewend en reiskosten worden over het algemeen niet gedeclareerd. Dat vind ik ook niet erg, of ik nu naar het rodekruis gebouw rij en dan in de pam stap of rechtstreeks naar de inzet. Rijden moet ik toch, dan liever direct naar de inzet want dat scheelt tijd.

Bordjes heeft bij ons niemand behalve ik :-) en die ligt ergens in de kofferbak. Heb het nog nooit nodig gehad. Organistoren van evenementen laten me altijd netjes bij het andere personeel parkeren als ik zeg dat ik ook op hun evenement kom parkeren, ook zonder lelijk bordje ;-)

Bij bevolkingszorg inzetten gaan wij trouwens ook allemaal met eigen vervoer naar de locatie. Er komt 1 chauffeur met materiaal van het gebouw. De rest komt daar niet in principe.

bevolkingszorg inzetten draaien we niet zelf. Maar wij moeten meestal toch eerst naar het gebouw voor de spullen op te halen. Verbandtas hebben we zelf maar normaal gaat er ook een verbandkoffer mee, 2 bokjes, dekenkist en een NATO brancard (grijze, vouwbare)

DF

• Forum gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 5 juni 2014, 16:00:27
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1273344 date=1401975641
bevolkingszorg inzetten draaien we niet zelf. Maar wij moeten meestal toch eerst naar het gebouw voor de spullen op te halen. Verbandtas hebben we zelf maar normaal gaat er ook een verbandkoffer mee, 2 bokjes, dekenkist en een NATO brancard (grijze, vouwbare)
Hoe gaat dat dan met de verband koffer? Moet je daar ook je eigen verbandrol en pleisters betalen of is er aanvulling vanuit het rode kruis?

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 5 juni 2014, 16:08:19
Citaat van: DF link=msg=1273349 date=1401976827
Hoe gaat dat dan met de verband koffer? Moet je daar ook je eigen verbandrol en pleisters betalen of is er aanvulling vanuit het rode kruis?

Onze verbandtassen en ook die koffer wordt gewoon aangevuld door de afdeling.

treintje

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #38 Gepost op: 6 juni 2014, 14:24:48
bij ons gaan we eigenlijk naar alle inzetten met het voertuig als het verder weg is of een voertuig nodig is.
met voertuig rijden is voor rode kruis goed koper dan kilometers betalen aan gezien rode kruis 28 cent de kilometer hoort te betalen volgens het landelijke.
alleen mensen die met de fiets komen of als er meer mensen gaan dan in het voertuig mogen of als onze pompmast mee gaat rijd er iemand met een privé auto.
ons voertuig heeft geen trekhaak en onze pompmast zit vast op een aanhanger dus ja dan moet er wel een privé auto rijden.

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #39 Gepost op: 6 juni 2014, 14:44:14
ik ken eigenlijk niemand bij mijn afdeling die reiskosten declareert voor inzetten bij de eigen afdeling. Het is ook hardstikke krom. Als je van huis direct naar een inzet rijdt zou je reiskosten declareren, maar als je van huis naar het RK gebouw rijdt dan wordt er niet gedeclareerd? Je moet toch rijden, dus de kosten maak je toch. Ik begrijp ook niet waarom je de kosten zou declareren. Het is toch je hobby, daar mag je best zelf ook een beetje in investeren, of delcareer je ook reiskosten als je op zaterdagmiddag naar de voetbalclub gaat om een balletje te trappen?

Inzetten voor een andere afdeling en verder van huis vind ik wel weer een ander verhaal, ik begrijp dat als mensen een half uur onderweg zijn naar een andere afdeling om een inzet te doen buiten hun eigen afdeling/woonplaats dat dan reiskosten bij die afdeling worden gedeclareerd.