Standaard kleding Rode Kruis

Auteur Topic: Standaard kleding Rode Kruis  (gelezen 47603 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #60 Gepost op: 12 juni 2014, 00:35:04
Na de reacties die er gegeven zijn kan en mag ik dan concluderen dat er geen standaard uitrusting meer is aan kleding voor een vrijwilliger? En dat dus elke afdeling maar doen en laten kan wat ze willen m.b.t. kleding verstrekken aan hun vrijwilligers? En hier dus ook geld voor mogen vragen?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Marnix

• Senior gebruiker
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #61 Gepost op: 12 juni 2014, 09:13:10
Dat lijkt me de verkeerde conclusie. Standaard is broek-polo-jas en evt. trui/vest. Dat niet iedere afdeling of vrijwiliger zich er aan de standaard houdt is iets anders.
CN NRK

treintje

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #62 Gepost op: 12 juni 2014, 10:47:36
als je gewoon in prive bericht email adres stuurt krijg je het document waar in staat wat de standaard is en hoe je dat door brekend hoe die prijs opbouw werkt

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #63 Gepost op: 12 juni 2014, 10:59:37
Citaat van: Marnix link=msg=1276086 date=1402557190
Dat lijkt me de verkeerde conclusie. Standaard is broek-polo-jas en evt. trui/vest. Dat niet iedere afdeling of vrijwiliger zich er aan de standaard houdt is iets anders.

Ik bedoel dat er nergens meer staat wat een vrijwilliger hoort te krijgen in bruikleen voor een inzet te draaien.

Citaat van: treintje link=msg=1276100 date=1402562856
als je gewoon in prive bericht email adres stuurt krijg je het document waar in staat wat de standaard is en hoe je dat door brekend hoe die prijs opbouw werkt

Bedoel jij de standaard kleding uitrusting voor een vrijwilliger?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #64 Gepost op: 12 juni 2014, 11:20:07
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1276106 date=1402563577
Ik bedoel dat er nergens meer staat wat een vrijwilliger hoort te krijgen in bruikleen voor een inzet te draaien.

Bedoel jij de standaard kleding uitrusting voor een vrijwilliger?

Nee dat document is een lijst met adviesprijzen voor afdelingen om door te berekenen aan evenement organisaties. Daar staat in, een polo kost x euro, een broek y. Dus moet je zo veel per uur aan een organisatie vragen om het terug te verdienen. Er staat niet in dat een vrijwilliger dit wel en dat niet standaard hoort te hebben. Zo een lijst bestaat niet.

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #65 Gepost op: 12 juni 2014, 11:23:32
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1276110 date=1402564807
Nee dat document is een lijst met adviesprijzen voor afdelingen om door te berekenen aan evenement organisaties. Daar staat in, een polo kost x euro, een broek y. Dus moet je zo veel per uur aan een organisatie vragen om het terug te verdienen. Er staat niet in dat een vrijwilliger dit wel en dat niet standaard hoort te hebben. Zo een lijst bestaat niet.

Ahh okee!

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #66 Gepost op: 12 juni 2014, 23:28:22
Citaat van: Golly link=msg=1275954 date=1402510386
Ter Info voor niet Rode Kruisers, de HENRY+ is een nieuw tijdschrift uitgegeven voor en door Rode Kruis mensen in Nederland.

Ah leuk, al jaren lid, maar het NRK weet niet wat mijn lidnummer is, het blad ontvang ik ook al aantal jaren niet meer, NRK en haar afdelingen zijn niet zo goed in administratie..
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

DannyDamen

• Taakveldcoördinator Noodhulp
  • Junior gebruiker
  • **
    • Rode Kruis de Langstraat
Reactie #67 Gepost op: 14 juni 2014, 19:44:38
Binnen onze afdeling is het zo dat iedere afdeling standaard een pakket krijgt. Dit zijn 2 polo's, 2 broeken, een parka, bodywarmer, fleecetrui/vest, regenjack en pet. Hier vragen wij niets voor van borg of dergelijke. Wij hebben wel afspraken dat vrijwilligers de kleding niet in hun vrije tijd buiten het Rode Kruis om gebruiken.

Binnen het VK zijn er momenteel gesprekken gaande over de kleding. Wij kunnen overigens bij de leverancier nog gewoon kleding bestellen. Meer informatie over kleding verwijs ik de Rode Kruis vrijwilligers naar het intranet of hun contactpersoon binnen de afdeling en district. Wellicht kunnen zij meer informatie verschaffen.
BHV'er  Taken binnen het Rode Kruis; - Taakveldcoördinator Noodhulp - Teamleider Bevolkingszorg (voorheen O&V)

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #68 Gepost op: 14 juni 2014, 19:48:57
Citaat van: DannyDamen link=msg=1276826 date=1402767878
Binnen onze afdeling is het zo dat iedere afdeling standaard een pakket krijgt. Dit zijn 2 polo's, 2 broeken, een parka, bodywarmer, fleecetrui/vest, regenjack en pet. Hier vragen wij niets voor van borg of dergelijke. Wij hebben wel afspraken dat vrijwilligers de kleding niet in hun vrije tijd buiten het Rode Kruis om gebruiken.

Binnen het VK zijn er momenteel gesprekken gaande over de kleding. Wij kunnen overigens bij de leverancier nog gewoon kleding bestellen. Meer informatie over kleding verwijs ik de Rode Kruis vrijwilligers naar het intranet of hun contactpersoon binnen de afdeling en district. Wellicht kunnen zij meer informatie verschaffen.

Jij zegt een standaard pakket: weet jij er of er hier iets landelijk is vastgelegd en zo ja, waar te vinden? Want wij krijgen broek, polo, parka, pet en sommige hebben nog een trui maar nieuwe moeten een vest kopen. Ook betalen wij er niks voor en inderdaad diezelfde afspraak die jij zegt.

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #69 Gepost op: 14 juni 2014, 19:56:08
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1276830 date=1402768137

Jij zegt een standaard pakket: weet jij er of er hier iets landelijk is vastgelegd en zo ja, waar te vinden? Want wij krijgen broek, polo, parka, pet en sommige hebben nog een trui maar nieuwe moeten een vest kopen. Ook betalen wij er niks voor en inderdaad diezelfde afspraak die jij zegt.

Men krijgt bij die afdeling "standaard een pakket" dat is iets anders dan een "standaard pakket" ofwel "gestandaardiseerd pakket". Dus het standaard pakket kan per afdeling een andere standaard zijn. Zoals eerder gezegd is er geen landelijke standaard.  :D ;)
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.