Jij zegt een standaard pakket: weet jij er of er hier iets landelijk is vastgelegd en zo ja, waar te vinden? Want wij krijgen broek, polo, parka, pet en sommige hebben nog een trui maar nieuwe moeten een vest kopen. Ook betalen wij er niks voor en inderdaad diezelfde afspraak die jij zegt.
Hoe vaak wil je nog horen dat er geen landelijke standaard is die je zou moeten krijgen van je afdeling? Er is standaard kleding, in de huisstijl, maar afdelingen kiezen zelf wat ze bestellen, hoeveel en hoe ze dat verdelen onder hun vrijwilligers. Anders kunnen we het niet voor je maken hier op het forum.
Ik begrijp dat het erg vervelend is dat je geen trui van je afdeling krijgt, ben het helemaal met je eens dat de afdeling je hier geen geld voor mag vragen. Maar er is landelijk geen standaard pakket en je afdeling is niet verplicht je een trui te geven. Je zult dit zelf met je afdeling moeten oplossen, maar wellicht dat het district je daar mee kan helpen. Ze kunnen je niet helpen met een lijst verplichte kleding, want die lijst bestaat niet, ze kunnen wellicht wel voor je met je afdeling in gesprek gaan over de kwestie.
En voor de rest wil ik je nog mee geven: Denk een beetje pragmatisch. Heb je geen trui, prima doe je gewoon een andere trui aan, je hebt er toch je jas overheen aan en je bent nog steeds goed herkenbaar als rode kruiser. Niemand ziet wat je er onder aan hebt. Natuurlijk zullen er mensen opmerkingen maken dat je niet de goede trui aan hebt als je even je jas uit doet. Maar er is nog nooit iemand dood gegaan van een beetje commentaar krijgen. Je kunt dan ook heel mooi en rustig als antwoord geven: " Ik krijg geen trui van de afdeling, zonder trui is het te koud, niemand ziet dat het een andere trui is want ik heb mijn jas er overheen aan." Daarna houdt je gewoon wijselijk je mond. Ze sturen je echt niet naar huis want het is niet alsof het rode kruis zo ruim in de vrijwilligers zit.