Standaard kleding Rode Kruis

Auteur Topic: Standaard kleding Rode Kruis  (gelezen 47605 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #80 Gepost op: 26 februari 2015, 18:06:08
Citaat van: Golly link=msg=1333536 date=1424970200
Er zijn enkele ontwerpen gemaakt door vrijwilligers die de ideeën die rondgaan bij de vrijwilligers hadden opgepikt. Deze zijn te vinden op Yammer, net als de post van Red Cross Medic. Dit zijn geenszins officiële ontwerpen van het projectteam nieuwe werkkleding, maar zijn gewoon hersenspinsels van vrijwilligers!

O0 098uo 998765
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #81 Gepost op: 26 februari 2015, 18:18:31
Citaat van: RemRoof link=msg=1333538 date=1424970368
O0 098uo 998765
Helder...word door afdeling echter als lijdend gezien. inclu moi  e050
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #82 Gepost op: 26 februari 2015, 18:38:25
Ik haal ook al mijn informatie over dit onderwerp van Yammer, dus iedereen die daar meeleest kan weten dat dit geen officiële voorstellen zijn van het NRK, ook jouw afdeling. Het projectteam geeft ook continue aan dat er nog geen ontwerp is.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #83 Gepost op: 26 februari 2015, 19:09:37
Ziet er goed uit. Ik zou liever voor het donkergrijs (broek) met rood gaan. Zo zijn ze het hier al altijd gewend en ookal maak je dan volledig nieuwe, functionele kleding wel qua kleursetting in hoe de burger ons herkent.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Job45

• EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
Reactie #84 Gepost op: 26 februari 2015, 23:40:55
Denk je dat de burger jou herkent aan je grijze broek? Ik denk met name aan het rode kruis wat overal opstaat...
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #85 Gepost op: 27 februari 2015, 00:23:24
Citaat van: Job45 link=msg=1333640 date=1424990455
Denk je dat de burger jou herkent aan je grijze broek? Ik denk met name aan het rode kruis wat overal opstaat...

Dat zowiezo. Nu heb ik ook nog een (lekker ouderwetse) werkblouse waar voorop totaal niks op staat en achterop bij 1 in letters RODE KRUIS en de andere niks. Dan heb ik alleen 1 logo op mijn broek (rechterzak op bovenbeen). Zelfs dan herkent men de kleurstelling met dat is van het Rode Kruis. Dus ook kleurstelling doet zeker iets. Want niet overal staat het Rode Kruis zelf op.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

RickG

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #86 Gepost op: 28 februari 2015, 15:55:41
Persoonlijk vind ik het grijs een beetje oud bollig en mogen we wat mij betreft wel overgaan op een andere kleur. Ik denk dat publiek ook niet erg naar de kleur kijkt, mocht dit wel het geval zijn denk ik dat ze binnen no-time gewend zijn aan andere kleuren.

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #87 Gepost op: 28 februari 2015, 16:07:50
Citaat van: RickG link=msg=1333923 date=1425135341
Persoonlijk vind ik het grijs een beetje oud bollig en mogen we wat mij betreft wel overgaan op een andere kleur. Ik denk dat publiek ook niet erg naar de kleur kijkt, mocht dit wel het geval zijn denk ik dat ze binnen no-time gewend zijn aan andere kleuren.

Ik vind geel-rood voor het rode kruis geen verstandige keuze, zeker voor de situaties waarin opgetreden wordt in combinatie met de reddingsbrigade en knrm.

Je kan ook een donkere kleur grijs kiezen, dat staat al beter en wordt door leveranciers kant en klaar aangeboden.

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #88 Gepost op: 28 februari 2015, 17:24:23
Er is inderdaad donkerder grijs te krijgen (zal geen reclame maken waar). Maar die broeken zijn ook veel minder gevoelig voor bloedvlekken doordat je ze er minder goed op ziet. En geel-rood moeten ze niet doen nee. Hou het op rood-grijs en haal aub die witte polo's eruit.

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #89 Gepost op: 28 februari 2015, 17:38:47
Ja witte polo weg en graag een waterdichte jas of extra regenjas/pak