Maar jij uit die mening, dus ik vraag me af, ben je het dan eens met het korps of niet?
Ik vind dit topspul, jammer dan dat het slachtoffer jouw lucht gebruikt, hoe ver kan het lopen zijn in de Nederlandse woningen, daar moet je gewoon rekening mee houden.. Slachtoffer naar buiten, nieuwe fles(bajonetsluiting, zo gebeurd), en hup weer naar binnen..
Ik zou niet met zo'n filtermasker door de rook willen, dat is ECHT schijnveiligheid voor de burger.. Als dat echt de rook zou tegen houden had de brandweer er wel mee gelopen in plaats van die grote bult op je rug..
Je haalt nu argumenten aan die kul zijn. Waarom wordt een vluchtmasker gebruikt? Om mensen snel door een bv trappenhuis te krijgen waar rook hangt, maar geen hitte van de brand. Rook is slecht voor een persoon, hitte is nog veel slechter.
Waarom gebruiken wij ademlucht? Omdat wij naar binnen gaan en ook een brandruimte in moeten kunnen gaan. En waar brand is is het heet, en onze longen kunnen nog steeds niet tegen hitte. Zouden we daarom geen ademlucht gebruiken, inplaats van een vluchtmasker?
En een vluchtmasker gaat echt geen hitte tegenhouden. Lees nog eens je boeken door.
En ik ben het met Tower-ladder eens, ook ik zou niet willen dat een slachtoffer ook nog eens gezellig mee komt lurken aan mijn ademluchtfles. Die fles is voor mij, daarmee moet ik m,n werk kunnen doen. En als het even kan ook weer veilig mee naar buiten kunnen.