GRIP 1 Grote hulpverlening (ongeval meerdere beknellingen) vrachtwagen A28 - Putten 24-05-2014

Auteur Topic: GRIP 1 Grote hulpverlening (ongeval meerdere beknellingen) vrachtwagen A28 - Putten 24-05-2014  (gelezen 21219 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

warhamstr

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Citaat van: Bert65 link=msg=1270380 date=1400959885
Mensen letten helemaal niet meer op tekens; rode kruisen, inhaalverboden, snelheidswijzigingen, omleidingen. Ik weet niet hoe het komt maar de meeste bestuurders hebben het blijkbaar te druk met andere zaken.

Nee hoor, de meeste mensen volgen deze geboden prima op. Echter een enkeling is andere dingen aan het doen/is te impotent om een voertuig te besturen en verstierd de boel. Meestal met veel Vertraging en ellende als gevolg.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: warhamstr link=msg=1270382 date=1400960061
Nee hoor, de meeste mensen volgen deze geboden prima op. Echter een enkeling is andere dingen aan het doen/is te impotent om een voertuig te besturen en verstierd de boel. Meestal met veel Vertraging en ellende als gevolg.

Wat moet ik in deze context verstaan onder het woord impotent?  ???
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


warhamstr

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Ahum, zullen we de autocorect de schuld geven? Ik bedoel 'incompetent'  e050


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Bert65 link=msg=1270380 date=1400959885
Mensen letten helemaal niet meer op tekens; rode kruisen, inhaalverboden, snelheidswijzigingen, omleidingen. Ik weet niet hoe het komt maar de meeste bestuurders hebben het blijkbaar te druk met andere zaken.

Er is gewoon een categorie weggebruikers zie zich vrijwel nergens meer iets van aantrekt en deze categorie wordt steeds groter. Naast een verkeerde mentaliteit spelen nmm mee dat er steeds minder politievoertuigen op de snelwegen zijn, mogelijk een overvloed aan informatie, verkeerstekens etc. en het ontbreken van duidelijk politietoezicht
op plekken zoals die van het onderhavige ongeval.
De aanpassingen op deze snelweg waren natuurlijk al geruime tijd qua planning bekend. Dan kan de politie toch ook flitswagens, camera's etc.voor deze locatie inplannen want duidelijk politietoezicht kan ook de mensen met een verkeerde mentaliteit een aardig handje helpen.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Thor link=msg=1270396 date=1400961200
Er is gewoon een categorie weggebruikers zie zich vrijwel nergens meer iets van aantrekt en deze categorie wordt steeds groter. Naast een verkeerde mentaliteit spelen nmm mee dat er steeds minder politievoertuigen op de snelwegen zijn, mogelijk een overvloed aan informatie, verkeerstekens etc. en het ontbreken van duidelijk politietoezicht
op plekken zoals die van het onderhavige ongeval.
De aanpassingen op deze snelweg waren natuurlijk al geruime tijd qua planning bekend. Dan kan de politie toch ook flitswagens, camera's etc.voor deze locatie inplannen want duidelijk politietoezicht kan ook de mensen met een verkeerde mentaliteit een aardig handje helpen.

Een Hongaarse chauffeur die achter het stuur met 90KM/H z'n ogen dichtdoet is bijna niet tegen te houden. Niet met verkeersborden, matrixborden, 100 remlichten etc. Het enige wat dan helpt is strengere controleren op rusttijden.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Marc M

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 79
Citaat van: TS 7233 link=msg=1270324 date=1400946229
De snelweg was vanaf de afrit waar het ongeval ongeveer is helemaal afgesloten ivm werkzaamheden.

Ben er vanmorgen ook langs gekomen. Inderdaad bij de afrit Nijkerk iedereen er af. Helaas veel weggebruikers die het nodig vonden om via het voorliggende parkeerterrein een stukje file te ontwijken. Dit zorgde mijn inziens onnodig invoegend verkeer in een situatie die al anders was dan anders.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1270398 date=1400961375
Een Hongaarse chauffeur die achter het stuur met 90KM/H z'n ogen dichtdoet is bijna niet tegen te houden. Niet met verkeersborden, matrixborden, 100 remlichten etc. Het enige wat dan helpt is strengere controleren op rusttijden.

De moderne bedrijfsbusjes die je tegenwoordig makkelijk voorbijschieten met > 160 km/uur kunnen er ook wat van.
Veel meer toezicht op de juiste plaatsen, dus daar waar het echt voor de verkeersveiligheid nodig is en niet om de kas te spekken middels marginale snelheidsovetredingen en inderdaad veel meer controles.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Citaat van: Thor link=msg=1270400 date=1400962385
De moderne bedrijfsbusjes die je tegenwoordig makkelijk voorbijschieten met > 160 km/uur kunnen er ook wat van.
Veel meer toezicht op de juiste plaatsen en inderdaad veel meer controles.
Controle dmv een VROS; een beschikking thuis gestuurd krijgen na een week of 3, zegt helemaal niets meer. Als je dagelijks (of zelfs een aantal keren per dag) het zelfde stuk moet rijden, zegt een opgelopen boete op dat stuk je helemaal niets meer. Confronteer de bestuurder meteen met zijn gedrag.


112hilversum

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 58
lees net op teletekst nos dat de weg rond 22.00 is vrijgegeven.


Benno1223

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Normaal gebruik ik dit forum om alleen te lezen, en niet te reageren. Maar wil dit nu wel doen.

Allereerst respect voor alle hulpverleners die bij dit grote ongeval aanwezig waren. Ik kwam er vanmiddag langs en je zag de grote chaos. Auto's op de rijbaan en in de berm en in het midden de vrachtwagen die de auto's als botsauto's van de weg heeft gedrukt. Heel heftig, en inderdaad, wat voor verkeersmaatregelen je ook neemt, zo'n vrachtwagen stop je niet zo snel.

De verkeersmaatregelen voor de afsluiting van de A28 was goed geregeld. 2 of 3 Mobiele matrixen stonden op de weg(de mobiele matrixen stonden overigens niet ver van het ongeval vandaan) voor de snelheidsbeperking en het verplaatsen van verkeer naar 1 rijstrook. Het gebruik maken van sommige automobilisten van de parkeerplaats, zoals Thor beweert, was hier niet de oorzaak omdat het ongeval aardig ver  van de parkeerplaats vandaan was. Daarnaast is de invoegstrook van de parkeerplaats tevens de uitvoegstrook van afrit Nijkerk. Er zou dus geen gevaarlijke situatie ontstaan zijn op die plek.

Als laatste wil ik de nabestaanden van de overledene en de slachtoffers nu nog in het ziekenhuis heel veel sterkte toewensen.