Allereerst sterkte aan de nabestaanden, slachtoffers of andere betrokkenen.
Ik vind het niet erg vreemd dat er een (groot) ongeval heeft plaats gevonden..
En dat het nu 'pas' gebeurd
.
Er staat op de afslag Nulde (Putten) één enkel matrixbord die aangeeft dat er file is, maar die is vaak niet eens in werking. (Aldus gele bord er naast..)
De echte matrixborden beginnen pas bij de afrit Nijkerk, de 3 gebruikelijke borden.
Maar het staat best vaak, wekelijks, eerder vast dan dat de matrixborden beginnen..
En staat dus zo in 1x stil, terwijl je dit niet verwacht..
En dan is het opletten geblazen en kun je eigenlijk wachten op een ongeval.
Als de matrixborden al voor afslag Nulde (Putten) beginnen is het al sneller duidelijk dat de snelheid aangepast moet worden.
Het enkele bord wat er nu staat kunnen ze beter verplaatsen naar afslag Horst [Harderwijk-zuid / Ermelo] (en dan wel werkend..)
En het is geen vrij brief dat iedereen deze borden ziet, maar kan wel bijdragen aan de veiligheid voor de overige weg gebruikers.. De andere 90% (?) die wel het wel opvalt en wel de snelheid verlaagd.
Er is een bekende van mij betrokken bij dit ongeval en zij bevestigd dat er erg slecht was aangegeven dat er een file was.
De vrachtwagen is met hoge snelheid de file ingereden en heeft dit over het gewoon weg te laat gezien..
En ik vind het persoonlijk niet fair om gelijk een buitenlander (lees: iemand uit Oostblok) de schuld te geven..
Het had bewijs van spreken ook een Nederlandse chauffeur kunnen zijn..