Middelbrand (papieropslag Reparco / Parenco) Bokkedijk - Renkum 20-05-2014

Auteur Topic: Middelbrand (papieropslag Reparco / Parenco) Bokkedijk - Renkum 20-05-2014  (gelezen 3256 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: RemRoof link=msg=1269963 date=1400825885
Als ik het goed begrijp mag elke veiligheidsregio dit dus zelf bepalen en hoeven deze diensten niet specifiek benoemd te worden in de regeling. Thnx voor het snelle antwoord O0

Klopt, in feite wordt de bedrijfsbrandweer een verlengstuk van de overheidsbrandweer onder verantwoordelijkheid van de veiligheidsregio. Voor de bedrijfsbrandweer gelden dan dezelfde eisen als de overheidsbrandweer, bijvoorbeeld op gebied van opleidingen van personeel, zoals bevelvoerder, manschap en brandweerchauffeur. De bedrijfsbrandweer mag dan bijvoorbeeld ook de brandweerstriping gebruiken op het voertuig.


duikertje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Hallo, fireball. Het klopt idd. wat je zegt. We hebben precies dezelfde opleidingen en verplichtingen.Ook v.w.b. de uitrukken.Het is zelfs zo, dat de brandweermensen die in het dorp zelf wonen, waaronder ikzelf, bij een melding gewoon per pager gealarmeerd worden en we dan naar de kazerne komen en dan gewoon op de eerste uitruk meegaan.De portiers zetten bij een alarm alle toegangspoorten open zodat wij rechtsstreeks door kunnen naar de garage. Vooral in de nacht/weekenddiensten is er eigenlijk altijd een tekort aan mensen voor de eerste uitruk, en dan vooral de chauffeurs...Dus met aanvulling van de mensen van huis is er s'nachts /weekends toch binnen een minuut of 5 een voertuig uit.Zolang een incident niet groter is dan dat we zelf aankunnen regelen we het helemaal zelf. Als er hulp van de brandweer Renkum moet komen, en er komt ook een o.v.d.mee, dan gaat communicatie en het bestrijden van het incident via deze kanalen. (hoewel ik niet meer actief bij de brandweer Parenco ben, spreek ik toch nog wel over "we"...