Tekstberichten via mobilofoon

Auteur Topic: Tekstberichten via mobilofoon  (gelezen 2175 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Gepost op: 2 juli 2005, 16:12:16
Even een vraag.

Afgelopen week kregen wij van de alarmcentrale een tekstbericht in het beeldscherm van de mobilofoon. Nu was ik benieuwd of deze berichten wel te decoderen zijn op een of andere manier??

Had dit nog niet eerder gezien of gehoord dat dat kan en weet ook verder niet welke techniek er voor gebruikt wordt.

Wie weet hier meer over?




Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #1 Gepost op: 2 juli 2005, 16:14:36
Afgelopen week kregen wij van de alarmcentrale een tekstbericht in het beeldscherm van de mobilofoon. Nu was ik benieuwd of deze berichten wel te decoderen zijn op een of andere manier??

Over welke regio gaat het, en wat voor scherm is het precies? De kans is groot dat dit een SDS bericht is en dat gaat via C2000. Ofterwel, dat is niet te decoderen. In Twente schijnen ze echter een soort gecombineerd scherm te hebben waarmee ze zowel kunnen statussen (C2000) als tekstberichten ontvangen (P2000), als ik het goed heb begrepen...

Groeten, Peter.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #2 Gepost op: 2 juli 2005, 16:58:28
Peter,

Het gaat om de regio Brabant-Noord. Ik weet niet het merk van het scherm. Maar laat ik zeggen dat het een blauwe achtergrond heeft met in het hoofdscherm de statustoetsen zeg maar.........

Hoop dat het duidelijk is zo hahaha ;D


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #3 Gepost op: 2 juli 2005, 18:47:15
Dat moet een Sepura-systeem zijn, en dat is geheel C2000 en dus SDS. Niet te decoderen helaas...


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #4 Gepost op: 3 juli 2005, 14:18:58
oke bedankt, ik dacht misschien omdat het tekstberichten zijn dat er dan toch nog wel iets te decoderen was maar helaas hahaha.

Niet dat dit nu zo vaak voorkomt dat die berichten gestuurd worden maar toch  :)


Sebosch

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • 112 als elke seconde telt
Reactie #5 Gepost op: 6 juli 2005, 08:42:52
Hoi,

Nou in de toekomst zullen er wel meer berichten verschijnen maar die zijn dan gelijk voor het navigatiesysteem. Deze wordt in de toekomst gekoppeld aan de mobilofoon waardoor hij gelijk in werking gaat als je gaat rijden.


Maar let op dat is toekomst, en het wil nog wel eens wijziggen in Brabant-Noord.


Gr. Sebosch


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #6 Gepost op: 6 juli 2005, 10:28:16
Waarschijnlijk is dit hetzelfde als het VDO-systeem, gebruiken we hier in Friesland ook. Hier komt de melding van het CPA in te staan. Met dit systeem moet je ook statussen, en het navigatiesysteem zit hier ook in verwerkt.

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)