Grote multidisiplinaire oefening Zeist

Auteur Topic: Grote multidisiplinaire oefening Zeist  (gelezen 5465 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Vercetti

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 21 september 2005, 14:23:41
wat een stelletje falers zeg. Ik zit dus op die school en heb net die oefening gehad.
En als je ff nadenkt moet het wel overdag want s'avonds zijn er geen leerlingen op school he. ;)

Maar die oefening slaat dus wel op kaas. heb eerst nog half uurtje door de school kunnen rennen ook al liepen er vage gassies met hesjes rond enzo. en op het plein waren de juten beetje aan het drinken en op fietsjes aan het rijden.

megafout: Het hek werd dichtgedaan terwijl de school in de brand stond !!! :-\


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #21 Gepost op: 21 september 2005, 16:08:36
wat een stelletje falers zeg. Ik zit dus op die school en heb net die oefening gehad.
En als je ff nadenkt moet het wel overdag want s'avonds zijn er geen leerlingen op school he. ;)

Maar die oefening slaat dus wel op kaas. heb eerst nog half uurtje door de school kunnen rennen ook al liepen er vage gassies met hesjes rond enzo. en op het plein waren de juten beetje aan het drinken en op fietsjes aan het rijden.

megafout: Het hek werd dichtgedaan terwijl de school in de brand stond !!! :-\

Even een gekke vraag: toen je werd gevraagd het gebouw te verlaten, kwam het toen in je op dat ook te doen? :-X


Vercetti

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 21 september 2005, 16:51:11
Mij is niks gevraagt. Je zou denken dat als je door de gangen loopt en je ziet bhv's lopen dat ze je dan wel de school uitsturen maar dat gebeurde niet. en de oefening was trouwens erg onrealistisch.


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #23 Gepost op: 21 september 2005, 16:56:50
Hebben ze geen alarm dat af ging in de school of de rector die iets omriep?
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Marten

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
  • Modelbouwer ût Fryslân ;D
    • Modelauto1/87
Reactie #24 Gepost op: 21 september 2005, 18:27:45
Misschien wel leuk als je even beschrijft wat jij allemaal mee gemaakt hebt tijdens de "brand" Vercetti.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128


Foto Miché

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 330
  • Foto Miché
    • Foto Miché   Brandweer fotografie 112 fotografie Persfotografie
Reactie #26 Gepost op: 21 september 2005, 18:37:51
ik vond het een grote afgang er werd vertelt dat iedereen maar moest komen
kijken en veel foto's moest maken maar echter aangekomen stonden er een paar
in opleiding politie-mannetjes die hun taak veel te sirieuz nam en die niemand op
het terein mocht laten terwijl het pand in de brand stond was het hek dicht heel vreemd

Foto's staan op www.foto4sale.com
want gelukig hebben we de tele lens nog :)
twitter : @fotomiche , @regio14nl


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #27 Gepost op: 21 september 2005, 18:49:53
een paar
in opleiding politie-peuters die hun taak veel te sirieuz nam en die niemand op
het terein mocht laten

hmmmm
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #28 Gepost op: 21 september 2005, 19:46:53
Mij is niks gevraagt. Je zou denken dat als je door de gangen loopt en je ziet bhv's lopen dat ze je dan wel de school uitsturen maar dat gebeurde niet. en de oefening was trouwens erg onrealistisch.

Hier moet ik even op reageren. Er is wel degelijk via de geluidsinstallatie's in school iedereen gesommeerd om naar buiten te gaan. Als eerste ging het brandalarm af en vervolgens werdt gezegd dat iedereen naar buiten moest gaan.

Het berichtje op blikopnieuws, is niet echt juist. Er is maar één dode gevallen en een paar gewonden.
Verders de inleiding klopt ook niet. Er zijn geen leerlingen gegijzeld. Ook heeft niet een leerling brand gesticht, maar één van de gijzelneemers.
Hoe ik dit weet ?

Heel eenvoudig.  ;D
Ik was één van de mensen die binnen gegijzeld werden.
Ik heb het dus van een andere kant meegemaakt en moet zeggen, dat het een goede oefening was. Het was redelijk realistisch opgezet en ik moet zeggen, ik heb het erg leuk gevonden om hieraan mee te doen. Van te vooren wisten wij niet wat ons te wachten stond, dit kregen wij pas bij de briefing te horen.


Foto Miché

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 330
  • Foto Miché
    • Foto Miché   Brandweer fotografie 112 fotografie Persfotografie
Reactie #29 Gepost op: 21 september 2005, 20:31:44
deze misverstanden komen meden door de slechte voorlichting  

maar wat moet de brandweer anders bij een gijzeling dat is dan niet de normalen gang van zaken en de brandweer was wel degelijk bezig met brand werkzaamheden
twitter : @fotomiche , @regio14nl