Grote multidisiplinaire oefening Zeist

Auteur Topic: Grote multidisiplinaire oefening Zeist  (gelezen 5461 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #30 Gepost op: 21 september 2005, 21:39:37
Klopt.  ;D Je had ze moeten zien wegduiken, toen één van de gijzelnemers op de brandweer schoot.  ;D Het was echt een prachtig gezicht. En toen de brandweer het slachtoffer uit de tuin moest halen, tjonge, dat duurde wel lang hoor  :-\ normaal gesproken is het oppakken en wegwezen, nu pakten ze eerst rustig een ladder, om vervolgens het slachtoffer daarop te leggen. Het leek wel of ze expres heel langzaam aan deden, maar of dit zo was weet ik uiteraard niet.  ;D


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #31 Gepost op: 21 september 2005, 21:50:48
Ik heb niet meer gezien dan vier agenten bij de toegangspoort die niemand er door lieten.  :-\


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #32 Gepost op: 21 september 2005, 22:25:23
Ik heb niet meer gezien dan vier agenten bij de toegangspoort die niemand er door lieten. :-\

Da's erg jammer. Maar ik denk dat je van buiten af niet veel gezien zal hebben, denk ik. Maar ben je nog wel op het terrein geweest ?
Er waren anders best wel veel fotografen, voor zover ik het door de ramen naar buiten kon zien.
Heel misschien komt het vanavond nog op SBS6 tezien bij hart van nederland, maar weet het niet zeker.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #33 Gepost op: 21 september 2005, 22:26:46
Op het regionieuws wordt er een stukje over verteld. Maar agenten lieten niemand binnen.  :-\


Smoke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
Reactie #34 Gepost op: 22 september 2005, 16:55:36
Hier moet ik even op reageren. Er is wel degelijk via de geluidsinstallatie's in school iedereen gesommeerd om naar buiten te gaan. Als eerste ging het brandalarm af en vervolgens werdt gezegd dat iedereen naar buiten moest gaan.

Het berichtje op blikopnieuws, is niet echt juist. Er is maar één dode gevallen en een paar gewonden.
Verders de inleiding klopt ook niet. Er zijn geen leerlingen gegijzeld. Ook heeft niet een leerling brand gesticht, maar één van de gijzelneemers.
Hoe ik dit weet ?

Heel eenvoudig.  ;D
Ik was één van de mensen die binnen gegijzeld werden.
Ik heb het dus van een andere kant meegemaakt en moet zeggen, dat het een goede oefening was. Het was redelijk realistisch opgezet en ik moet zeggen, ik heb het erg leuk gevonden om hieraan mee te doen. Van te vooren wisten wij niet wat ons te wachten stond, dit kregen wij pas bij de briefing te horen.



Aha, dus jij was er ook, ik was er ook, ik was een van de brandweermensen die op het 1e voertuig zat, wat betreft die dodelijke slachtoffers, er waren er helaas 3 en niet 1. Verder was de gijzelnemer wel degelijk een leerling van school, erger nog er waren er 3. Het waren Vader, Zoon en en nog een medeverantwoordelijke  ;)

Ondanks dat het wat lang heeft geduurd voor ons, was het een hele leerzame oefening. En hebben we het AT ook eens in actie kunnen zien.

Ik was een van die brandweermensen die "beschoten" werd, was wel schikken, ookal weet je dat het niet echt is  ;)
BRANDWEERMAN/VROUW WORD JE NIET, DAT BEN JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Smoke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
Reactie #35 Gepost op: 22 september 2005, 17:00:33
ik vond het een grote afgang er werd vertelt dat iedereen maar moest komen
kijken en veel foto's moest maken maar echter aangekomen stonden er een paar
in opleiding politie-mannetjes die hun taak veel te sirieuz nam en die niemand op
het terein mocht laten terwijl het pand in de brand stond was het hek dicht heel vreemd

Foto's staan op www.foto4sale.com
want gelukig hebben we de tele lens nog :)

Mijn excuus, ik ben een van de mensen zie zei, kom fotograferen, ik was er mij niet van bewust wat voor'n oefening het zou zijn, en toen dus het AT kwam moesten alle mensen die niets met de oefening te maken hadden van het terein af, ook onze "korpsfotograaf"
BRANDWEERMAN/VROUW WORD JE NIET, DAT BEN JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #36 Gepost op: 22 september 2005, 18:32:51
Ik was een van die brandweermensen die "beschoten" werd, was wel schikken, ookal weet je dat het niet echt is ;)

Dus jij was het die ineens  ;D verschrikt keek  ;D en als een speer naar beneden dook.  ;D  ;D  ;D
Tjonge wat hebben wij gelachen zeg. Het was echt een komisch gezicht.  ;D Jammer dat ik geen video camera bij me had.   :-\

Tja wat nou de werkelijke toedracht was, is het volgende.
Een leerling was beschuldigd van onzedelijke zaken, maar dit was dus niet zo. Vader wilde op school verhaal halen bij de directeur. Een broer van die vader was een onsnapte tbs'er die ook daar op school verbleef, hij stichte de brand. Vader en broer gijzelden een paar mensen die toevallig ook aanwezig waren in de kantine. Het betrof de directeur, twee leerkrachten en een inspecteur van onderwijs.
Wat er verders binnen zich allemaal afgespeeld heeft, kan ik uiteraard niet veel over zeggen. Dat er geen andere fotografen bij aanwezig mochten zijn, komt inderdaad door het AT team. Jammer voor jullie.
Ik was diegene die als laatste naar buiten kwam met de wond aan de arm, samen met de zoon van die vader.
Ik moet zeggen het was een erg leuke oefening en ben blij dat ik dit zo heb mogen mee maken.

Maar die schot die op jullie gelost waren, werkelijk dat was echt heel mooi om te zien. Eerst de schrik op jullie gezicht en plots doken jullie naar beneden. We hebben er met z'n allen veel plezier om gehad.  ;D


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #37 Gepost op: 22 september 2005, 18:45:20
Trouwens heb je ons nog zien zitten daar binnen ?


Smoke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
Reactie #38 Gepost op: 22 september 2005, 19:06:58
Nee, niet gezien!!!!!!!

Ik heb je ook niet naar buiten zien komen, wij waren toen allang weg het was volgens mij rond 18.30 uur.
Ik heb wel bij de kazerne de 3 klappen gehoord van de oefengranaten, dat was wel spectaculair. Ik heb op de kazerne het draaiboek nog eens gelezen, maar volgens mij zijn er 2 versies van!!!

Maar ja, erg leerzaam  ;)
BRANDWEERMAN/VROUW WORD JE NIET, DAT BEN JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


The Kopfather

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 22 september 2005, 19:40:21
Hallo iedereen die dit leest,

Ik was op 21 september ook een leerling op De Breul.
Mijn vraag aan jullie allen is of jullie misschien nog een stel foto's van deze hele happening hebben? Zo ja, zou ik ze graag willen hebben voor het archief. Het is altijd wel leuk om te zien wat er allemaal op je eigen school gebeurt. Zeker als er zoiets gebeurt.
Als jullie nog vragen hebben of iets dergelijks, hoor ik het wel.

Groetjes,

The Kopfather