Ik was een van die brandweermensen die "beschoten" werd, was wel schikken, ookal weet je dat het niet echt is
Dus jij was het die ineens
verschrikt keek
en als een speer naar beneden dook.
Tjonge wat hebben wij gelachen zeg. Het was echt een komisch gezicht.
Jammer dat ik geen video camera bij me had.
Tja wat nou de werkelijke toedracht was, is het volgende.
Een leerling was beschuldigd van onzedelijke zaken, maar dit was dus niet zo. Vader wilde op school verhaal halen bij de directeur. Een broer van die vader was een onsnapte tbs'er die ook daar op school verbleef, hij stichte de brand. Vader en broer gijzelden een paar mensen die toevallig ook aanwezig waren in de kantine. Het betrof de directeur, twee leerkrachten en een inspecteur van onderwijs.
Wat er verders binnen zich allemaal afgespeeld heeft, kan ik uiteraard niet veel over zeggen. Dat er geen andere fotografen bij aanwezig mochten zijn, komt inderdaad door het AT team. Jammer voor jullie.
Ik was diegene die als laatste naar buiten kwam met de wond aan de arm, samen met de zoon van die vader.
Ik moet zeggen het was een erg leuke oefening en ben blij dat ik dit zo heb mogen mee maken.
Maar die schot die op jullie gelost waren, werkelijk dat was echt heel mooi om te zien. Eerst de schrik op jullie gezicht en plots doken jullie naar beneden. We hebben er met z'n allen veel plezier om gehad.