@ pompbediende Ook dit was weer een momentopname waarbij de kelen weer brullen en de vingertjes wijzen.
Ten eerste beoordeel ik niet "even"vanaf mijn luie stoel de beelden, maar heb de diverse video's en fotos bekeken. (dit omdat de videografen de beelden nog wel eens niet op chronologische volgorde willen monteren)
Als de Autoladder vanZwijndrecht inpakt om te verplaatsen, en collega's van de derde of vierde TS het pand via het ingeslagen raam binnen gaan staan de collega's nog steeds met 2 x HD een uitbreiding tegen te gaan.
@ Rolandegg Gezien het feit dat het naburige pand nog overeind staat, maakt dus dat dit een succesvolle formule is geweest.
Ik denk dat de reden van het succes meer gezocht moet worden in dubbelsteens muren tussen deze oude panden, en geen contructie delen die doorlopen. Daarnaast kon de brand vrij snel zijn energie via het door gebrande dak kwijt dus dan houdt zo'n stenen muur de hitte makkelijk tegen.
De meest succes volle methode om de uitbreiding tegen te gaan is niet met een HD bij de buren de uitbreding aanpakken, maar de oorzaak van de uitbreiding, namelijk de vuurhaard in het brandobject zelf aanpakken. En in dit fragment
http://www.youtube.com/watch?v=SjGRTr18AFk#ws kun je zien vanaf 1:00 dat het beneden nog volop brand en men probeert met HD stralen de uitbreiding tegen te gaan. Hoeveel minuten zou dit zijn geweest in het incindent na aankomst eerste TS?
En dat de waterwinning een probleem was hoeft niet te betekenen dat je geen LD kunt gebruiken, nameljk meer worplengte en meer water per minuut ook vanaf de tank. Eén LD van 250 l p/m is effectiever als twee HD's van elk nog 125 L p/m.