Het gaat Jadjong over de logica en het onlogische gevoel bij sommige afzettingen en ik kan mij daar ook in vinden.
En het ging mij erom dat hij besloot met de tekst dat hij en anderen dan pas langzamer gingen rijden als men daadwerkelijk wegwerkzaamheden zag. Wat het resultaat daarvan is kun je in mijn betoog lezen.
We leven in een klein landje met beperkte ruimte en aardig wat inwoners. Er moeten dus strenge regels zijn om alles orderlijk te laten verlopen.
Vervolgens zijn er in mijn ogen steeds meer mensen die het vervelend vinden dat ze op een afstand van misschien enkele km's een tikkeltje langzamer moeten rijden en daar dan altijd maar tekst en uitleg bij moeten hebben,
Je kunt er misschien een onlogisch gevoel bij hebben maar er zit wel degelijk een goede theorie achter. In de praktijk lijkt die misschien vreemd maar het is voor de doorstroming toch echt stukken beter om lang van te voren al de snelheid eruit te halen om problemen te voorkomen.
Het is echt een feit dat die files en vertragingen juist steeds ontstaan omdat mensen de snelheidsbeperkingen in vroeg stadium negeren. Met videoanalyse al meerdere keren vastgelegd.
Die beperkingen zul je dan ook op de naastliggende banen moeten doen om niet een te groot snelheidsverschil onderling te krijgen. Ook daarvan kan een kind indenken wat eventuele consequenties kunnen zijn.
Nogmaals, de winst is minimaal voor de doorrijders en het verlies voor de achteropkomende automobilisten vaak des te groter.