Juli/aug 2005: In geen velden of wege.......

Auteur Topic: Juli/aug 2005: In geen velden of wege.......  (gelezen 33113 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #60 Gepost op: 11 juli 2005, 20:05:39
klopt ;-) maar eerst 3 meter naar binnen en dan pas verder enzovoorts. als de concentratie niet te hoog is, zal ik ze eerst proberen ramen en deuren op te zetten en ze laten doorgeven dat het veilig is en dan de rest van de mensen dezelfde route laten volgen (en dan eventueel weer eerst 3 meter een andere gang in met een explosiemeter enzovoorts) en dan de mensen die daar zijn, via de gedeeltes die veilig zijn, het gebouw laten uitgaan

Hoe kom je aan die theorie dan??? Wij lopen totdat de explosiemeter in alarm komt en dan weten we dat we in gevaarlijk gebied zitten en dus niet verder moeten!!!!

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #61 Gepost op: 11 juli 2005, 20:10:03
Peter 71 zei:

euuuhh wel eens gehoord van een binnenaanval?
Ik wil me eigen eerst eens gaan buigen of er en wat er brand,voor hetzelfde is het een brandje van 3x niks.Rookwolken zeggen niet zoveel,beetje rook en wat stof erin en hopla je hebt gigantische rookontwikkeling

ja zeker, maar omdat het waarschijnlijk gaat om een gasbrand, kan je die niet zomaar blussen. dat moet namelijk gebeuren door middel van het afsluiten van de gasleiding. Zolang de NUON dat nog niet heeft gedaan, ga ik ervanuit de het gas het vuur aanwakkert. En omdat het dus een gasbrand is ga ik er niet van uit dat een brandje van niks is.

En dan nog, als het niks is, lekt er wel gas en ik stuur mijn mensen niet naar binnen voordat ik weet dat de concentratie gas niet te hoog is. Als het binnen vol staat van het gas stuur ik mijn mensen niet naar binnen totdat het explosiegevaar is geweken...

En zou de brandweer een gasleiding niet kunnen dichten denk je. Als de NUON er lang over doet om tp te komen en het voor de brandweer mogelijk is wordt die leiding snel gedicht vrees ik  ;D ;)

scoutcow

• Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
    • Rhovanion
Reactie #62 Gepost op: 11 juli 2005, 20:12:23
dat kunnen ze bij de jeugdbrandweer nog niet ::) ;D ;D

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #63 Gepost op: 12 juli 2005, 01:00:21
Hoe kom je aan die theorie dan??? Wij lopen totdat de explosiemeter in alarm komt en dan weten we dat we in gevaarlijk gebied zitten en dus niet verder moeten!!!!
En dat bedoel ik Shave  ;)

FF_holland

• Senior gebruiker
  • Leuk forum!
Reactie #64 Gepost op: 12 juli 2005, 10:24:46

dat bedoel ik ook ;-)

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #65 Gepost op: 14 juli 2005, 21:33:30
De aanrijtijd valt nog steeds binnen de zorgnorm in deze casus??? hahahaha ;)

Paul SEH

• Gast
Reactie #66 Gepost op: 15 juli 2005, 09:59:12
Zijn we omdertussen al niet ter plaatse? We zijn toch al een tijdje aan het rijden.
Hoe is de situatie ter plekke. Hoeveel SO's. Welke letsels.

Gast48368

• Gast
Reactie #67 Gepost op: 15 juli 2005, 19:53:34
Zijn we omdertussen al niet ter plaatse? We zijn toch al een tijdje aan het rijden.
Hoe is de situatie ter plekke. Hoeveel SO's. Welke letsels.

Jaja, wegens crash pc doe ik ut dit weekend  ;)

Gast48368

• Gast
Reactie #68 Gepost op: 17 juli 2005, 12:56:56
Nou, eindelijk eens een "update"  ;D

Wat ik nog graag zou willen zien, is de volgorde van prioriteit.

De opschaling geschied volgens aanvalplan. De in te zetten mensen/eenheden en  zijn:

BHV-ploeg Woltlaus
Personeel Woltlaus
Directie Woltlaus
6 AS-en
1HV voertuig
1 AL
1 HA regio dompelpompunit
Ovd
Rovd regio
VC regio
OVD ambulance
Ambulances
Politie
Ziekenhuis

Hoe en wanneer gaan we bovenstaande beschikbare mensen/eenheden inzetten?
---------------------------------------------------------------------

Er zijn 25 gewonden, varierend van snijwonden van glassplinters, onderkoeling doordat de ruiten van het souterrain gesprongen zjn, Ook zijn er  mensen in paniek, in badkledi, nat, naar buiten gerend .

Ook zijn er een aantal slachtoffers op de eerste en tweede verdieping. Een aantal staan op het balkon en willen er terstond af. Een enkeling wil in paniek gaan springen.

we kunnen de groep mensen in Woltlaus in 2 blokken verdelen:
A. Gewonden
B. Te evacueren personen

Vooralsnog is er geen sprake van het vrijkomen van gevaarlijke stoffen, c.q. chloor.

Paul SEH

• Gast
Reactie #69 Gepost op: 17 juli 2005, 21:54:09
Nu er zoveel SO's zijn gaan we op medisch gebied opschalen.
MMT erbij. Sigma oproepen en 8 extra ambulances. Zonodig worden er nog meer opgeroepen.
Vooraankondiging naar de omliggende CPA's voor eventuele ondersteuning.
De ziekenhuizen in de regio worden ook op de hoogte gesteld.

Snijwonden worden schoongemaakt en verbonden. Eventueel doorverwijzen voor wondhechting.

Onderkoeling opwarmen. Natte kleding uittrekken en warme droge kleding laten aantrekken.