Juli/aug 2005: In geen velden of wege.......

Auteur Topic: Juli/aug 2005: In geen velden of wege.......  (gelezen 33150 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #40 Gepost op: 11 juli 2005, 09:59:37
Is het nog niet een beetje snel om nu al opvang te gaan regelen terwijl we nog niet eens ter plaatse zijn???
dus jij wilt de mensen die naar buiten komen ( ontbloot )
de straat op sturen in januarie????  :o :o :o :o :o :o :-X :-X
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #41 Gepost op: 11 juli 2005, 10:04:15
Begrijp me niet verkeerd maar we zijn nog steeds aanrijdend.

We weten niet eens wat er aan de hand is en gaan al speculeren over grote brand en inzet van COH of groot watertransport.
Je hoeft niet percee ter plaatse te zijn om te mogen opschalen hoor, beter mee verlegen als onverlegen.. :-X
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

FF_holland

• Senior gebruiker
  • Leuk forum!
Reactie #42 Gepost op: 11 juli 2005, 10:05:27
Ja dat is nog een reden waarom er extra materiaal ter plaatse mag komen.

Al die mensen moeten voorzien worden van dekens en onderkoeling moet worden voorkomen.

Maar AC: heeft u voor mij alle waterwinplaatsen in een straal van 500 meter?

pompbediende zei:
Je hoeft niet percee ter plaatse te zijn om te mogen opschalen hoor, beter mee verlegen als onverlegen..

inderdaad!! bij ons komt het regelmatig voor dat de 1e alarmering al bestaat uit 3 TS, VC, COH, HOVD, ROGS en piketcentralist!!  dus gelijk bij de 1e alarmering grote brand

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 11 juli 2005, 10:34:15
je hoeft mij niet uit te leggen waneer je op kan gaan schalen!!!! dat weet ik ook nog wel......maar op basis van de informatie die je nu hebt gaan jullie al tijdens het aanrijden van de eerste ts je al bezig houden met opvang van slachtoffers en noem maar op terwijl je je eigen manschappen nog niet eens een opdracht kan geven wat ze bij aankomst moeten gaan doen.

Daarnaast lijkt het mij niet aan de bevelvoerder van de eeste TS om opvang te gaan regelen zonder dat er iets bekend is over de omvang, aantal en gradatie van het aantal slachtoffers en te evacueren personen zonder dat er enig overleg is geweest door de OvD met de politie en ggd om het een en ander kort te sluiten.

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #44 Gepost op: 11 juli 2005, 10:39:47
Tja ik hou graag van snel opschalen.

Maar ik zou wel graag een COH (commando-haakarmbak) ter plaatse willen hebben voor overleg tussen ambulancedienst, politie, brandweer en de nutsbedrijven (en evt. burgemeester enzovoorts).

Zolang de gasleiding nog niet dicht is, voorzichtig zijn met het betreden van het pand.

Ook zou ik graag willen weten of dit een vrijstaand pand is, hoeveel in-/uitgangen er zijn en heel belangrijk: hoe de waterwinning is.

Als er niet voldoende water te verkrijgen is bij de brandkranen in de buurt, direct opschalen naar grote brand.  dit betekent in onze regio dat de HOVD/ROGS, de VC en de COH ter plaatse komen. Ook wel er wel voldoende water is en het vooralsnog middelbrand blijft, wil ik graag een COH ter plaatse.
Je wilt graag opschalen en laat wel TS komen met COH/VC en noem maar op, maar is het niet handiger om bijvoorbeeld iets van een reddings-container of spec-bak ter plaatse laat komen. Als je er vanuit gaat dat het een zware explosie is geweest met veel slachtoffers en puin lijkt mij dat je die containers daar zeker niet in mag vergeten???

FF_holland

• Senior gebruiker
  • Leuk forum!
Reactie #45 Gepost op: 11 juli 2005, 10:47:28
maar is het niet handiger om bijvoorbeeld iets van een reddings-container of spec-bak ter plaatse laat komen.

daar soort beslissingen laat ik aan de OvD over.

die brand moet toch eerst uit voordat de erin kunnen om die mensen te gaan bevrijden...

FF_holland

• Senior gebruiker
  • Leuk forum!
Reactie #46 Gepost op: 11 juli 2005, 10:49:44
al tijdens het aanrijden van de eerste ts je al bezig houden met opvang van slachtoffers en noem maar op terwijl je je eigen manschappen nog niet eens een opdracht kan geven wat ze bij aankomst moeten gaan doen.

Daarnaast lijkt het mij niet aan de bevelvoerder van de eeste TS om opvang te gaan regelen zonder dat er iets bekend is over de omvang, aantal en gradatie van het aantal slachtoffers en te evacueren personen zonder dat er enig overleg is geweest door de OvD met de politie en ggd om het een en ander kort te sluiten.

als bevelvoerder van de 1e TS ga ik ook geen opvang regelen, dat is aan de bevelvoerders van de 3e (en evt. de 2e)  en daarom wil ik graag opschalen

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #47 Gepost op: 11 juli 2005, 10:58:48
inderdaad, en die kunnen kijken of er ergens een pand is waar de mensen opgevangen kunnen worden, maar dat is denk ik pas voor latere zorg
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #48 Gepost op: 11 juli 2005, 11:04:27

als bevelvoerder van de 1e TS ga ik ook geen opvang regelen, dat is aan de bevelvoerders van de 3e (en evt. de 2e)  en daarom wil ik graag opschalen
Als de zaak echt uit de hand gaat lopen,heb ik die bevelvoerders van die ander TSen hard nodig.Dus opvang slachtoffers is een zaak voor de politie,en daar gaat de brandweer zich niet mee bemoeien.

maar we zijn nog lang niet zover dat ik dat hotel leeg wil halen.

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 11 juli 2005, 11:40:34
Dat bedoel ik dus  ;D

dank je peter