Juli/aug 2005: In geen velden of wege.......

Auteur Topic: Juli/aug 2005: In geen velden of wege.......  (gelezen 33128 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #50 Gepost op: 11 juli 2005, 14:37:11

die brand moet toch eerst uit voordat de erin kunnen om die mensen te gaan bevrijden...

euuuhh wel eens gehoord van een binnenaanval? ::)
Ik wil me eigen eerst eens gaan buigen of er en wat er brand,voor hetzelfde is het een brandje van 3x niks.Rookwolken zeggen niet zoveel,beetje rook en wat stof erin en hopla je hebt gigantische rookontwikkeling.

En daarna gaan beslissen wat we eventueel met de gasten gaan doen,de gene die vlakbij het getroffen gedeelte zaten die gaan eruit of in ieder geval naar een ander gedeelte van het hotel

FF_holland

• Senior gebruiker
  • Leuk forum!
Reactie #51 Gepost op: 11 juli 2005, 15:16:41
Peter 71 zei:

euuuhh wel eens gehoord van een binnenaanval?
Ik wil me eigen eerst eens gaan buigen of er en wat er brand,voor hetzelfde is het een brandje van 3x niks.Rookwolken zeggen niet zoveel,beetje rook en wat stof erin en hopla je hebt gigantische rookontwikkeling

ja zeker, maar omdat het waarschijnlijk gaat om een gasbrand, kan je die niet zomaar blussen. dat moet namelijk gebeuren door middel van het afsluiten van de gasleiding. Zolang de NUON dat nog niet heeft gedaan, ga ik ervanuit de het gas het vuur aanwakkert.    En omdat het dus een gasbrand is ga ik er niet van uit dat een brandje van niks is.

En dan nog, als het niks is, lekt er wel gas en ik stuur mijn mensen niet naar binnen voordat ik weet dat de concentratie gas niet te hoog is. Als het binnen vol staat van het gas stuur ik mijn mensen niet naar binnen totdat het explosiegevaar is geweken...

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #52 Gepost op: 11 juli 2005, 15:23:49

ja zeker, maar omdat het waarschijnlijk gaat om een gasbrand, kan je die niet zomaar blussen. dat moet namelijk gebeuren door middel van het afsluiten van de gasleiding. Zolang de NUON dat nog niet heeft gedaan, ga ik ervanuit de het gas het vuur aanwakkert.    En omdat het dus een gasbrand is ga ik er niet van uit dat een brandje van niks is.

En dan nog, als het niks is, lekt er wel gas en ik stuur mijn mensen niet naar binnen voordat ik weet dat de concentratie gas niet te hoog is. Als het binnen vol staat van het gas stuur ik mijn mensen niet naar binnen totdat het explosiegevaar is geweken...
Maar je zult toch naar binnen moeten om uberhaupt wat te kunnen meten,dus je zult mensen naar binnen moeten laten gaan met een explosiemeter om na te gaan in hoeverre die lekage problemen gaat geven  ;)

FF_holland

• Senior gebruiker
  • Leuk forum!
Reactie #53 Gepost op: 11 juli 2005, 15:57:09
Maar je zult toch naar binnen moeten om uberhaupt wat te kunnen meten,dus je zult mensen naar binnen moeten laten gaan met een explosiemeter om na te gaan in hoeverre die lekage problemen gaat geven  ;)

klopt ;-)    maar eerst 3 meter naar binnen en dan pas verder enzovoorts.  als de concentratie niet te hoog is, zal ik ze eerst proberen ramen en deuren op te zetten en ze laten doorgeven dat het veilig is en dan de rest van de mensen dezelfde route laten volgen (en dan eventueel weer eerst 3 meter een andere gang in met een explosiemeter enzovoorts) en dan de mensen die daar zijn,  via de gedeeltes die veilig zijn,  het gebouw laten uitgaan

FF_holland

• Senior gebruiker
  • Leuk forum!
Reactie #54 Gepost op: 11 juli 2005, 16:00:59
en als de concentratie wel hoog is, kan je proberen de mensen met megafoons te waarschuwen.  bijvoorbeeld: zet alle ramen open, of loop op eigen kracht naar buiten (degenen die niet ernstig gewond zijn)

want je eigen veiligheid staat voorop ;-)

overigens lijkt het me verstandig om de burgemeester in kennis te stellen en dat de politie alle straten in de omgeving afzet i.v.m. explosiegevaar.

janneman82

• Gast
Reactie #55 Gepost op: 11 juli 2005, 16:08:45
krijgt de brand niet teveel zuurstof dan? als alle ramen en deuren open moeten? ???

FF_holland

• Senior gebruiker
  • Leuk forum!
Reactie #56 Gepost op: 11 juli 2005, 16:10:45
krijgt de brand niet teveel zuurstof dan? als alle ramen en deuren open moeten? ???

ja maar wat ik zei is voor als de geen brand is, maar alleen een gaslek.

als er brand is, ga ik mijn mensen niet naar binnen sturen om de concentratie gas te meten...

scoutcow

• Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
    • Rhovanion
Reactie #57 Gepost op: 11 juli 2005, 16:40:18
eerst gewoon 2 TS, 1 HW/AL, 1 HV en 1 OvD ter plaatse laten komen (middelbrand dus) en dan kijken we wel wat er aan de hand is, hoeveel mensen binnen zitten, wat voor verwondingen etc. Met zoveel voertuigen en ook al redelijk wat personeel kan je al heel wat doen (en ook meten) en dan zie je daarna wel of je nog meer nodig hebt, en dan kan je tot die tijd met het personeel wat er al is al heel veel doen, het is met de berichten die we nu hebben nog niet gelijk nodig om grote brand te maken en je kan eventueel door de HV alvast een heleboel dekens mee laten nemen voor de (eventuele) slachtoffers.

FF_holland

• Senior gebruiker
  • Leuk forum!
Reactie #58 Gepost op: 11 juli 2005, 19:49:02
eerst gewoon 2 TS, 1 HW/AL, 1 HV en 1 OvD ter plaatse laten komen (middelbrand dus) en dan kijken we wel wat er aan de hand is, hoeveel mensen binnen zitten, wat voor verwondingen etc. Met zoveel voertuigen en ook al redelijk wat personeel kan je al heel wat doen (en ook meten) en dan zie je daarna wel of je nog meer nodig hebt, en dan kan je tot die tijd met het personeel wat er al is al heel veel doen, het is met de berichten die we nu hebben nog niet gelijk nodig om grote brand te maken en je kan eventueel door de HV alvast een heleboel dekens mee laten nemen voor de (eventuele) slachtoffers.

met zoveel mogelijke slachtoffers wil ik in ieder geval een 2e redvoertuig. Mocht deze niet nodig zijn, kun je deze altijd weer retour sturen naar de kazerne...

Gast48368

• Gast
Reactie #59 Gepost op: 11 juli 2005, 20:03:02
nee?  denk het wel hoor, volgens mij is het dan heel ander weer als nu het geval is, toch?   :-X :-X

jij hebt hem door  ;D

ik wacht nog ff met nadere info ......................