Toch gek, ik zie de professionals dit niet zo "openbaar" bespreken. En het is natuurlijk klinkklare onzin dat de precieze locatie niet te achterhalen valt. Alsof er iedere dag tig reanimaties zijn in Hoorn. Een goede speurneus heeft het juiste adres er zo bij gevonden.
Dat is ook een van de redenen dat wij ooit het bijzondere en traumatische ervaringen board hebben gesloten. De professionals waren oud en wijs genoeg om daar geen nabesprekingen of ervaringen te delen. Het waren de EHBO'ers en AED burgerhulpverleners die steeds hun verhaal kwijt moesten. (geeft overigens al aan dat er dus verder kennelijk geen plek was om je verhaal te kunnen doen) En keer op keer waren de casussen zo geschreven dat we er binnen enkele minuten achter waren om welk adres het ging.
Een facebookpagina is niet de plek voor het bespreken van dit soort zaken.
Je kunt je dan afvragen of dat aan de facebookpagina ligt of aan P2000 en alle monitoren.....als op de fb een woonplaats en een tijd aangeven zijn dan is het icm een monitor natuurlijk altijd te achter halen (tenzij de melding niet op p2000 is gedaan) Ik denk dat dan eerder een tekortkoming van het alarmeringssysteem is of minstens beide.
Wat al eerder aangegeven is als sommige personen een melding van 2 ambu's op P2000 voorbij zien komen dan is de eerste link die gelegd wordt dat het een reanimatie betreft en die zetten het dan op een lopen om plaatjes te schieten (vrijheid van nieuwsgaring) en klappen dat vervolgens ergens op internet, ik denk dan ook dat de diverse meldkamers er meer debet aan zijn dat dit soort zaken breed op internet terug te vinden zijn (incl de melding) dan de bewuste FB pagina.
Met andere woorden je ligt als SO al openlijk "op straat" voordat er uberhaupt iemand ter plaatse is door toedoen van P2000 en de monitoren, zelfs als we de monitoren zouden vergeten dan lopen er nog voldoende mensen in het rond met een pieper waarop ze alles lekker kunnen uitlezen, de bescherming zo mijns inziens dan al moeten gebeuren bij de meldkamer.
Er is dus meer dan genoeg voor verbetering vatbaar, dat kunnen we dan in elk geval wel samen concluderen neem ik aan