GRIP 1 (Greenpeace-activisten aangehouden na actie) Leonarduskade - IJmuiden 27-05-2014

Auteur Topic: GRIP 1 (Greenpeace-activisten aangehouden na actie) Leonarduskade - IJmuiden 27-05-2014  (gelezen 8143 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Dat is heel simpel Skippy, WIJ. De consument. Want wij hebben het geld dat de multinationals willen hebben en dus hebben wij de macht.

Die boodschap van Ockels was prachtig maar als we een overheid hebben die de maximumsnelheid gaat verhogen omdat auto's zuiniger zijn geworden dan is het volgens mij nog lang niet zo erg als hij zegt.
Als het nou echt bijna te laat zou zijn waarom zou je dan in vredesnaam zulke maatregelen nemen?
Daarnaast is ruimtevaart een enorme belasting voor ons milieu, samen met de luchtvaart, dus ik vind dat allemaal een beetje dubbel.
De vliegtax durft dit kabinet ook niet aan maar dat zou ook een enorme impuls zijn voor het milieu aangezien de luchtvaart nog steeds zwaar gesubsidieerd is en dat voor de meest vervuilende manier van transport(kg getransporteerd tov CO2 uitstoot).
Als hij daar nu eens voor gepleit had en niet voor windmolens dan kwamen we verder. Die hele windmolen industrie is namelijk ook bedacht om diezelfde rijke multinationals waar jij over spreekt nog rijker te maken.


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Ik zeg trouwens niet dat ze helemaal geen goede acties hebben.
De acties destijds tegen de Franse kernproeven bij Mururoa stond ik volledig achter. Dat is wel zo verwoestend voor de natuur geweest.
Maar de laatste jaren zijn ze wel erg druk met campagnes die snel het nieuws halen maar ik zie weinig van een echte toekomstvisie.
Een ander voorbeeld is de Brent Spar. Onder de mediaaandacht veroorzaakt door Greenpeace mocht het platform niet afgezonken worden. Later bleken hun cijfers niet te kloppen en bleek dat het afzinken vele malen beter voor het milieu was geweest dan de gedeeltelijke ontmanteling en hergebruik.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
De acties van o.a. Greenpeace houden in ieder geval het grote publiek wel wakker en de multinationals alert.
Acties tegen het dumpen van kernafval hebben de goede zaak gediend. Het kernafval wordt nu tenminste zorgvuldig opgeslagen totdat het over een aantal jaren mogelijk kan worden hergebruikt of op een verantwoorde wijze kan worden vernietigd etc.
Acties tegen kerncentrales daaraantegen hebben de "windmolenmaffia"  sterk in de kaart gespeeld met als gevolg dat de Nederlandse horizon op grote schaal wordt en gaat worden vervuild. Om nog maar even niet te spreken over de verdere neveneffecten die gaan spelen.
Acties tegen kerncentrales hebben ertoe bijgedragen dat er nog meer aandacht is gekomen voor veiligheidsaspecten mbt het bouwen en opereren van deze centrales.
Het verkwisten van bodemschatten zoals aardolie en steenkool is minder geworden alhoewel nog veel te veel door verbranding de lucht in gaat, met alle consequenties van dien, terwijl van deze grondstoffen veel mooie en duurzame producten kunnen worden gefabriceerd.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Citaat van: Thor link=msg=1271344 date=1401259392
De acties van o.a. Greenpeace houden in ieder geval het grote publiek wel wakker en de multinationals alert.

Denk je dat? Ik durf te wedden dat een groot gedeelte van de NL'se bevolking het hele incident gister niet eens heeft meegekregen. Als ze het al meekrijgen zal het grootste gedeelde het weinig interesseren.

Citaat van: Thor link=msg=1271344 date=1401259392
Acties tegen het dumpen van kernafval hebben de goede zaak gediend. Het kernafval wordt nu tenminste zorgvuldig opgeslagen totdat het over een aantal jaren mogelijk kan worden hergebruikt of op een verantwoorde wijze kan worden vernietigd etc.

Ieder kerntransport probeert Greenpeace weer te verstoren, rails slopen en gigantische politie inzet teweeg te brengen. Ja, het heeft inderdaad de goede zaak gediend.

Misschien moet Greenpeace eens een politieke partij starten, dan zouden ze misschien écht het verschil kunnen maken. Als ze genoeg stemmen krijgen natuurlijk, weten we gelijk hoe de NL'se bevolking er over denkt.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: silque link=msg=1271374 date=1401274256

Ieder kerntransport probeert Greenpeace weer te verstoren, rails slopen en gigantische politie inzet teweeg te brengen. Ja, het heeft inderdaad de goede zaak gediend.


Ik heb het over het dumpen van kernafval in zee en het toendertijd ongecontroleerd afvoeren van kernafval naar ontwikkelingslanden etc. en niet over de fatsoenlijke aan/afvoer van radioactief materiaal middels kerntransporten. Dat is wel een duidelijk verschil. Ik schreef toch al eerder acties tegen kerncentrales spelen de "windmolenmaffia" alleen maar in de kaart, deze acties werken duidelijk averechts.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Dan heb ik je verkeerd begrepen.  98uiye
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.