Vader springt met 2-jarig zoontje van flat Sibeliusstraat - Tilburg 30-05-2014

Auteur Topic: Vader springt met 2-jarig zoontje van flat Sibeliusstraat - Tilburg 30-05-2014  (gelezen 3953 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Annelinde

  • Beveiliging, BHV, EHBO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 286
  • Beveiliging
Politie Tilburg eo ‏@Politie_Tilburg  19 min.
Man springt met kind van flat aan de #Sibeliusstraat. Hulpdiensten zijn ter plaatse. Man vertoont geen tekenen van leven. Meer info volgt.

Bron: https://twitter.com/Politie_Tilburg




Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat van: Annelinde link=msg=1271731 date=1401444803
Politie Tilburg eo ‏@Politie_Tilburg  19 min.
Man springt met kind van flat aan de #Sibeliusstraat. Hulpdiensten zijn ter plaatse. Man vertoont geen tekenen van leven. Meer info volgt.

Bron: https://twitter.com/Politie_Tilburg

p2kflex
11:28:57 30-05-14GROUP-1A1 SIBELIUSSTRAAT Tilburg Gezondheid 26191 L23A mka Tilburg
0923993MKA Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Traumaheli Lifeliner 3 / MMT 903)
p2kflex
11:43:17 30-05-14GROUP-1Cancel. graag contact MKA gelderland Zuid
0923993MKA Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Traumaheli Lifeliner 3 / MMT 903)
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Annelinde

  • Beveiliging, BHV, EHBO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 286
  • Beveiliging
Citaat van: Annelinde link=msg=1271731 date=1401444803
Politie Tilburg eo ‏@Politie_Tilburg  19 min.
Man springt met kind van flat aan de #Sibeliusstraat. Hulpdiensten zijn ter plaatse. Man vertoont geen tekenen van leven. Meer info volgt.

Bron: https://twitter.com/Politie_Tilburg


Man springt met peuter van Tilburgse flat


Een man in Tilburg is vanmorgen met een kind van een flatgebouw in de stad gesprongen. De man vertoont geen tekenen van leven meer, meldt de politie.
Het dramatische incident vond plaats in de Sibeliusstraat in Tilburg. De hulpdiensten zijn ter plaatse. Het kind zou een jaar of drie oud zijn en huilde volgens getuigen na de val. De dreumes werd afgevoerd naar het ziekenhuis. Over de relatie tot de man is nog niets bekend. Meer informatie volgt.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3664042/2014/05/30/Man-springt-met-peuter-van-Tilburgse-flat.dhtml


Annelinde

  • Beveiliging, BHV, EHBO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 286
  • Beveiliging
Vader (43) springt met 2-jarig zoontje van flat Tilburg, peuter zwaargewond naar Radboud Ziekenhuis

TILBURG - In de Sibeliusstraat in Tilburg-Noord is vrijdagochtend rond kwart over elf een 43-jarige vader samen met zijn 2-jarige zoontje van een flat gesprongen. De man heeft de sprong niet overleefd. Het jongetje is zwaargewond vanuit het ziekenhuis in Tilburg per traumahelikopter naar het Radboud Ziekenhuis in Nijmegen gebracht. Zijn moeder is bij hem. Volgens de politie woonde de vader niet in de flat. Het gezin was bekend bij hulpverlening.
De flat waar de vader met zijn zoontje vanaf sprong telt dertien verdiepingen. Het is nog niet duidelijk of ze van de hoogste verdieping zijn gesprongen. Wel is duidelijk dat het aan de zijkant van de flat is gebeurd. De man en de jongen kwamen terecht op een pad.

De peuter huilde volgens getuigen na de val. Hulpdiensten kwamen snel ter plaatse om assistentie te verlenen. Een traumahelikopter werd opgeroepen, maar werd even later weer geannuleerd. Waarom, is nog niet duidelijk.

Omgeving afgezet
De politie heeft de omgeving van de flat aan de Sibeliusstraat afgezet. De technische recherche heeft sporenonderzoek gedaan bij het flatgebouw. De woordvoerder zegt te hopen dat eventuele getuigen van het drama zich bij de politie melden. De flat ligt in de wijk Vlashof. Een verslaggever is daar momenteel ter plaatse.

De zoon van de vader staat sinds een jaar onder toezicht bij Bureau Jeugdzorg. “Het is een verschrikkelijke gebeurtenis", meldt directeur Kees Swaanen. "We gaan intern kritisch bekijken of we dit hadden kunnen voorkomen.” De zaak is inmiddels gemeld bij Inspectie Jeugdzorg.

'Vaker rumoerig rond de flat'
Sjef Janssens woont tegenover de flat waarvan de man met het kind is gesprongen. "Ik kwam net aangelopen toen de man en het kind waren gesprongen. Het kind huilde nog. Toen de hulpdiensten arriveerden, ben ik weggegaan", aldus Janssens.

Een andere omstander vertelt dat hij thuis op zijn computer aan het werk was toen hij een klap hoorde. "Ik ben niet gelijk gaan kijken, want het is wel vaker rumoerig rond de flat", vertelt hij. "Toen ik de sirenes van de ambulances hoorde, ben ik naar buiten gaan kijken. Bij de flat lagen de man en zijn zoontje. Een dramatische situatie."

Jongetje ontdekte de slachtoffers

Een 12-jarige kleinzoon van het echtpaar Coolen ontdekte de twee slachtoffers. "Hij kwam naar ons toe en zei dat er iets naast de flat lag", vertelt zijn grootvader. "Hij riep 'opa opa, er ligt een kind te huilen onder de flat'."

Coolen aarzelde niet en liep naar buiten. Na het alarmeren kwam er nog iemand anders bij staan. "Die persoon handelde snel en schakelde de politie in", blikt de bewoner terug. "Daarna zijn we weer naar binnen gegaan. Een jongetje van twaalf hoort niet zoiets te zien, natuurlijk."

'Hij was een hele lieve man'

Een goede vriend van de omgekomen vader was niet op de hoogte van het nieuws. Hij reageert zwaar ontdaan. "Ik wist niet dat er problemen waren", vertelt hij verdrietig. "Ik ben echt overrompeld. Hij was juist een hele lieve, hardwerkende man."

Volgens de vriend was de vader een beveiliger, maar zat hij sinds een tijdje zonder baan. De vriend bevestigt dat de vader niet in de flat bij de Sibeliusstraat woonde. Hij zou volgens hem in een appartement ergens anders in Tilburg verblijven. Zijn vrouw zou niet bij hem wonen.

Van een van de bovenste verdiepingen
Verder vertelde een vrouw dat ze door haar kleinkind op de hoogte was gebracht dat er bij de flat 'iets' op de grond lag. "Toen mijn kleinkind ging kijken, bleek het om de man en zijn zoontje te gaan. Mijn man heeft de hulpdiensten nog naar de plek gewezen", vertelt ze. Volgens omstanders is de man met zijn zoontje mogelijk niet van hele grote hoogte gesprongen.

De man woonde volgens de woordvoerder niet in de 13 verdiepingen tellende flat aan de Sibeliusstraat. "Hij is vermoedelijk van een van de bovenste verdiepingen gesprongen.'' Waarom hij precies tot zijn daad is gekomen, is onduidelijk.

Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/2118841033/Vader+(43)+springt+met+2-jarig+zoontje+van+flat+Tilburg,+peuter+zwaargewond+naar+Radboud+Ziekenhuis.aspx


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Getuigen gezocht springincident

http://www.politie.nl/nieuws/2014/mei/30/08-getuigen-gezocht-springincident-tilburg.html
Laatste update: 30-05-2014 | 15:01 Woordvoering: Zeeland-West-Brabant - mediadesk Oost

Tilburg - Vanmorgen is een 43-jarige man samen met zijn tweejarige zoontje van een flat in de Sibeliusstraat gesprongen. De politie zoekt getuigen.

Het slachtoffer is vermoedelijk van een van de bovenste verdiepingen gesprongen en heeft dit niet overleefd. Het kindje is met ernstige verwondingen naar het ziekenhuis in Tilburg vervoerd. Gezien de ernst van de verwondingen is het jongetje van daaruit met de traumaheli naar het Radboud Ziekenhuis in Nijmegen gebracht. Zijn moeder is inmiddels bij hem. Het gezin is bekend bij de hulpverlening.

Getuigen gezocht
De technische recherche heeft sporenonderzoek gedaan bij het flatgebouw. Mensen die de man voor 11.30 uur in de nabijheid van de flat hebben zien lopen of getuige zijn geweest van de sprong worden opgeroepen om zich te melden bij de politie via 0900 8844.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=4WJdbhCxYGI
Man springt met kind van flat aan Sibeliusstraat in Tilburg (29 mei 2014)
BrandweerFotografenTilburg.nl
Gepubliceerd op 30 mei 2014
Citaat
TILBURG - Een man is vrijdagochtend met zijn kind van een flat gesprongen aan de Sibeliusstraat in Tilburg. Hij zou vanaf de 13de verdieping zij gespongen. De man zou het niet hebben overleeft.

Beelden: Koen Wouters - BrandweerFotografenTilburg.nl

Het kind is met spoed naar het Elizabeth ziekenhuis in Tilburg vervoerd. Even later werd de Lifeliner 3 verzocht naar het Elizabeth Ziekenhuis te gaan. Vermoedelijk voor vervoer naar een ander ziekenhuis.

https://www.youtube.com/watch?v=IawgwuKmihE
Vader springt met zoontje van flat in Tilburg, peuter zwaargewond naar ziekenhuis
Omroep Brabant
Gepubliceerd op 30 mei 2014
Citaat
In de Sibeliusstraat in Tilburg-Noord is vrijdagochtend rond kwart over elf een man samen met een kind van een flat gesprongen. De man heeft de sprong niet overleefd. Het jongetje, een peuter, is zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht

https://www.youtube.com/watch?v=6PTiOHjZwqw
Jongetje (2) leeft nog na 'zelfmoordsprong' van vader in Tilburg
Omroep Brabant
Gepubliceerd op 30 mei 2014
Samen sterk in de hulpverlening!


sylvester1986

  • Gast
Wat een wonder dat het kindje dit heeft overleeft.


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Man houdt het kind vast, vangt de eerste en ergste slag op... Blijft vreselijk en inderdaad toch een klein wonder.


Annelinde

  • Beveiliging, BHV, EHBO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 286
  • Beveiliging
Zoontje flatspringer buiten gevaar
De peuter die gisteren in Tilburg door zijn vader werd meegenomen in een sprong van een flat, maakt het redelijk goed. De vader van het jongetje van twee sprong naar beneden met zijn zoontje in zijn armen. De man (43) was op slag dood; de peuter overleefde de val.

Tegen Omroep Brabant vertelde de moeder dat het kind het naar omstandigheden goed maakt en buiten levensgevaar is.

Ze is bij hem in het ziekenhuis. "Mijn zoontje heeft me nodig", zegt ze. In reactie op alle krantenberichten over het gebeurde zegt ze: "Het maakt me niet uit wat ze schrijven. Het is gebeurd en dat kan niemand terugdraaien. Ik hoop dat alle media me met rust laten."

Jeugdzorg
Het kind staat sinds vorig jaar juni onder toezicht van Jeugdzorg. De ouders zouden relatieproblemen hebben gehad. Volgens Jeugdzorg woonden ze niet meer bij elkaar. Ook zou de man werkloos zijn geweest.

"De onderlinge problemen waren bij ons bekend, maar we hadden dit niet kunnen voorzien", zegt directeur Kees Swaanen tegen Omroep Brabant.

Jeugdzorg gaat intern bekijken of voorkomen had kunnen worden wat er is gebeurd. De zaak is ook gemeld bij de Inspectie Jeugdzorg.

Bron: http://nos.nl/artikel/655075-zoontje-flatspringer-buiten-gevaar.html


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=J8HLCH-uZpI
Kleuter die van flat viel in Tilburg heeft geen blijvende verwondingen
Omroep Brabant
Gepubliceerd op 3 jun. 2014
Citaat
Het 2-jarige jongetje Riyansh dat vorige week van een flat in Tilburg viel nadat zijn vader Iwan met hem in zijn armen er vanaf sprong, houdt waarschijnlijk geen blijvende verwondingen over aan de val. Dat heeft Jeugdzorg Brabant van de moeder van Riyansh gehoord.
Samen sterk in de hulpverlening!