[...] Daar duurde het nog. 4-4,5 minuut voordat opgenomen werd. [...] Tijdsduur tussen uitbellen en opnemen door MKA [...] mijn mobiele telefoon het uitbeltijdstip geregistreerd heeft [...] en de P2000 alarmeringsmelding [...]
Is er reden voor een terechte klacht of is dit normaal op zondag middag?
Ik lees dit zo, dat het 4,5 minuut heeft geduurd tussen het tot stand komen van de verbinding (wat de telefoon logt) en de P2000 melding op een van de website's? (vermoedelijk, of heeft Mla een pager?) Of begrijp ik je verhaal nu verkeerd?
Ben ik de enige die hier niet zo van onder de indruk is?
- Contact begint bij Driebergen, die moeten locatie uitvragen, regio selecteren en doorzetten;
- Verbinding met MK van de regio moet tot stand komen en dan moet men opnemen (ik dacht dat daar officieel 30 seconden voor zijn);
- Centralist moet locatie uitvragen, situatie beoordelen en eenheden aansturen (al dan niet via collega, uitgiftecentralist), hier staat officieel 2 minuten voor, in het geval van spoedgevallen (A1);
- De P2000 melding moet het netwerk op en ontvangen worden door de monitor, verwerkt door deze monitor en op hun site geplaatst worden.
Dit alles heeft 4 tot 4,5 minuten geduurd, voor een A2-rit. Ik maak me daar persoonlijk niet echt druk om.
Dit nog los van het het verschil in tijdregistraties van de verschillende systemen:
- Telefoon registreert zijn eigen tijd, al dan niet "gesynchroniseerd met de atoomtijd";
- P2000 melding op de website krijgt de tijdstempel via de "eigen" tijd van de website (server), die volledig los staat van de daadwerkelijke tijd van de P2000-melding. Een melding op P2000 krijgt geen eigen tijdstempel, die wordt er door de ontvanger zelf bijgezet. Zelfs op diverse pagers (die via het P2000 FLEX-protocol om de x-minuten hun tijd meekrijgen) krijgen meldingen regelmatig verschillende tijden "toegewezen", soms met wel 2 minuten verschil). De webserver moet de melding zelf ook nog verwerken en in de database bijschrijven. Dit kan, afhankelijk van serversnelheid en hoeveelheid meldingen, ook nog wel enige tijd duren en krijgt op het moment van bijschrijven waarschijnlijk pas zijn tijdstempel. Dit zegt dus niets over de daadwerkelijke aansturing van de eenheden.
Samengevat, als ik je uitleg over de tijden goed heb begrepen, is er mijns inziens niet zo veel aan de hand. Al duurt het voor je gevoel natuurlijk altijd te lang, dat begrijp ik uiteraard ook. Maar ik zie er niets zorgelijk in. Een "klacht" indienen kan natuurlijk altijd, terecht of niet. Er zal dan in ieder geval kritisch naar de situatie gekeken worden, en men kan er eventueel van "leren". Is er niets mis, kan men misschien gerustgesteld worden dat hulp niet langer op zich liet wachten dan noodzakelijk is..
Aldus mijn blik op de zaak...