0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
@VNOGregio12:07 #Zutphen: vat dat heeft gelekt is 200 liter ipv 1.000. Brandweer is bezig met opruimen. Totaal 2 personen voor controle naar ziekenhuis
Is het nou wel of niet gevaarlijk. Reuk irritaties, hoe reageert dat in longen bij mensen met longklachten?
Dat ligt aan de stof, er zijn stoffen die bijzonder onpasselijk ruiken maar verder totaal niet schadelijk zijn en evenzo reukloze stoffen waar je dood bij neervalt.
Heftige reukreacties triggert bij mij het idee van mogelijke ademhalingsproblemen. Laat ik het zo formuleren, ben blij dat ik daar niet ben.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gevaarsidentificatienummer Alleen ontbreekt hier nog gevarenklasse 1 (explosief)
ZUTPHEN - Een deel van industrie- en bedrijventerrein De Mars in Zutphen was maandag afgesloten, omdat een vrachtwagen een chemische geurstof had gelekt.De vrachtwagen die op de Pollaan plotseling moest remmen, had een vat van 200 liter aan boord met daarin concentraat voor zeep en shampoo. Dat sloeg lek, waarna het volledig leeg liep. Het goedje dat op het wegdek was beland, is afgedekt met een soort cement om verspreiding van de penetrante geur tegen te gaan. De geurstof is ongevaarlijk, maar zorgde volgens de Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland wel voor 'heftige reukirritaties'. Twee personen zijn ter controle naar een ziekenhuis gebracht. Een speciaal bedrijf heeft de Pollaan helemaal schoongemaakt