Zoals ik lees ben je goed geïnformeerd Het klopt toch nog wel dat Shell de grootste bedrijfsbrandweer is binnen de GB. Ik weet dat Q8 twee blusreuzen heeft die bemenst worden door operators die verplicht bij de bedrijfsbrandweer zitten.
@ Luke-BNV: dat de SHELL- Moerdijk een grotere brandweer heeft zal te maken hebben met het feit dat er geen GB is en wellicht ook met de processen die daar plaatsvinden die wellicht risicovoller zijn dan in de Europoort. Maar daar heb ik geen verstand van. Wellicht dat Firefighter Robert daar iets over kan zeggen.
RemRoof
Tja, wat is groot, de Shell heeft 2 SB voertuigen nieuw en 1 oude nog geloof ik, de q8 heeft 1 SB ongeveer gelijk in specificaties aan het voertuig op de kazerne elbeweg GB , en pas nieuw een AS haakarmbak (zeg maar een industriële SB maar dan zonder chassis op een haakarmbak).
De voertuigen van Shell Moerdijk zijn weer anders opgebouwd, het bijzondere daarvan is dat 1 voertuig eigenlijk een sym transport voertuig is uitgerust met een groot kanon, maar zonder pomp, de andere is wel een compleet ingericht SB industrieel voertuig. Dan ga ik uit van de 2 nieuwe kenbri voertuigen, ik weet niet welke ze nog meer bezitten. Maar als de aanwijzing van Shell Pernis 3 SB industrieel is dan denk dat Moerdijk niet meer als 2 SB industrieel aanwijzing heeft.
De BP heeft 1 grote combi AS/HW en 1 of 2 AS haakarmbakken, en wat andere bakken, maar dat voertuig wordt bijna niet gebruikt, ivm problemen met chauffeurs en de grootte v/h voertuig, precies weet ik het niet maar er was iets mee aan de hand.