Middelbrand (woning) Kolenwagenslag - Den Haag 04-06-2014

Auteur Topic: Middelbrand (woning) Kolenwagenslag - Den Haag 04-06-2014  (gelezen 4186 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #10 Gepost op: 5 juni 2014, 22:46:15
Benieuwd wat er uit komt.. Maar wel bijzonder dat dit soort info openbaar gemaakt wordt..

Het is nogal makkelijk te roepen dat de centralist zou moeten controleren voordat hij alarmeert, hoewel dat ook mijn eerste gedachte was, maar moeilijk te zeggen wat er zich allemaal bij afspeelde...


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #11 Gepost op: 5 juni 2014, 23:48:53
Citaat van: peen van dienst link=msg=1273360 date=1401979633
En daarover gesproken: de brandweer laat weten dat het meldkamersysteem om onduidelijke redenen niet de paar honderd meter verderop gelegen kazerne Scheveningen heeft geselecteerd om te alarmeren, maar in plaats daarvan de kazernes Centrum en Archipel. Er wordt inmiddels een onderzoek ingesteld hoe dit heeft kunnen gebeuren, en hoe dit in de toekomst voorkomen kan worden. Het eerste voertuig was nu na 7 minuten ter plaatse.

p2kflex
16:52:32 04-06-14 ALPHA P 3 Afstemverzoek: contact MKB Kazerne Scheveningen Sloepstraat 76 DHG
1500040BRW Haaglanden (Monteur van Dienst)


Misschien niet in dienst gemeld na een storing?


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Reactie #12 Gepost op: 6 juni 2014, 10:31:53
Citaat van: FF4266 link=msg=1273431 date=1402001175
Benieuwd wat er uit komt.. Maar wel bijzonder dat dit soort info openbaar gemaakt wordt..
Nou ja, ik heb ernaar gevraagd omdat de gang van zaken mij vreemd voorkwam.

En als je een gerichte en legitieme vraag stelt, krijg je dus ook netjes antwoord.

Peen
Redacteur van


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #13 Gepost op: 6 juni 2014, 23:05:02
Citaat
Het is nogal makkelijk te roepen dat de centralist zou moeten controleren voordat hij alarmeert, hoewel dat ook mijn eerste gedachte was, maar moeilijk te zeggen wat er zich allemaal bij afspeelde..
Om in te kunnen grijpen is het noodzakelijk dat de centralist weet dat de Kolenwagenslag om de hoek van het Bureau Duinstraat ligt En als je het niet weet en je voert de straat in in GMS, komt daar vanzelf een inzetvoorstel uit.
Denk dat het ondoenlijk is voor centralisten om van heel Haaglanden en straks ook Hollands Midden plaatselijk zo bekend te zijn dat ze in kunnen grijpen op inzet voorstellen.
Citaat
P 1 Gebouwbrand woning Kolenwagenslag DHG 9591 7230 7830 7850

Opvallend zowel de 7130 als de 7150 worden niet gealarmeerd. ???
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #14 Gepost op: 7 juni 2014, 09:03:31
Citaat van: tower-ladder link=msg=1273742 date=1402088702
Om in te kunnen grijpen is het noodzakelijk dat de centralist weet dat de Kolenwagenslag om de hoek van het Bureau Duinstraat ligt En als je het niet weet en je voert de straat in in GMS, komt daar vanzelf een inzetvoorstel uit.
Denk dat het ondoenlijk is voor centralisten om van heel Haaglanden en straks ook Hollands Midden plaatselijk zo bekend te zijn dat ze in kunnen grijpen op inzet voorstellen.
Opvallend zowel de 7130 als de 7150 worden niet gealarmeerd. ???

Aangezien ik mijn schaatsen niet aan heb onthou ik mij nu verder van commentaar, laten we vooral afwachten of de VRH er nog wat over meldt..


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #15 Gepost op: 7 juni 2014, 09:55:35
Citaat van: FF4266 link=msg=1273821 date=1402124611
Aangezien ik mijn schaatsen niet aan heb onthou ik mij nu verder van commentaar, laten we vooral afwachten of de VRH er nog wat over meldt..

Er zijn trouwens nog steeds mensen die het hebben over glij-ijzers.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #16 Gepost op: 15 juni 2014, 16:04:54
Uitslaande brand portiekwoning

Overbuurman redt bewoner

http://www.vrh.nl/direct_naar/besloten_delen/formulier/persbericht/?PrsBerIdt=9747
4 juni 2014 - Den Haag

Woensdagavond iets na negen uur is er brand uitgebroken aan de Kolenwagenslag. Het betrof een portiekwoning op de tweede verdieping. Hierbij werd de bewoner door een overbuurman gered.

Door de vele meldingen bij de alarmcentrale werd al snel duidelijk dat er daadwerkelijk brand zou zijn. Er werden daarom meerdere bluseenheden gealarmeerd. Bij aankomst kwamen de vlammen uit de achterzijde van het pand. Ook werd er een slachtoffer aangetroffen. Het ambulancepersoneel maakte snel een eerste inschatting van de verwondingen. Hierop werd een traumahelicopter aangevraagd. Deze maakte kort daarna een landing op het nabijgelegen strand van Scheveningen. Door de politie waren de overige bewoners inmiddels uit het portiek geëvacueerd.

De brand was snel onder controle. Na metingen in de naastgelegen woningen konden de bewoners weer terug. Het slachtoffer is vervoerd naar het ziekenhuis. De politie gaat onderzoek doen naar de oorzaak.

 
Meldtijd 21:02
Incident meester 21:45
Ingezet personeel 18
Ingezette voertuigen 6
Samen sterk in de hulpverlening!