Meerdere politievoertuigen beschadigd bij wilde achtervolging - Eindhoven / Geldrop 05-06-2014

Auteur Topic: Meerdere politievoertuigen beschadigd bij wilde achtervolging - Eindhoven / Geldrop 05-06-2014  (gelezen 6632 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Bij een wilde achtervolging door Eindhoven en Geldrop zijn meerdere politievoertuigen licht tot zwaar beschadigd geraakt. Uiteindelijk tot stoppen gekregen in Geldrop.







Politie achtervolging eindigt in Geldrop

GELDROP – In Geldrop en Eindhoven is enige tijd een Audi achtervolgt die vanaf de A67 kwam.
2 agenten viel op dat de Kenteken van de Audi niet klopten en wouden het eventjes controleren.
Toen de agenten het stopteken wouden geven sloeg het viertal op de vlucht.
Er volgden een wilde achtervolging die eindigde op de kruising met Hoog Geldrop en de Prinsessenstraat, doordat Audi in botsing kwam met een paaltje. Bij de achtervolging raakte 3 politie auto’s zwaar beschadigt.
Na deze botsing gingen de daders op de vlucht twee van hen konden al vrij snel worden aangehouden.
Voor de andere twee werd een politie hond ingezet, kort na daarna werden de andere twee ook aangehouden.

Bron : District-Brabant
http://www.district-brabant.nl/politie-achtervolging-eindigt-in-geldrop/


 As ge nie měr nčijsgierig bent, dan worde aau


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Zo, dure achtervolging zeg! Ik hoop dat de dader voor de schade gewoon moet opdraaien, buiten zijn gewone straf/boete.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1273393 date=1401992452
Zo, dure achtervolging zeg! Ik hoop dat de dader voor de schade gewoon moet opdraaien, buiten zijn gewone straf/boete.

Waarschijnlijk niet. Als iemand een misdrijf heeft gepleegd (= Wel waarschijnlijk, anders vlucht je niet) is het niet verboden om op de vlucht te slaan voor de politie. Het opvolgen van het stopteken is dan ook niet verplicht.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1273395 date=1401992857
Waarschijnlijk niet. Als iemand een misdrijf heeft gepleegd (= Wel waarschijnlijk, anders vlucht je niet) is het niet verboden om op de vlucht te slaan voor de politie. Het opvolgen van het stopteken is dan ook niet verplicht.

Pfff, best vreemd eigenlijk, mja. Vind dat zo iemand eigenlijk die kosten er gewoon bij moet krijgen. Moet je maar niet wegvluchten :p
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Eh maar dat je het stopteken niet hoeft op te volgen betekent niet dat je op de openbare weg een 'wilde' rit mag maken.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1273396 date=1401993089
Pfff, best vreemd eigenlijk, mja. Vind dat zo iemand eigenlijk die kosten er gewoon bij moet krijgen. Moet je maar niet wegvluchten :p

Het heeft er mee te maken dat je als crimineel niet mee hoeft te werken aan je eigen veroordeling. Dat is een vrij belangrijk recht voor een eerlijke veroordeling, maar elk belangrijk recht heeft ook z'n nadeel. Wat Silque zegt is natuurlijk wel waar. Het feit dat je een stopteken mag negeren betekend niet dat je als een dwaas rond mag rijden.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1273395 date=1401992857
Waarschijnlijk niet. Als iemand een misdrijf heeft gepleegd (= Wel waarschijnlijk, anders vlucht je niet) is het niet verboden om op de vlucht te slaan voor de politie. Het opvolgen van het stopteken is dan ook niet verplicht.

En als je geen misdrijf hebt gepleegd moet je dan wel een stopteken opvolgen ?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Thor link=msg=1273400 date=1401993881
En als je geen misdrijf hebt gepleegd moet je dan wel een stopteken opvolgen ?

Ja. Er is dan geen sprake van meewerken aan je eigen veroordeling. Het verschil tussen een overtreding en een misdrijf.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Verschil, misdrijf of overtreding maakt weinig tot niets uit.

Een verdachte hoeft niet aan zijn veroordeling mee te werken. Dus negeren stop teken mag dan ja.
Groeten,  Tazbrw


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1273401 date=1401994140
Ja. Er is dan geen sprake van meewerken aan je eigen veroordeling. Het verschil tussen een overtreding en een misdrijf.  :)

Bedankt. We leven wel in een vreemde wereld !