Kijk eens even naar de rook??? Dus intensiteit van de brand niet groot??
Krijg zelfs de indruk dat de ramen nog dicht waren bij aankomst dus ventilatie gecontroleerde brand, na het verwijderen van de ramen snel brand uitbreiding door aanvoer van verse lucht naar brand en dus HD te weinig koelend vermogen. Dat zie je aan de stralen uit de HD ze komen er niet.
Daarbij de volgorde en straalpijp inzet is niet zoals het zou moeten
naar mijn meningDe ruiten worden er al uit geslagen voordat de stralen gereed zijn.
Het inslaan van een ruit is net als de nieuwe deurprocedure, je moet de straal gereed hebben, en zodra de ruit/deur open is starten met koelen. Dan moet de straal niet in de gebonden stand staan, maar in de bredere zgn flashover stand. Ik zou de ruit van de deur dicht gelaten hebebn en eerst via het raam gekoeld hebben(was die er al uit of het heeft de ploeg dat gedaan?) Je ziet als de deur open gaat de stroming en rook toenemen, en als de vlammen uit het raam slaan dat de tweede HD straal wel erg weinig water/kracht heeft.(verkeerde debiet instelling?)
En net wat mijn collega zegt, oud bouw, restaurant, brandbare inventaris (meubilair, hoeveel woonkamers bij elkaar??) en een groter oppervlakte als een normale huiskamer. Waterwining brandkraan bij het pand, dus niets staat een eerste straal LD in de weg. Mijn collega zou ik adviseren in het vervolg alle ploegleden te laten omhangen, inclusief zich zelf
Wel mooi les materiaal.