Verdachte man vlucht met politieauto na aanhouding - Enschede 05-06-2014

Auteur Topic: Verdachte man vlucht met politieauto na aanhouding - Enschede 05-06-2014  (gelezen 5185 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1273457 date=1402007397
Of de boeien zaten niet strak genoeg en kon er met beetje moeite een hand uitkrijgen.
Dat lijkt me al helemaal stug. Ik denk niet dat het een fysieke aanhouding is geweest, dus dan kan je rustig de boeien precies strak genoeg doen en locken.
Citaat van: RS496 link=msg=1273462 date=1402011524
Ik neem aan dat de achterportieren van politieauto's op het kinderslot staan, toch?
En tussen de voorstoelen en de achterbank zit toch een soort plaat of "hek" achtig iets om te voorkomen dat verdachten naar voren kunnen?

Klinkt erg vreemd..
Helaas niet in alle voertuigen.


guest15549

  • Gast
Citaat van: Dion link=msg=1273463 date=1402011722
Helaas niet in alle voertuigen.

Doel je daarmee op de plaat tussen verdachte en agenten of het kinderslot?

Kinderslot is volgens mij standaard op auto's en activeren is een in de meeste gevallen een pinnetje verschuiven bij het achterportier..


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Citaat van: RS496 link=msg=1273465 date=1402011925
Doel je daarmee op de plaat tussen verdachte en agenten of het kinderslot?

Kinderslot is volgens mij standaard op auto's en activeren is een in de meeste gevallen een pinnetje verschuiven bij het achterportier..

Ik gok op die plaat, die heb ik hier in de buurt nog niet vaak in politieauto's gezien.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Dat je hem met die traceerbare auto laat rijden en hem via die weg monitort kan ik begrijpen. Ik snap dan best dat ze er voor kiezen om niet gelijk in te grijpen.

Dat de auto vervolgens stopt en de collega's niet dichtbij genoeg zijn om hem aan te houden vind ik dan wel ietwat merkwaardig.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Tja...AVLS kan soms tot een 15 tot 20 seconden duren voor het echt de positie aangeeft waar het voertuig staat...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Meestal staat er slechts één deur op kinderslot, de deur waar de VD zit. De andere deur is vaak open ivm veiligheidsredenen. En ja, AVLS is helaas niet zo betrouwbaar als de meeste denken.

Met dat in je achterhoofd, weet je dat je de verdachte niet uit het oog moet verliezen als hij in het voertuig zit. Altijd je sleutels eruit halen!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: silque link=msg=1273503 date=1402042742


Met dat in je achterhoofd, weet je dat je de verdachte niet uit het oog moet verliezen als hij in het voertuig zit. Altijd je sleutels eruit halen!

Hoe weten we dat de verdachte zelf heeft gereden, misschien is hij wel rustig achterin blijven zitten met de boeien om en heeft iemand anders wel even gereden. Heeft iemand echt die figuur zelf zien rijden ?

(Een politiewagen met twee geboeide arrestanten achterin liep op een paar honderd meter afstand van het toenmalige bureau Leidseplein vast in een gezellige menigte in de Leidsestraat in Amsterdam.
Twee mannen die zich aan de bemanning opgaven als rechercheur zouden de arrestanten wel even verder lopend naar het bureau brengen. De vier mannen gingen op weg, liepen gewoon rustig langs het bureau en gingen verder de Marnixtraat in !
Pas na geruime tijd kwam de politie tot de ontdekking dat de vogels gevlogen waren, tja zo gaat het ook wel eens met hulp van buitenaf.)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Thor link=msg=1273511 date=1402044702
Hoe weten we dat de verdachte zelf heeft gereden,

Omdat dat gewoon in het persbericht staat?...

Citaat van: Live link=msg=1273374 date=1401985211
Hij werd geboeid achter in de politieauto geplaatst om overgebracht te worden naar het Politiearrestanten centrum in Borne. Op een onbewaakt moment wist de verdachte achter het stuur plaats te nemen en ging er met de politieauto vandoor.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Red link=msg=1273512 date=1402044881
Omdat dat gewoon in het persbericht staat?...

Ik neem aan dat ook de betrokken politie dat persbericht niet al te serieus neemt en ook gaat zoeken naar een mogelijk tweede verdachte al zou het alleen maar zijn om de verschutting......................................


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Thor link=msg=1273520 date=1402046123
Ik neem aan dat ook de betrokken politie dat persbericht niet al te serieus neemt en ook gaat zoeken naar een mogelijk tweede verdachte al zou het alleen maar zijn om de verschutting......................................
Ik neem aan dat de politie dat persbericht heeft gebaseerd op de feiten, en niet op vage vermoedens. Ik zie dus niet in waarom ze hun eigen bericht niet serieus moeten nemen. Ik ga er vanuit dat iemand de verdachte heeft zien rijden. Dat kunnen de agenten zelf geweest zijn, maar er kan ook best een getuige zijn.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.