AED Enquête

Auteur Topic: AED Enquête  (gelezen 9943 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

DonnyV

• Nieuwe gebruiker
  • *
Gepost op: 6 juni 2014, 17:11:16
Beste forumleden,

Mijn naam is Donny van der Meer en ik ben 3e jaars Bedrijfskunde MER student aan de Hogeschool Rotterdam. Voor mijn opleiding doe ik een onderzoek naar de actuele kennis van AED's. Het doel van mijn onderzoek is inzicht krijgen in de manier waarop er meer AED’s in de woonomgeving kunnen komen waardoor er steeds meer wijken in Nederland “Hartveilig” worden.

Om dit onderzoek goed te kunnen doen, heb ik uw hulp nodig. Graag nodig ik u uit deel te nemen aan deze (online) enquête. Het beantwoorden van deze enquête neemt maximaal vijf minuten van uw tijd in beslag. Uiteraard wordt er zorgvuldig en vertrouwelijk omgegaan met de verkregen antwoorden.

Onder de deelnemers van de enquête wordt een AED + AED Buitenkast verloot ter waarde van 1500 euro. Wilt u ook kans maken vul dan onderaan de enquête uw contactgegevens in. Na de sluiting wordt bekend gemaakt wie de AED + AED Buitenkast ter waarde van 1500 euro heeft gewonnen.

Via deze link:https://nl.surveymonkey.com/s/AEDenquete2014 kunt u deelnemen aan de enquête.

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking. Dit is van zeer groot belang voor het slagen van mijn onderzoek.

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 6 juni 2014, 19:29:42
Ingevuld maar komt mij meer over als een marketing onderzoek ipv AED kennis onderzoek. Maar succes met je studie

DaMook

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Reactie #2 Gepost op: 7 juni 2014, 00:22:01
Citaat van: jelte link=msg=1273691 date=1402075782
Ingevuld maar komt mij meer over als een marketing onderzoek ipv AED kennis onderzoek. Maar succes met je studie

Zelfde gedaan en zelfde gedachte
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #3 Gepost op: 7 juni 2014, 15:58:49
Natuurlijk zitten er commerciële onderzoeksvragen achter deze enquete, wat had je verwacht? De onderzoeker studeert MER, en onderzoekt de markt voor AED's. We kunnen wel allemaal heel nobel denken over AED's en 6 minuten zones, uiteindelijk moeten die dingen gewoon verkocht worden en moeten de fabrikanten en importeurs gewoon hun boterham verdienen. Helemaal niks mis mee ook, iedereen moet zijn brood verdienen, ook mensen en bedrijven die iets in de hulpverlening doen. Er is dus ook niks mis met onderzoeken hoe je daar je brood zo goed mogelijk mee kunt verdienen. Daarnaast heb ik juist de indruk dat het onderzoek gaat over hoe je AED's financieel gezien zo aantrekkelijk mogelijk kunt maken. We kunnen wel allemaal vinden dat bedrijven en overheden zaken als 6 minuten zones maar moeten sponsoren, maar uiteindelijk gaat alleen de zon voor niks op. (en die gaat niet eens op, de wij draaien er omheen....)

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #4 Gepost op: 7 juni 2014, 16:27:11
Citaat van: DonnyV link=msg=1273656 date=1402067476
Beste forumleden,

Mijn naam is Donny van der Meer en ik ben 3e jaars Bedrijfskunde MER student aan de Hogeschool Rotterdam. Voor mijn opleiding doe ik een onderzoek naar de actuele kennis van AED's. Het doel van mijn onderzoek is inzicht krijgen in de manier waarop er meer AED’s in de woonomgeving kunnen komen waardoor er steeds meer wijken in Nederland “Hartveilig” worden.

Om dit onderzoek goed te kunnen doen, heb ik uw hulp nodig. Graag nodig ik u uit deel te nemen aan deze (online) enquête. Het beantwoorden van deze enquête neemt maximaal vijf minuten van uw tijd in beslag. Uiteraard wordt er zorgvuldig en vertrouwelijk omgegaan met de verkregen antwoorden.

Onder de deelnemers van de enquête wordt een AED + AED Buitenkast verloot ter waarde van 1500 euro. Wilt u ook kans maken vul dan onderaan de enquête uw contactgegevens in. Na de sluiting wordt bekend gemaakt wie de AED + AED Buitenkast ter waarde van 1500 euro heeft gewonnen.

Via deze link:https://nl.surveymonkey.com/s/AEDenquete2014 kunt u deelnemen aan de enquête.

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking. Dit is van zeer groot belang voor het slagen van mijn onderzoek.

Ook ingevuld, overduidelijk een marketingstrategisch onderzoek, de vraag naar wat de klant wenst bij het kopen van een AED gaat van service t/m/ volledige nazorg en training, dat is natuurlijk onmogelijk voor de prijs van een gemiddelde AED.

Ik ben overigens benieuwd wie de beloofde AED wint...meestal horen we niets over de uitslag van zulke geprefabriceerde ''wedstrijden'' :|
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 7 juni 2014, 16:29:44
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1274007 date=1402151231
Ook ingevuld, overduidelijk een marketingstrategisch onderzoek, de vraag naar wat de klant wenst bij het kopen van een AED gaat van service t/m/ volledige nazorg en training, dat is natuurlijk onmogelijk voor de prijs van een gemiddelde AED.

Ik ben overigens benieuwd wie de beloofde AED wint...meestal horen we niets over de uitslag van zulke geprefabriceerde ''wedstrijden'' :|
Ik heb hem ook ingevuld, ik wil ook wel kans maken op zo'n mooie AED in kast. 8)

Wpie

• Forum gebruiker
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #6 Gepost op: 7 juni 2014, 21:29:34
Ingevuld.

Duidelijk marketing.
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl

Kanarie

• Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 9 juni 2014, 18:32:02
Ik ben afgehaakt bij vraag 10. Ik heb geen idee hoeveel zo'n ding kost of redelijkerwijs zou moeten kosten. Ik vind dat ik bij een enquete niet genoodzaakt moet zijn om eerst informatie in te winnen (dus veel extra tijd moet investeren) over de financiering en opties van een product om de enquete überhaupt te kunnen invullen. Aangezien ik de vraag niet kon overslaan, ben ik maar gestopt. Idem voor vraag 11.

Kanarie

• Forum gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 9 juni 2014, 18:42:04
Ik kan nergens vinden welke populatie je wilt voor je enquete. Blijkbaar behoor ik niet tot de doelgroep, omdat er wordt verondersteld dat ik een mening heb (en voldoende kennis om die te vormen) over de kosten van een goede AED. Je kunt natuurlijk nooit betrouwbare resultaten krijgen als je onderzoekspopulatie niet is gedefinieerd. Mocht je "iedereen" willen als populatie, dan heb je door je vraagstelling al een selectieve uitval te pakken (bijvoorbeeld mij) en dus selectiebias en zijn je resultaten dus ook onbetrouwbaar.

Heb je daar over nagedacht?

DonnyV

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #9 Gepost op: 9 juni 2014, 21:51:02
Citaat van: Kanarie link=msg=1274787 date=1402332124
Ik kan nergens vinden welke populatie je wilt voor je enquete. Blijkbaar behoor ik niet tot de doelgroep, omdat er wordt verondersteld dat ik een mening heb (en voldoende kennis om die te vormen) over de kosten van een goede AED. Je kunt natuurlijk nooit betrouwbare resultaten krijgen als je onderzoekspopulatie niet is gedefinieerd. Mocht je "iedereen" willen als populatie, dan heb je door je vraagstelling al een selectieve uitval te pakken (bijvoorbeeld mij) en dus selectiebias en zijn je resultaten dus ook onbetrouwbaar.

Heb je daar over nagedacht?

Jammer om te horen dat je halverwege de enquête bent afgehaakt. De enquête is bedoeld voor iedereen omdat het doel is te kijken naar wat de mensen vinden van de AED, welke eisen zij eraan stellen en wat zij bereid zijn te betalen voor een AED voor hun zelf of voor een gezamenlijke AED in de wijk. Natuurlijk is enige voorkennis prettig echter kan ik dit niet verlangen van de respondenten. daarom heb ik steeds korte beschrijvende teksten gegeven over de volgende vragen. Na vraag 9 staat er een beschrijvende tekst met de gemiddelde prijs van een AED deze is helaas na de laatste aanpassing weg gevallen waardoor je inderdaad geen prijs hebt gezien, excuus hiervoor.

Bedankt voor je feedback en ik hoop dat je de enquête alsnog even compleet invult.